Potrivit raportului companiei cu 500 de angajati si o cifra de afaceri de 60 milioane de euro in 2023, romanii au castigat anul trecut premii prin tragere la sorti de aproximativ 10 milioane de euro, iar apartamentele, premiile in bani si autoturismele au fost cele mai scumpe recompense
AdPlayers. info
Valoarea totala a premiilor din promotiile de consumatori cu tragere la sorti desfasurate de companiile romanesti in anul 2023 a fost de aproximativ 10 milioane de euro, potrivit estimarilor Mediapost Hit Mail, lider pe piata companiilor organizatoare de promotii de consumatori din Romania.
Conform raportului, suma totala a campaniilor promotionale de anul trecut a fost cu cu aproximativ 25% mai mare fata de 2022.
De 20 de ani, cel putin putin un sfert din toate promotiile cu tragere la sorti
Mediapost Hit Mail gestioneaza de circa 20 de ani cel putin un sfert din toate promotiile pentru consumatori, cu trageri la sorti din tara.
„Intr-o noua analiza ampla a campaniilor promotionale cu tragere la sorti derulate prin intermediul companiei noastre, de data aceasta in 2022 si 2023, am studiat, printre altele, cum au evoluat categoriile de premii acordate, apetitul pentru concursuri al consumatorilor in functie de varsta si gen, si sezonalitatea acestor campanii promotionale. In acest fel, am obtinut o imagine mai clara despre factorii principali de succes ai campaniilor promotionale de acest gen”, a declarat Marian Seitan, Director General Mediapost Hit Mail.
Voucherele, aproape jumatate din totalul premiilor acordate in 2023
In 2023, ponderea voucherelor a crescut fata de 2022 si a continuat sa domine topul categoriilor de castiguri prin tragere la sorti. Daca in 2022 voucherele reprezentau in jur de 44% din premiile oferite de companii, in 2023 ponderea acestora a urcat pana la 47%.
La o distanta considerabila in ceea ce priveste categoriile de premii s-au aflat, in 2023, cosmeticele (+10%) si produsele electronice (putin sub 10%). In 2022, produsele din categoria casa si gradina (+10%) si cosmeticele (+8%) au completat topul celor mai raspandite premii.
Apartamentele de doua camere si de tip studio, premiile in bani, autoturismele, voucherele de vacanta si calatoriile exotice au fost printre cele mai scumpe premii castigate anul trecut de catre romanii care au participat la promotii cu tragere la sorti.
Luna Mai, cea mai mare valoare alocata premiilor
29% din valoarea totala a premiilor din campaniile organizate de Mediapost Hit Mail in 2023 s-a inregistrat in luna mai, aceasta fiind si cea mai mare pondere din an. Luna mai a urmat dinamica din 2022, cand valoarea premiilor a fost de 19% din suma anuala a acestor premii.
De altfel, valoarea premiilor a crescut in fiecare luna din 2023 in comparatie cu 2022, chiar si in luna decembrie, cand s-a inregistrat cea mai mica suma din an.
Tinerii au castigat 44% din valoarea totala a premiilor in 2023
Participantii la promotiile de consumatori cu varste intre 18-39 de ani au castigat in 2023 44% din valoarea totala a premiilor, desi ponderea lor in totalul castigatorilor a fost de numai 35%.
Generatia celor cu varste intre 40-55 de ani a castigat 34% din valoarea totala a premiilor, ei reprezentand 33% dintre castigatori, in timp ce premiantii cu varste de peste 55 de ani au castigat doar 22% din valoarea totala a premiilor, desi ei au reprezentat 32% din totalul castigatorilor. Aceste ponderi s-au schimbat intr-o foarte mica masura in 2023 fata de 2022.
Doamnele au castigat mai multe premii decat domnii
Potrivit informatiilor din raport, in 2023, in jur de 55% dintre castigatorii premiilor promotionale prin tragere la sorti au fost femei, in usoara crestere fata de 2022, cand peste 53% dintre castigatori au fost doamne.
MHM Promo Report 2023 a luat in calcul campanii promotionale prin tragere la sorti desfasurate in 2022 si 2023 la nivel national. Studiul a acoperit industria de retail, food & beverage, bricolaj, distributie de carburanti, fashion, beauty si turism.
MEDIAPOST HIT MAIL. 60 milioane de euro cifra de afaceri si peste 500 de angajati in 2023
Mediapost Hit Mail SA, cel mai mare integrator de servicii de marketing direct din Romania, este detinut in proportie de 100% de Posta Franceza. Prezenta in piata locala de 26 de ani, potrivit companiei, Mediapost Hit Mail a avut in anul 2023 o cifra de afaceri de 60 milioane de euro si peste 500 de angajati, in cele 8 filiale ale sale din Romania si cele 2 din Bulgaria.
Compania ofera solutii integrate de logistica pentru promotii de consumatori si pentru e-commerce, solutii pentru cluburi de fidelizare, precum si solutii de comunicare multi-canal (SMS, WhatsApp, email, call center), baze de date de marketing, geomarketing, marketing automation si vouchere digitale.
Mai mult in Business, Campanii, Promotii, Research, Cercetare, AdPlayersREPORT