Posta Romana intra in razboi cu Marketingul Direct
Miercuri, 18 Iulie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Vom avea o scadere importanta a volumelor de trimiteri postale ale unor campanii care, de obicei, utilizau acest gen de servicii”, a declarat pentru AdPlayers.ro Serban Goran (foto), Presedinte al Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD).

ARMAD isi manifesta astfel ingrijorarea fata de modul in care, potrivit asociatiei, Compania Nationala Posta Romana a decis sa majoreze cu 60%, de la 1 august 2007, tarifele pentru trimiterile postale din sfera serviciului universal.

Goran a mai afirmat pentru AdPlayers ca o crestere cu 60% a costurilor pentru serviciile postale ar duce la o evolutie mai putin spectaculoasa a industriei de marketing direct, a carei crestere este estimata la aproximativ 30-35% pentru acest an, spre o cota de aproximativ 10% pentru urmatoarea perioada.

Presedintele ARMAD estimeaza ca piata totala de marketing direct a fost anul trecut la aproximativ 18 Mil. EUR din care 6-7 Mil. EUR au reprezentat-o trimiterile postale. Din cele 6-7 Mil. EUR, sustine Goran, ponderea costurilor postale undeva la 30-35%, aproximativ o treime din intregul volum, ceea ce ar insemna costuri postale de aproximativ 2-2,3 Mil. EUR.

Potrivit reprezentantilor asociatiei, prin marirea tarifelor practicate de Posta Romana pentru trimiterile Infadres de peste 20 de grame, adica pentru cea mai mare parte a corespondentei, ARMAD considera ca Posta Romana face un nou abuz de pozitie dominanta, cu o vadita indiferenta pentru clientii, partenerii sai si pentru consumatorul roman.

Daca experienta tarilor vestice arata ca modificarile tarifelor au loc numai dupa consultari si negocieri cu companiile din industria de profil care utilizeaza serviciile postale din interes comercial, potrivit executivului ARMAD, in Romania lucrurile stau diferit.

„Ca asociatie profesionala, am fost tinuti tot timpul la usa. Am trimis mai multe comunicari prin care solicitam intalniri cu reprezentanti la varf ai CNPR, dar care au ramas fara raspuns”, spune presedintele asociatiei profesionale ce cuprinde peste 40 de companii care isi desfasoara activitatea in domeniul marketingului direct. “Romania este, cred, singura tara europeana in care Posta nu este membru al Asociatiei Romane de Marketing Direct. Nicaieri nu se mai intampla acest lucru”.

Goran citeaza din recentul raport anual al Postei in care din cele peste 350 Mil. trimiteri postale, aproximatv 50 Mil. au apartinut membrilor ARMAD, reprezentand practic una din sapte trimiteri din volumul inregistrat de Posta. Numai ca, dupa cum arata seful ARMAD, in cele 350 Mil. intra toate facturile, extrasele de cont etc, trimise de toata lumea, de la toate oficiile postale din Romania. Indiferent de cine si cat trimite, Posta se afla intr-un conflict deschis cu un client care genereaza aproximativ 15% din intregul volum de trimiteri.

“Sunt foarte multe administratii postale care dau discounturi foarte mari trimiterilor de volum mare. O administratie postala are interesul sa creasca volumele si implicit discounturile de volum”, mai spune Goran. „Mai mult, membre ale asociatiilor de marketing direct din Europa, companiile postale din alte tari se bat si negociaza in cadrul asociatiilor de marketing direct pentru a avea cat mai multe trimiteri postale si nu invers, avand deseori consultari privind negocierile de costuri ce pot afecta o intreaga industrie de marketing direct”.

ARMAD este afiliata la Federatia Europeana a Asociatiilor Nationale de Marketing Direct, cu sediul la Bruxelles (FEDMA). Oficialii asociatiei romane de marketing direct spun ca forul european sustine demersurile asociatiei romane si va trimte catre Posta Romana, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) o scrisoare de protest in care aminteste directivele si procedurile europene in ceea ce priveste stabilirea tarifelor, in contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.


PUBLICITATE: