Profi si Footprints AI, startup de tehnologii avansate pentru monetizarea datelor dedicate retailerilor, anunta ca extind catre toate brandurile si agentiile de media oferta de campanii media si date privind comportamentul si profilul consumatorilor.
AdPlayers. info
Profi, reteaua de retail cu cea mai mare extindere in teritoriu din Romania, si Footprints AI, startup-ul de tehnologii avansate pentru monetizarea datelor dedicate retailerilor, anunta ca extind catre toate brandurile si agentiile de media oferta de campanii media si date privind comportamentul si profilul consumatorilor.
In etapa pilot de 6 luni, doar un numar limitat de branduri si agentii de media au avut acces exclusiv la audienta de peste 4 milioane de consumatori din reteaua de peste 1.700 de magazine si din ecosistemul digital al retailerului Profi.
Campaniile de omnichannel retail media derulate in aceasta prima etapa au demonstrat o crestere de 3-4 ori a rezultatelor investitiei brandurilor in campanii publicitare fata de canalele media traditionale, cum ar fi TV, Radio, Search & Social Media.
Personalizare pentru branduri si cumparatori
Potrivit initiatorilor proiectului, proiectul Retail Media este modul prin care un brand FMCG sau non-FMCG poate targeta mai eficient audienta tinta pe baza datelor de consum si a prezentei acestora in mediul de retail.
Pentru distributia mesajului publicitar, retail media foloseste spatiile si canalele disponibile in magazine fizice si in mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, in cazul Profi, ecranele digitale si reteaua radio din magazine, aplicatia mobila, website, canalele de social media si de marketing direct.
Pe baza datelor de cumparare anonimizate, brandurile pot directiona campaniile publicitare catre audiente media cu insight-uri socio-demografice si legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligenta Artificiala, dezvoltata de catre Footprints AI.
Reteaua de retail media Profi implica sute de comunitati si puncte de vanzare care sunt conectate si gestionate in mod centralizat pentru a oferi o platforma coeziva si eficienta pentru campanii publicitare omnichannel.
„Acest pas reprezinta angajamentul nostru continuu de a inova si de a oferi partenerilor nostri solutii avansate de publicitate si de intelegere a clientilor Profi si a ceea ce le determina nevoile de cumparare si consum”, a spus Gaetan Pacton, CEO al Profi Romania.
,,Reteaua de retail media a Profi, dezvoltata si operata in parteneriat strategic cu Footprints AI, le permite brandurilor sa creasca si sa prospere intr-o piata dinamica. De asemenea, activam si latura de educare a clientilor prin campaniile de awareness educationale, aducand astfel, in prim-plan, modul de informare emotionala constructiva”, a mai adaugat executivul Profi Romania.
Conform reprezentantilor parteneriatului, intrarea in etapa de maturitate pentru reteaua de retail media Profi marcheaza o consolidare a infrastructurii si a ofertelor comerciale. Etapa pilot a inregistrat rezultate semnificative pentru branduri din zona CPG si non-CPG si din industrii foarte diverse. Pe baza rezultatelor obtinute in acest proiect, vom creste exponential acest mod de comunicare in magazinele Profi.
Pe parcursul primelor sase luni, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au inregistrat cresteri semnificative in ce priveste rata de conversie, marirea numarului de utilizatori pe platformele proprii, vanzarile in magazine sau notorietatea pe segmentele de piata vizate.
Un exemplu este provocarea de a creste notorietatea in piata si achizitia de utilizatori inregistrati ai platformei online de cumparare si vanzare de masini second-hand cu ajutorul Inteligentei Artificiale, Instant.ro.
Campania de retail media derulata in ecosistemul omnichannel al Profi a generat o crestere de peste 50,000 de utilizatori noi cu o imbunatatire semnificativa de 280% a Return on Advertising Spend (ROAS) intr-o perioada de 2 saptamani de campanie.
Intersnack, producatorul Chio Chips, BCR, YOXO, furnizorul de abonamente digitale de telefonie mobila si internet, sunt alte exemple de parteneriat de succes de la demararea proiectului Profi de retail media.
Transformarea retailului cu ajutorul datelor
Profi continua sa fie un lider al pietei si devine primul retailer din Romania care urmeaza tendinta globala de a automatiza si transforma digital felul prin care pune datele si canalele de media la dispozitia brandurilor si agentiilor de media intr-un mod direct, anonimizat si in linie cu cele mai bune practici legate de legislatie si tehnologie.
Prin utilizarea tehnologiilor avansate de Inteligenta Artificiala si tehnologia datelor, Footprints AI a reusit sa genereze insight-uri unice despre consumatori la nivel de comunitate pe baza comportamentului de cumparare in reteaua nationala de magazine Profi.
„Pe baza acestor insight-uri unice despre cine, ce si cand cumpara si care este comportamentul socio-economic al consumatorilor din Romania, initiativa de retail media a Profi reuseste sa obtina avantajul competitiv pe piata de retail media din Romania care va depasi 10 milioane de euro in 2024. Aceasta piata este separata si complementara bugetelor de trade marketing care, in mod traditional, sunt consumate de brandurile de FMCG in retelele de retail”, a afirmat Dan Marc, CEO si cofondator al Footprints AI, startup-ul romanesc de tehnologie ce dezvolta si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de retail media din lume.
,,Marja foarte mare de profit este partea cea mai importanta a acestui tip de venit nou pentru retailerul Profi si pentru orice alt retailer cu care ne parteneriem in Romania. Aceste profituri noi pot si vor fi folosite pentru a mari investitiile in imbunatatirea experientei de client si a ofertei comerciale. Deci toata lumea castiga: si retailerul, si brandul si consumatorii. Un mare avantaj intr-un an greu pentru piata de consum din Romania”, a mai spus oficialul Footprints AI.
Pachete si bugete care pornesc de pana la 10,000 de euro
Profi si Footprints AI au lansat noile oferte comerciale si pachete disponibile pentru clienti care au in spate un model de pret flexibil, pe baza de rezultate si cu raportare in timp real pentru toate canalele de retail media utilizate de campanii.
Potrivit initiatorilor proiectului, optiunile personalizate si flexibile, care pornesc de la bugete de pana in 10,000 de euro, au fost proiectate pentru a maximiza accesul tuturor brandurilor la retail media omnichannel.
„Pentru branduri, oferta noastra de retail media inseamna o masurare si un control fara precedent al eficientei campaniilor publicitare. Brandurile pot avea acces direct la consumatori pe baza comportamentului de consum si pot targeta campaniile pe tot parcursul deciziei de cumparare, cu focus pe momentul achizitiei. Iar cele care sunt prezente pe rafturile noastre isi pot monitoriza direct rezultatul in vanzari, permitandu-le sa-si optimizeze strategiile si bugetele. Deschiderea acestui canal reprezinta, pentru brandurile care nu se afla in mod traditional in retail, un element de inovatie si o asociere “out of the box” in mintea consumatorului prin contextul in care este targetat”, a declarat Valentin Cristescu, Marketing Manager, Profi Romania.
,,Pentru clientii Profi, campaniile de omnichannel retail media ofera o experienta mai personalizata si mai relevanta, furnizand recomandari de produse si oferte exclusive, adaptate preferintelor si comportamentului de cumparare al fiecarui segment de consumator”, a adaugat managerul de marketing Profi Romania.
In plus, reteaua de retail media pregateste lansarea unei platforme disponibile public care sa afiseze dinamic o imagine clara, generalizata, a audientei retelei Profi si a insight-urilor de cumparare, oferind astfel brandurilor o intelegere profunda a comportamentului consumatorilor si a tendintelor de piata pe care pot actiona cu campanii de retail media gestionate si platite direct prin platforma software pusa la dispozitie.
Profi si Footprints AI
Cu 28.000 de angajati in aproape 1.720 de magazine proprii si partenere din mai bine de 850 de localitati urbane si rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO si PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale retelei, desfac o gama de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienti care zilnic isi fac aici cumparaturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la furnizori din Romania. Cifra de afaceri a retelei, de 11,9 miliarde de lei, plaseaza compania pe locul trei in sectorul de retail romanesc.
Footprints AI este un startup romanesc de tehnologie ce dezvolta si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume, oferind o modalitate simpla si extrem de accesibila de conversie a traficului anonim in audiente media pentru retailerii cu prezenta fizica cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligenta Artificiala.
O serie intreaga de retaileri globali de calibru folosesc in prezent solutia software Footprints AI: Rimi Baltic, lider pe piata de retail in tarile baltice, Lagardère - operatorul brandurilor inmedio si 1 minute, Majid Al Futtaim - unul dintre proprietarii si operatorii de retail de top din Emiratele Arabe Unite, Auchan, Hyundai, Jaguar Land Rover si altii.
Mai mult in Digital, Retail, AI, Inteligenta Artificiala