Zoltan Szigeti, CEO, The Group (foto: adplayers )
( Adplayers, Iulian Toma) Este marti dimineata, 21 februarie. La Omnicom Media Group (OMG), in agentiile OMD si Phd lucreaza in jur de 50 de oameni. Toata lumea asteapta noutatile. Nu de la adplayers, ci din sala de consiliu.
Ziua cea mai lunga
Urmeaza o sedinta. Nu este una de media, ci o intalnire care va schimba capul Omnicom Media Group si OMD cu unul de la The Group. Dupa o noapte in care cativa dintre oamenii care stiau ce se va intampla astazi nu prea au dormit, vine o dimineata in care OMG urma sa-si cunoasca noul management.
Strategie de comunicare sau dorinta fostului numar 1, ex CEO-ul OMG Romania nu este la intalnire. Pana saptamana trecuta prezent in toate sedintele importante cu clienti, fostul presedinte al agentiilor OMD si Phd este astazi doar o amintire pe scaunul din sala de consiliu.
In fata celor aproape 50 de oameni, deciziile importante au fost deja luate si vor fi comunicate de doi barbati si o femeie. Ian Clarke – OMG CEE, Zoltan Szigeti – presedintele fondator The Group si actualul partener OMG si Liana Mihai, viitorul Managing Director, OMD. Introducerea parteneriatului The Group - OMG este scurta. Mult mai scurta decat prezentarile in licitatii unde, pana ieri, The Group si Omnicom Media Group erau concurenti .
Astazi cele doua forte ale pietei de media din Romania sunt parteneri. Un parteneriat de 70 poate chiar 80 de milioane de euro. Cum a fost posibil? Obiectivele de business scurtcircuiteaza toate neintelegerile intre jucatori. Competitori aprigi pana ieri, astazi oamenii de planning si buying de la OMD aud ca sunt condusi de fosta sefa House of Media agentie cu care pana saptamana trecuta erau la cutite pe piata de media.
Ora 11. Toata lumea este in sala. Emotionata de greutatea momentului si marimea unei echipe pe care nu a mai avut-o pana acum, Liana Mihai, viitorul managing Director OMD este in fata unei agentii de 47-48 oameni, mult mai mare comparativ cu cea de 15 oameni a agentiei House of Media pe care o conducea pana de curand.
„Ne place pasiunea”. „Ne place rigoarea”. Sunt primele cuvinte cu care viitorul manager OMD si-a inceput primul discurs in fata echipei OMD si noua sa calitate de managing director, intr-o intalnire prezidata de doi presedinti. Ian Clarke, Omnicom Media Group CEE si Zoltan Szigeti, The Group.
Toata lumea este in sala sa afle ce va urma. Daca echipa este aleasa de un manager, atunci cand unei intregi echipe de 50 de oameni i se da un sef, nimeni nu prea mai are de ales. Toata lumea trebuie sa se supuna viziunii noului ales, a noii filosofii de business. Daca nu-ti place, iti schimbi job-ul. Punct.
Urmeaza o serie de scurte interviuri de prezentare a fiecarui membru al agentiei. Fiecare angajat incearca sa zambeasca atat cat il lasa emotia sau bataile inimii care pleznesc la grija zilei de maine sau rata de la banca. Cine va avea ultimul cuvant? Niciun angajat nu-si face iluzii. Un singur om va decide cine ramane si cine pleaca de la OMG. Zoltan Szigeti, seful The Group.
Miercuri. 22 ianuarie.
Lumea este tot agitata, dar parca mai linistita decat ieri. Oare? „Echipa OMD va ramane echipa OMD. The Group ramane The Group” puncteaza concluzia unei intalniri interne conduse de Szigeti. Asadar, lucrurile nu stau chiar asa rau. Nimeni nu va fi dat afara. Toata lumea isi pastreaza painea.
In licitatii? „La momentul potrivit, se va decide cine va merge”, este una dintre hotararile luate de Zoltan Szigeti, artizanul parteneriatului The Group – OMG, potrivit unor surse adplayers apropiate celor doua grupuri de media. Cine va intra in pitch? Cine va sta acasa? Greu de spus. Sunt intrebari la care numai un singur om poate raspunde in fucntie de situatia din teren. Un CEO. Dar care? Un CEO OMG sau un CEO The Group?
Mai mult in Licitatii