Porter Novelli Romania a lansat prima editie a publicatiei INTO: sinteza tendintelor culturale emergente din Romania
Joi, 12 Decembrie 2024

Porter Novelli Romania (The Group), parte a retelei internationale Omnicom,  lanseaza „INTO”, prima editie a publicatiei care analizeaza transformarile socio-culturale ce au marcat scena creativa emergenta din Romania in ultimii 8 ani - o extensie a site-ului INTO, prima platforma online creata de o agentie de PR din Romania, dedicata scenei locale de arta, cultura si ariilor conexe. 

AdPlayers. info

Porter Novelli Romania lanseaza „INTO”, prima editie a publicatiei care analizeaza transformarile socio-culturale ce au marcat scena creativa emergenta din Romania in ultimii 8 ani.

Cartea este o extensie a site-ului INTO – prima platforma online creata de o agentie de PR din Romania, dedicata scenei locale de arta, cultura si ariilor conexe. 

Povestea a inceput in 2016, cand Porter Novelli Romania a creat platforma online INTO, pe atunci un instrument intern pentru identificarea inovatorilor si microinfluencerilor care, desi aveau un impact local, ramaneau invizibili companiilor.

Proiectul a evoluat organic intr-o resursa pe care agentia isi propune acum sa o puna la dispozitia celor care doresc sa inteleaga evolutia scenei creative si a celor care o definesc. 

Publicatia, in versiunea printata, este documentata prin metode de etnografie digitala si triangulare a datelor stranse de-a lungul a opt ani, analizand si interpretand informatiile dintr-o perspectiva specifica comunicarii si relatiilor publice.


Retrospectiva gasita in volumul INTO scoate in evidenta teme precum autenticitatea in era viralitatii, greenwashing-ul, sanatatea mintala si gaming-ul romanesc, oferind un context pentru strategiile de comunicare ale organizatiilor si companiilor care vor sa fie cu un pas inainte in peisajul cultural. 

Concluziile acestei prime editii ne dezvaluie cum arta, cultura, tehnologia si initiativele de responsabilitate sociala au evoluat si au modelat comunitatile locale, aducand in prim-plan personalitati si proiecte care au redefinit paradigmele existente. 

„Platforma online INTO identifica si promoveaza persoane, colective si microcomunitati care pot inlesni schimbul de idei si colaborarea cu companiile. Extensia sa, publicatia INTO, pe care o lansam acum, este o analiza valoroasa inspirata de tendinte internationale, dar definita de elemente locale specifice. 

Pe langa analiza si trenduri, in carte veti regasi interviuri cu „tastemakers” – persoanele care s-au remarcat in domeniul lor si care va prezinta perspective unice. Recurenta cu care vom publica aceasta retrospectiva este o data la 5 ani; platforma online, in schimb, se actualizeaza anual, asa ca lansez o invitatie persoanelor si colectivelor interesate sa faca parte din acest proiect sa acceseze sectiunea Get Featured de pe www.weareinto.ro.” a spus Ana Balan, Director Creativ la Porter Novelli Romania.

Iata si cateva dintre cele mai importante tendinte si schimbari culturale descoperite in aceasta analiza:

In era digitalizarii accelerate, social media a devenit un pilon principal, redefinind tendintele si influentand vietile noastre prin noi standarde: autenticitatea si transparenta. In acest peisaj virtual, consumatorii sunt tot mai atenti la actiunile brandurilor si resping practicile de greenwashing, cerand in schimb responsabilitate sociala reala. 

Generatia Z, cu spiritul ei activist, sprijina puternic miscarile pentru incluziune si diversitate, sustinand schimbari globale prin initiative ca Fridays For Future si Extinction Rebellion. Aceste miscari vin la pachet cu o sensibilitate sporita fata de sanatatea mintala, tot mai multi oameni apeland la comunitati online pentru a discuta deschis despre subiecte precum anxietatea, depresia sau neurodivergenta. 

In paralel, divertismentul digital – de la gaming la streaming – capata amploare, oferind brandurilor oportunitati noi de a se conecta profund cu audientele moderne. Dinamica schimbarilor continua cu arta si cultura locala, care cunosc o perioada de renastere, reflectand nevoia de sustinere a comunitatilor marginalizate si impunand o rezolutie mai clara: brandurile trebuie sa se implice intr-un mod credibil si sa contribuie la un peisaj incluziv si divers. 

Proiectul INTO este destinat sa ajute companiile sa inteleaga implicatiile acestor tendinte, oferind inspiratie pentru decizii strategice care sa sustina o dezvoltare bazata pe comunitate si incluziune. 

„Am creat INTO din pasiunea noastra pentru trend forecasting si mapare sociala, dorind sa urmarim in timp real schimbarile din preferintele, atitudinile si convingerile oamenilor. Scopul nostru este sa anticipam posibilitatile viitorului din Romania pe termen lung si sa luam decizii strategice informate si actionabile, bazate pe o analiza culturala ampla.” a subliniat Stefany Iova, Creative Planner la Porter Novelli Romania.

,,Credem ca recunoasterea, sustinerea si colaborarea cu vocile inovatoare si creative, rareori integrate in mainstream, pe care le puteti descoperi pe weareinto.ro, reprezinta una dintre cheile catre o lume cu adevarat sustenabila pe plan social, economic si cultural.” a conchis creative planner-ul de la Porter Novelli Romania.

INTO a fost lansat intr-un eveniment unde au fost prezenti membrii comunitatii INTO si echipa care a dezvoltat proiectul. Intalnirea a reprezentat un prilej de a explora noi colaborari intre membrii comunitatii INTO, subliniind spiritul si misiunea proiectului: aceea de a aduce noii creatori mai aproape de branduri si oameni. 

Site-ul si versiunea PDF a analizei INTO pot fi accesate pe pagina: http://www.weareinto.ro

 

 

Echipa implicata in proiect:

 

Ana Balan, Creative Director

project creator, editor

Stefany Iova, Creative Planner

writer, researcher

Claudia Cojocariu, Copywriter

writer

Tudor Nastase, Art Director

illustrations, graphic design

Nadine Said, Account Manager

project manager

Porter Novelli Romania (The Group), parte a retelei internationale Omnicom

Porter Novelli Romania face parte din reteaua internationala Omnicom si este un membru de incredere al „The Group”. In 2023, agentia s-a clasat pe locul 7 in topul agentiilor de PR din Romania, conform cifrei de afaceri anuale.

Echipa reuneste experti multidisciplinari in comunicare de brand si corporate, incluzand strategi, creativi, specialisti digital si vizionari in tendinte. Printr-o colaborare stransa, sunt create povesti de brand memorabile, cu un impact vizual puternic.

Cu o experienta de peste 20 de ani in industria de comunicare din Romania, agentia dispune de o intelegere profunda a mediului local, ceea ce permite realizarea de analize bine fundamentate, judecati corecte si construirea unor conexiuni eficiente. Porter Novelli Romania este recunoscuta pentru creativitate, viziune strategica si angajamentul fata de obtinerea rezultatelor masurabile.

Mai mult in Business, PR, Campanii, Lansari


PUBLICITATE: