Promotia "Goana dupa Aur" sau "Goana dupa Tinichele" ?
Vineri, 08 Mai 2009



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

In urma unor articole AdPlayers legate de modul cel putin curios in care a avut loc licitatia pentru administrarea unei promotii, articole in urma carora am incercat in van, in luna aprilie, sa aflam de la responsabilii de relatii publice Unilever ce companii s-au ocupat de derularea recentei promotii "Goana dupa Aur", o Sursa AdPlayers apropiata de procesul de selectie a companiilor care urma sa deruleze recenta campanie promotionala pe piata romaneasca ne-a marturisit ca suntem pe drumul cel bun, dar inca departe de a construi adevarata dimensiune a "greutatii" in aur a premiilor.

Motivul? Potrivit sursei AdPlayers care ne-a trimis si o corespondenta prin posta in acest sens, pe langa procesul de selectie al agentiilor de publicitate a mai avut loc si un proces de selectie la fel de interesant al furnizorului de premii declarate drept „pretioase” sau „placate cu aur”.

Numai ca, potrivit sursei noastre, acestea sunt departe de a indeplini conditia de „placate cu metale pretioase”, asa cum prevad descrierile obiectelor pretioase publicate in Monitorul Oficial, partea I nr.75 bis din 2003, care face parte din „Decizia directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr.1783/ 2002 privind normele tehnice de interpretare a sistemului armonizat de denumire si codificare a marfurilor.

Potrivit acestor reglementari, in nota cu numarul 7 se arata ca: „In nomenclatura, prin articole placate sau dublate cu metale pretioase, se intelege articolele avand un suport de metal, la care una sau mai multe fete sunt acoperite cu metale pretioase prin lipire, sudare, laminare,la cald sau prin alt procedeu mecanic similar. In lipsa dispozitiilor contrare, articolele din metale comune incrustate cu metale pretioase, sunt considerate ca placate sau dublate”.

In conformitate cu nota 7 a Capitolului, prin expresia placate sau dublate cu metale pretioase se intelege articolele avand ca suport de metal la care una sau mai multe fete sunt acoperite cu metale pretioase prin lipire, sudare, laminare la cald, sau printr-un procedeu mecanic similar, indiferent de grosimea placarii.

In dispozitiile respective se mai arata ca: „Metalele dublate sau placate cu metale pretioase in sensul acestui Capitol, nu trebuie confundate cu metale obisnuite acoperite prin electroliza cu metale pretioase, prin depunerea metalelor pretioase in stare de vapori, proiectarea sau imersiunea intr-o solutie de saruri de metale pretioase. Metalele comune astfel acoperite raman clasificate la Capitolele corespunzatoare respectivelor metale, indiferent de grosimea startului de metale pretioase”.

Asadar, sunt premiile despre care se vorbeste in „Goana dupa Aur” intradevar incadrate la  „metale pretioase” si „placate cu aur” (conform reglementarilor vamale - in urma unor depuneri mecanice), caz in care discutia noastra se inchide? Ori sursa AdPlayers este rau intentionata atunci cand pretinde ca organizatorii promotiei tocmai au confundat metalele pretioase cu „metale obisnuite acoperite prin electroliza cu metale pretioase, prin depunerea metalelor pretioase in stare de vapori, proiectarea sau imersiunea intr-o solutie de saruri de metale pretioase. Metalele comune astfel acoperite raman clasificate la Capitolele corespunzatoare respectivelor metale, indiferent de grosimea startului de metale pretioase”.

Desi nu este treaba AdPlayers sa plateasca o expertiza pentru clasificarea premiilor conform regulamentului promotiei, doi bijutieri de la doua dintre magazinele de bijuterii de pe Bd. Magheru si Calea Victoriei au afirmat, sub protectia anonimatului, ca denumirea „placat cu aur” pentru un lant si un pandantiv acordate ca premii in promotia in cauza, si oferite spre analiza, este una cel putin curajoasa, atat din partea agentiei si organizatorilor care au raspuns de implementarea campaniei, cat mai ales din partea companiei care a comandat promotia.

Mai mult. Cei doi bijutieri spun ca cine are un obiect placat cu aur acasa poate gasi in multe cazuri, atunci cand spatiul o permite, inclusiv o marcare mecanica a obiectului respectiv placat. Nu ne ramane decat sa ne intrebam dupa ce au fost in goana participantii la promotie: „Goana dupa Aur” sau „Goana dupa Tinichele”?

Potrivit regulamentului Promotiei, reprezentantii agentiei BrandsOn, care a derulat promotia in magazine, au oferit premii „placate cu aur". Mai jos continutul corespondentei si cateva materiale legate de Promotia si Regulamentul Promotiei "Goana dupa Aur".




.


REGULAMENTUL PROMOTIEI "GOANA DUPA AUR"

sursa: infopromotii.ro

http://www.infopromotii.ro/Promotie-Concurs-Goana-dupa-aur-La-INTEREX-si-MEGA-IMAGE-326.html

Nota:

Regulamentul acestei promotii a fost completat prin doua anunturi publice, pe care le gasiti in forma integrala la rubrica "Documente conexe" de mai sus.

Cititi cu atentie cele doua anunturi publice pentru a afla intervalele de desfasurare a campaniei si programul promoterilor pentru fiecare dintre magazinele participante.

Regulamentul campaniei promotionale

“Goana dupa aur. La INTEREX si MEGA IMAGE”

1.         Desfasurarea campaniei. Durata

1.1.      Organizator al campaniei promotionale “Goana dupa aur. La INTEREX si MEGA IMAGE” („Campania”) este S.C. UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE S.R.L., cu sediul in Ploiesti, B-dul Republicii nr.291, jud. Prahova, cu notificarea inregistrata la A.N.S.P.D.C.P sub nr.2220, numita in cele ce urmeaza “Organizatorul”.

1.2.      La aceasta Campanie participa toate produsele comercializate sub marcile Dove, Clear, Rexona, Dero, Cif, Domestos, marci inregistrata apartinand Unilever (numite in continuare “produse participante”).

1.3.      Campania se va desfasura in intervalul calendaristic 19.02.2009 – 21.03.2009 sub forma unei campanii itinerante in magazinele INTEREX SI MEGA IMAGE din Romania (numite in continuare “magazine participante”), prin intermediul agentiei S.C BrandsOn Marketing S.R.L, cu sediul in Bucuresti, str. G-ral Av. Andrei Popovici nr. 10, numita in cele ce urmeaza “Agentia”. Magazinele participante, perioadele in care se desfasoara promotia in fiecare dintre acestea si numarul de premii din fiecare categorie alocate fiecarui magazin sunt mentionate in Anexa 1 a prezentului regulament.

1.4.      Perioada in care Campania se desfasoara in cadrul unui magazin participant, intervalul orar in care promoterii (reprezentanti ai Organizatorului) sunt prezenti in incinta fiecarui magazin participant, mecanismul Campaniei, premiile ce se vor acorda si numarul acestora vor fi aduse la cunostinta consumatorilor si prin intermediul materialelor publicitare existente in cadrul magazinelor participante.

1.5.      In functie de tipul de premii pentru care opteaza consumatorii/participantii la Campanie, acestia au la dispozitie doua mecanisme. Dovada achizitionarii de produse participante, pe durata si in conditiile Campaniei, da dreptul consumatorilor sa participe la Campanie prin intermediul mecanismului detaliat in cuprinsul prezentului regulament.

2.         Participarea la campanie pe baza mecanismului “display cu premii”

2.1.      Conditia de participare la Campanie o constituie cumpararea de produse participante diferite, pe durata Campaniei, in conditiile mentionate distinct pentru fiecare categorie de premii acordate prin acest mecanism, pe baza unui singur bon de casa sau a mai multor bonuri de casa diferite.

2.2.      Pe durata desfasurarii Campaniei in fiecare magazin participant, in zilele si in  intervalul orar in care promoterii sunt prezenti consumatorii vor primi de la acestia informatii despre Campanie.

3.         Premiile

3.1.      In cadrul Campaniei se vor acorda, prin tragere la sorti, doua categorii de premii:

3.1.1.   Prima categorie: un numar de 49,845 premii, constand in pandantive placate cu aur, in valoare de  4,88 lei fiecare.

3.1.2.   A doua categorie: un numar de 11,775 premii, constand in lantisoare placate cu aur, in valoare de 7,52 lei fiecare

3.2.      Numarul de premii alocate in fiecare zi de Campanie, pentru fiecare magazin participant, este detaliat in Anexa 1 si in materialele promotionale existente in cadrul fiecarui magazin participant.

3.3.      Valoarea comerciala totala a premiilor ce vor fi acordate in cadrul prezentei Campanii, este de 331.792 lei.

4.         Participantii

Prin intermediul mecanismului “display cu premii” poate participa la Campanie orice persoana fizica, cu domiciliul in Romania, cu varsta de peste 14 ani, care achizitioneaza produse participante in conditiile prezentului Regulament, cu exceptia angajatilor Organizatorului si ai celorlalte societati implicate in mod direct in organizarea si desfasurarea Campaniei (inclusiv angajatii magazinelor participante), precum si membrii familiilor acestora (soti/sotii si rudele de gradul intai ale acestora). 

5.         Mecanismul 

5.1.      Premiile Campaniei se vor atribui in fiecare magazin prin tragere la sorti, printr-un mecanism de tipul “display cu premii”. In functie de categoria de premii pentru care opteaza, un consumator poate participa la Campanie facand dovada cumpararii a doua produse participante diferite (pentru prima categorie de premii, constand in pandantive placate cu aur) sau poate participa facand dovada cumpararii a patru produse participante diferite (pentru premiile constand in lantisoare placate cu aur).

5.2.      Prezentand promoterului aflat in timpul programului Campaniei la standul instalat la iesirea din magazin, dupa casele de marcat, bonul/bonurile de casa ce fac dovada cumpararii a doua produse participante diferite si produsele cumparate, intr-un interval de maximum 72 de ore (3 zile) de la data achizitionarii acestora, participantii vor avea dreptul sa extraga un plic din spatiul aflat in partea din stanga a “display-ului cu premii” (inscriptionat cu mesajul „poti castiga un pandandantiv”) aflat la standul promotiei.

5.3.      Dintre cele 10  plicuri aflate in cutia  din partea stanga a “display-ului cu premii”, 1 contine mesajul „poti castiga un pandantiv” si poza "pandantiv ingeras", 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv soare", 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv floare", 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv porumbel ", 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv elefant" , 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv inima plina", 1 contine mesajul: "pandantiv inima contur" si poza „pandantiv inima contur”, 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv stea plina" , 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv stea contur", 1 contine mesajul „ai castigat un pandantiv” si poza "pandantiv potcoava", participantul primind premiul, conform mesajului din talonul ales. Un plic, odata extras, va fi reasezat pe stand si amestecat cu celelalte, pentru a participa la extragerile ulterioare.

5.4.      Prezentand promoterului aflat in timpul programului Campaniei la standul instalat la iesirea din magazin, dupa casele de marcat, bonul/bonurile de casa ce fac dovada cumpararii a patru produse participante diferite si produsele cumparate, intr-un interval de maximum 72 de ore (3 zile) de la data achizitionarii acestora, participantii vor avea dreptul sa extraga un plic, din spatiul aflat in partea dreapta a “display-ului cu premii” marcat cu mesajul „poti castiga un lantisor”.

5.5.      Dintre cele 10  plicuri aflate in cutia din partea dreapta a “display-ului cu premii”, 9 contin mesajul: "lantisor placat cu aur"  si 1 contine mesajul: "necastigator", participantul primind sau nu premiul, conform mesajului din plicul ales. Un plic, odata extras, va fi reasezat in spatiul din partea dreapta a display-ului si amestecat cu celelalte, pentru a participa la extragerile ulterioare.

5.6.      Bonurile de casa in baza carora consumatorii s-au inscris in Campanie si au participat la tragerea la sorti pentru prima sau, dupa caz, pentru a doua categorie de premii, vor fi marcate distinct de promoteri (prin semnatura/stampila aplicata pe verso) si nu vor mai putea fi utilizate pentru participari ulterioare la Campanie prin intermediul acestui mecanism.

5.7.      Premiile oferite in cadrul Campaniei vor fi inmanate castigatorilor pe baza unui tabel nominal, ce va cuprinde numele castigatorului si premiul castigat.

5.8.      In cazul in care un consumator achizitioneaza mai multe produse participante, in conditiile regulamentului Campaniei, acesta va avea dreptul sa aleaga cate un plic pentru fiecare doua, respectiv patru produse participante diferite achizitionate. Un consumator nu poate participa la extragerea premiilor din prima categorie (poti castiga un pandantiv) utilizand bonul/bonurile de casa cu care a participat la  extragerea premiilor din a doua categorie (poti castiga un lantisor placat cu aur).

5.9.      Consumatorul care a cumparat doua produse participante diferite si a participat la Campanie pentru castigarea unui premiu din prima categorie, nu poate participa pentru castigarea unui premiu din a doua categorie utilizand bonul/bonurile de casa cu care a mai participat.

5.10.    Daca intr-o zi a Campaniei raman premii neatribuite, Organizatorul isi rezerva dreptul de a le reporta pentru extragerile din ziua/zilele urmatoare. Premiile ramase neatribuite la sfarsitul Campaniei raman la dispozitia Organizatorului.

5.11.    Premiile se acorda in limita stocului disponibil in fiecare magazin participant. In cazul in care, in cursul unei zile a Campaniei, se epuizeaza numarul de premii dintr-o anumita categorie alocate pentru ziua respectiva, atunci Organizatorul isi rezerva dreptul de a elimina de pe stand plicurile pe care este inscriptionat premiul respectiv.

5.12.    In cazul in care premiile alocate unui magazin se epuizeaza inainte de finalizarea perioadei Campaniei, Organizatorul isi rezerva dreptul de a inceta activitatea promotionala in locatia respectiva.

5.13.    Organizatorul va afisa in fiecare zi de Campanie numele castigatorilor si premiile castigate, in magazinul in care au fost desemnati. 

6.         Diverse

6.1.      Participarea la aceasta Campanie implica acceptarea prezentului Regulament.

6.2.      Regulamentul de participare este disponibil in copie in mod gratuit oricarui solicitant. Orice solicitare in acest scop poate fi facuta la nr. de telefon 021/30.34.800 in zilele de luni-vineri intre orele 9-17, sau in magazinele participante, pe durata prezentei promoterilor, sau in scris la adresa Organizatorului din Bucuresti, Soseaua Bucuresti-Ploiesti nr.42-44, Cladire B1-B2, sector 1, cu mentiunea “pentru Campania promotionala “Goana dupa aur. La INTEREX si MEGA IMAGE”.

"Goana dupa aur", promotie realizata de Unilever pentru consumatorii finali si revanzatori                   

18 FEBRUARIE 2009

Sursa: Revista Piata 18 februarie

http://www.revista-piata.ro/articole/stirile-zilei/goana-dupa-aur-promotie-realizata-de-unilever-pentru-consumatorii-finali-si-revanzatori.html

Unilever a lansat la inceputul acestei luni o campanie promotionala cross pentru brandurile Dove, Rexona, Clear, Dero, Cif si Domestos, care ofera consumatorilor premii constand in peste un milion de bijuterii.

Campania are doua componente dirferite ca arie de desfasurare si mecanism.

Componenta nationala are urmatoarele caracteristici:

Perioada: 1 februarie - 20 aprilie;

Beneficii pentru cumparatori: 11 seturi de bijuterii care se atribuie prin tragere la sorti, cate unul in fiecare saptamana;

Mecanism: pentru a participa la tragerea la sorti, consumatorii trebuie sa cumpere oricare dintre produsele participante si sa trimita un SMS cu codul de bare, pastrand produsul pentru validare.

Componenta in-store are urmatoarele caracteristici:

Perioada: 28 ianuarie - 22 aprilie;

Aria de desfasurare: retelele de magazine Metro, Selgros, Carrefour, Real, Kaulfand, Auchan, Interex, Mega Image, Billa, G'market, Pic si 50 de locatii ale unor retele de magazine locale;

Beneficii pentru cumparatori: premii constand in bijuterii, acordate instant sau prin tragere la sorti si premii constand in autovehicule acordate prin tragere la sorti;

Mecanism: premiile-instant sunt oferite in Carrefour, Real, Kaufland, Auchan, Interex, Mega Image, Billa, Gima, Pic si in 50 de locatii ale retelelor de magazine locale. Astfel, cumparand 2 produse diferite din aceste magazine, consumatorii pot castiga 1 pandantiv placat cu aur, iar daca achizitioneaza 4 produse diferite, pot castiga un lantisor placat cu aur.

 

In retelele Carrefour, Real si Kaufland, pentru oricare 2 produse cumparate, consumatorii primesc un talon de participare la tragerea la sorti, in urma careia pot castiga un set de bijuterii din aur (este oferit cate un premiu pe fiecare magazin).

Clientii magazinelor cash & carry Metro si Selgros care cumpara produse aflate in promotie in valoare de minim 500 Ron+TVA pe o factura pot castiga, prin tragere la sorti, un Logan pick-up (este oferit drept premiu cate unul in fiecare magazin Selgros) sau un Logan van (cate unul in fiecare magazin Metro).


PUBLICITATE: