Primul loc in topul increderii in publicitate: Pliantele in cutia postala (67%)
Miercuri, 17 Decembrie 2014
 
sursa: European Letterbox Marketing AssociationELMA Europe ), Studiu de Caz in Romania

adplayers. Iulian Toma

Publicitatea prin pliantele in cutia postala ocupa primul loc in clasamentul increderii intre mai multe canale de comunicare, potrivit unei cercetari efectuate de asociatia europeana de marketing prin pliante in cutii postale -  The European Letterbox Marketing Association (ELMA), prezenta in 22 de piete europene inclusiv Romania.

Creditata cu 67%, publicitatea prin pliante in cutia postala este urmata de publicitatea online (57% din optiuni),  televiziunea ( 53% ), emailul ( 46% ), panotajul ( 42%), publicitatea in presa ( 36%) si radioul (26%).

Potrivit studiului ELMA, 3 din 5 romani (mai precis 59%) citesc cu atentie pliantele primite in cutiile postale, din care femeile intr-o proportiemai mare decat barbatii (62% femei, comparativ cu 56% - barbati). In timp ce doar 7% ignora pliantele dincutiile postale,  cei mai multi “consumatori” sunt in segmentul 45-54 ani (68%), urmati de 18-24 – 59%.

9 din 10 persoane au cumparat cel putin o data prin intermediul internetului dupa deschiderea pliantelor din cutiile postale (89%). Dintre acestea, 29% au tastat direct adresa site-ului de e-commerce, 11% au utilizat un URL scurt (daca a fost mentionat),  53% au folosit un motor de cautare si doar 5% au scanat un cod QR, atunci cand le-a fost furnizat.

Studiul ELMA a fost realizat de catre agentia britanica de cercetare de piata Toluna, pe un esantion reprezentativ de 500 de subiecti, femei si barbate cuvarsta peste 18 ani, din toate zonele geografice urbane ale Romaniei.

Publicitatea prin pliante in cutia postala conteaza si in Romania. O arata si un studiu de caz relativ recent al unei marci de electrocasnice unde, in urma unui  cupon distribuit in 1,3 Milioane de exemplare au fost inregistrate 12.000 de vanzari, in timp ce peste 13.000 de persoane care au intrat in posesia pliantului au optat sa intre in baza de date a clientului. 

Mai mult in Marketing Direct


PUBLICITATE: