Plata tarzie nu este inteligenta. Este iresponsabila. Pozitie globala a asociatiilor agentiilor de publicitate
Vineri, 22 Mai 2020

 

Credit: Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR)

„Termenele lungi de plata adesea produc consecinte, inclusiv relatii tensionate cu furnizorii. Reducerea flexibilitatii si cresterea preturilor influenteaza negativ modelele de business si mijloacele de trai ale jucatorilor mai mici din lantul de servicii de marketing. Astfel de companii nu pot functiona ca niste banci. ” Raportul Asociatiei Clientilor referitoare la Termenele de Plata, martie 2020.

AdPlayers. Info

,,Plata tarzie nu este inteligenta. Este iresponsabila.” este pozitia globala a asociatiilor agentiilor de publicitate. Intr-o pozitie comuna, membrii asociatiilor de comunicare din intreaga lume sustin ca multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a intarzia sa plateasca agentiile, anunta Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), membra in Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA) – Europa.

„Termenele lungi de plata adesea produc consecinte, inclusiv relatii tensionate cu furnizorii. Reducerea flexibilitatii si cresterea preturilor influenteaza negativ modelele de business si mijloacele de trai ale jucatorilor mai mici din lantul de servicii de marketing. Astfel de companii nu pot functiona ca niste banci. ” arata raportul Asociatiei Clientilor referitoare la Termenele de Plata, martie 2020

Potrivit informarii comune a asociatiilor agentiilor de publicitate, plata intarziata ajunge sa fie practicata chiar si de companiile fara probleme de numerar, doar pentru a-si imbunatati, fals, raportarile de lichiditate – practica in contradictie cu politica de responsabilitate sociala a companiilor pentru care, potrivit comunicarii comune a asociatiilor agentiilor de publicitate, numai companiile din “Fortune Global 500” cheltuiesc in jur de 20 de miliarde de dolari pe an pentru activitati de CSR.

In situatia intarzierii platilor, practic, agentiile sunt “de facto” solicitate sa actioneze ca niste banci chiar si pentru clientii mai mari. Aceste companii solicita agentiilor sa accepte termene de plata mai lungi sau conditioneaza conditiile contractuale de plata.

Acest fapt produce consecintele nedorite in randul agentiilor care, la randul lor, lupta pentru a face fata salariilor,  cheltuieli care reprezinta deseori chiar si 75% din totalul costurilor. Pe langa acestea, agentiile sunt nevoite sa intarzie sa plateasca freelancerii si furnizorii care, deasemenea, au fost angajati sa lucreze direct pentru acesti clienti. Multi dintre acestia din urma sunt adesea artisti, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile pe care acestia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor, din care platesc chiria si costurile vietii de zi cu zi.

Urmarea? Cercetarile arata ca, daca angajatii ajung sa considere ca angajatorul lor se foloseste de CSR doar pentru PR si pentru imagine – acestia vor reactiona negativ si vor fi mai putin implicati in rezolvarea sarcinilor. Cu alte cuvinte, initiativele care nu vor aduce beneficii societatii, se pot intoarce importiva companiei, daca angajatii, colaboratorii sau clientii vor crede ca nu sunt facute cu buna credinta.

„Nu este in interesul clientilor pe termen lung, atunci cand mentinerea reputatiei este critica si dorinta de a va asigura ca puteti lucra cu cel mai buni oameni din piata, sa prelungiti nejustificat termenele de plata. " spune Stephan Loerke, CEO, Federatia Mondiala a Agentilor de Publicitate, mai 2020.

„Voi fi foarte direct: cred ca exista situatii total nedrepte si care depasesc limitele, iar eu nu sustin practica prelungirii termenelor de plata. Exista unele situatii total incorecte si acestea trebuie discutate intre clienti si agentii pentru o relatie rezonabila sisustenabila pe termen lung. " a adaugat si Bob Liodice, CEO, Asociatia Nationala a Advertiserilor citat de Campaign, mai 2020.

Asociatiile de agentii de comunicare din intreaga lume s-au reunit pentru a cere clientiilor sa discute si sa gaseasca un acord comun privind conditiile si termenele de plata prin care sa construiasca o relatie pozitiva si benefica reciproc. Printre organizatiile care, impreuna, si-au propus sa sustina sectorul si pe cei care se bazeaza pe industria de publicitate se numara:

Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA) - Europa

Alianza por Valor Estratégico de las Marcas (AVE) - Mexic

Asociatia agentiilor de publicitate acreditate din Hong Kong (HK4As) - Hong Kong

Asociatia agentilor de publicitate acreditate (4As) - Malaezia

Asociatia agentiilor de publicitate americane (4A) - Statele Unite ale Americii

Asociatia braziliana a agentiilor de publicitate (ABAP) - Brazilia

Consiliul pentru Comunicarea Comerciala - Noua Zeelanda

Consiliul Agentiilor de Comunicare - Australia

Institutul Agentiilor de Comunicare (ICA) - Canada

Institutul practicienilor in publicitate (IPA) - Marea Britanie

Uniunea Columbiana de Companii Publicitare (UCEP) - Columbia

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

UAPR

Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) este asociatia profesionala care reuneste cele mai importante agentii de publicitate si media din industrie. Fondata in 2000, UAPR urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei si promovarea unor standarde profesionale de referinta.

Sursa de educatie pentru profesionistii din industrie, UAPR urmareste promovarea unor standarde profesionale care sa fie acceptate si asumate de cei 38 de membri ai sai, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clientilor. In acest sens, asociatia sustine adoptarea unor Ghiduri de Bune Practici in industrie.

Membra a Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare (EACA), UAPR are ca obiective cresterea transparentei si standardelor in comunicare, marirea capacitatii de auto-reglementare a industriei si punerea Romaniei pe harta internationala a agentiilor de comunicare prin deschiderea catre colaborari cu alte tari.

Mai mult in Business, Responsabilitate Sociala, CSR.


PUBLICITATE: