“Pretul distruge productia OOH" Geo Baraian, GM, Impression Group
Marti, 02 August 2011

( AdPlayers, Iulian Toma )

“Presiunea pretului de productie OOH are impact asupra intregii industrii outdoor-indoor care nu numai ca nu se va dezvolta ci, dimpotriva, va cadea”, a afirmat pentru AdPlayers Geo Baraian, General Manager al Impression Group. Omul numarul 1 al companiei de productie este de parere ca “Desi este greu de spus cand, in 2-3 ani am putea sa avem o industrie de productie OOH din care a ramas doar faima calitatii de altadata. Iar cel care o va distruge este doar pretul”.

Din spusele managerului Impression, pretul apasa compania de productie, dar in cele din urma se intoarce ca un bumerang tot in defavoarea investitorilor in publicitate si agentiilor si a intregului business de publicitate care tinde sa aiba mai degraba repere de pret, nicidecum de durabilitate si apreciere in timp a imaginii brandului promovat.

Din analiza companiei, dupa discounturi si rebate-uri, in conditii de buna calitate a materialelor de productie, unei companii de tipar de mari dimensiuni ii raman intre 20 si maxim 50 centi pentru fiecare metru patrat de material tiparit. Din estimarile managerului Impression, daca presiunea pretului continua sa creasca, cei care mai castiga in ecuatia comenzilor de productie OOH vor mai fi doar firmele care nu pot sa garanteze calitatea in spatele pretului, evazionistii care trimit firme in insolventa aflate in incapacitatea de a sustine preturile aruncate in piata, sau companiile care platesc taxe la salarii prin diverse artificii de contracte de colaborare.

Pretul – prima “calitate” ceruta de client

Numarul 1 al companiei de productie afirma ca in timp ce clientii agentiilor trag de pret in jos comparativ cu anul trecut, intotdeauna acest lucru poate avea de multe ori un impact asupra calitatii printului. “Clientii au probleme financiare si presiunea vine in curtea producatorului, care inchide lantul. Insa din nefericire multe agentii nu ne sustin prea mult in fata clientilor in ceea ce priveste si calitatea”, sustine Baraian. “Cand discuti cu clientii, nu ii intereseaza decat pretul, in timp ce la final toti cer si calitate”, insa multi nu realizeaza ca acest lucru nu se poate intampla in aceleasi conditii de pret”.

Oficialul companiei de productie publicitara sustine ca, din fericire, mai exista si cateva agentii care se lupta pentru mentinerea calitatii si a unui pret corect versus calitate. “Este vorba de agentii cum sunt Leo Burnett, McCann Erickson, Zenith Media, Mindshare, United Media, Media-tique, Vitrina Advertising, sau furnizori de media cum sunt Media Advertising, News Outdoor”.

“Pe langa agentiile de media, intotdeauna sprijinul trebuie sa se intample si la client. Si aici avem cateva exemple bune in relatia directa cu Impression Group care apreciaza si cer calitatea in ecuatia pretului. Este vorba de clienti cum sunt Orange, Tiriac Holding, Interbrew, Practiker, Kraft Foods, Media Group Services (Magic FM, Kiss FM) si altii”.

De rezolvat in OOH

Managerul pune declinul industriei de tipar outdoor inclusiv pe seama masurarii publicului OOH, nu numai a scaderii investitiilor in media. “Companiile de outdoor ar trebui sa se gandeasca si la un sistem de masurare, similar altor canale media, pentru a incuraja investitiile. Altfel, investitorii argumenteaza ca bugeteaza canale media masurabile”, explica Geo Baraian. 

Avand ca termen de livrare ziua de luni, din nefericire o alta problema a industriei de outdoor este ca multe dintre comenzile OOH vin in productie chiar si cu 2-3 zile termen de executie. "Comenzile vin chiar si joi, si au ca termen de executie sfarsitul saptamanii, cu predarea proiectului in prima zi a saptamanii urmatoare”, spune managerul Impression Group. 

“Din informatiile pe care le avem inclusiv de la alte companii, acest lucru se intampla cu 70-75% din comenzile care pot fi primite. Ori, pentru pretul platit in prezent in aceasta industrie, termenul de productie si livrare ar trebui sa fie ceva mai largi, si nu de 1-2 zile. Ca sa nu aducem in discutie celebra cerere “vrem comanda ieri”, asa cum se intampla in multe dintre cazurile venite unei case de productie”.

Impression Group – productie publicitara de 2 Mil. EUR pe an

Dupa un business care a depasit 2 Mil. EUR in 2010, compania de productie tipar digital de mari dimensiuni, decorari indoor si POSM  Impression Group a inregistrat pe prima jumatate din 2011un volum de business de 1,1 Mil. EUR.

Infiintata in anul 1998 si avand o echipa de 23 de oameni, chiar daca investitiile in comunicare au scazut comparativ cu anii precedenti, managerul companiei, este optimist pentru acest an. “Speram ca volumul de business Impression Group din 2011 sa se situeze undeva la nivelul celui de anul trecut sau chiar, speram noi, ceva mai bine”, a mai precizat pentru AdPlayers Geo Baraian.

60% large printing, 30% decor indoor, 10% POS 

Cu venituri majoritare din tiparul de mari dimensiuni – aproximativ 60%, afacerea companiei mai include activitati de productie pentru décor indoor – in jur de 30%, si productie POS (10%). Ponderea activitatilor a mai variat in acest an, insa nu in mod semnificativ, dupa cum explica directorul casei de productie.

“Ponderea diviziilor de activitate in business-ul Impression Group s-a pastrat oarecum. Poate a mai scazut nesemnificativ procentul “large printingul-ului”, in timp ce zona de POS a crescut usor, insa productia de indoor a ramas aproximativ la fel, ca pondere in veniturile totale”, conchide Baraian.

Mai mult in AdPlayersREPORT, Productie Publicitara


PUBLICITATE: