Dio Boaca (foto), General Manager, Phoenix Media
Credit: Phoenix Media / Razvan Pascu
Cu pana la de 3 ori mai ieftin comparativ cu achizitiile premium, potrivit companiei, produsul ar putea putea sa fie sold out pentru o perioada de timp, avand in vedere ca sistemul are alocat spre vanzare doar 15 % din impresiile totale lunare din Reteaua Phoenix Bucuresti, restul de 85% ii revin media planning-ului Premium Stoc.
AdPlayers. Iulian Toma
Phoenix media lanseaza FREE Planning Digital OOH (DOOH) pe 15% din inventarul de vanzare. Cu pana la de 3 ori mai ieftin comparativ cu achizitiile premium, potrivit companiei, produsul ar putea putea sa fie sold out pentru o perioada de timp, avand in vedere ca sistemul are alocat spre vanzare doar 15 % din impresiile totale lunare din Reteaua Phoenix Bucuresti, restul de 85% ii revin media planning-ului Premium Stoc.
,,Este un produs care este destinat clientilor cu bugete mici si care isi doresc mult sa construiasca awareness sau care au un target general. Este un produs care poate fi foarte usor ca o complementaritate a campaniilor de digital” afirma Dio Boaca (foto), General Manager Phoenix Media, contactat de catre AdPlayers.
Potrivit managerului, Phoenix Media vine cu noul sistem de vanzare al spatiului pe ecranele din Retea si anume cumpararea de impresii in sistem Free Planning, incepand cu 1 martie.
Premiera Phoenix Media si al DOOH din Romania
,,Sistemul nu este unul nou in piata de media el fiind folosit in digital de foarte mult timp dar este o premiera in cazul Phoenix si al DOOH din Romania” a mai spus Dio Boaca. ,,Practic veti putea sa cumparati la un pret negociat un numar de impresii ( afisari- se numesc in digital - deorece in acest mediu o afisare corespunde unei persoane ), care vor rula pe ecranele Phoenix in functie de spatiul disponibil si fara a fi garantat vreo locatie,interval orar zi anume a saptamanii etc.”
Pentru a explica termenii - IMPRESII, in cazul OOH, inseamna numarul persoanelor care trec prin fata ecranelor si au posibilitatea sa vada reclama. In cazul cercetarilor Phoenix Media, acestea sunt impartite in 3 categorii : un om, o masina - 1.5 oameni, un autobuz - 10 oameni.
Impresiile ( Impressions) sunt numarate la nivel de secunda pe toate cele 42 de ecrane din reteaua Bucuresti cu cele 63 de camere amplasate pe TV screenuri. De exemplu, Clientul "Soft" doreste sa cumpere 500.000 de impresii pe ecranele Phoenix practic negocierea dpdv pret va fi facuta la CPT ( cost per thousand) iar ea va fi mai mica decat intr o campanie in care el va alege locatiile sau targetul.
,,Daca consideram ca CPT ul pentru respectiva campanie va fi 3 euro atunci cele 500.000 de impresii vor costa 1.500 de euro.” explica managerul Phoenix Media. ,,Campania va incepe in ziua stabilita si se va termina in momentul in care se atinge obiectivul ei, adica 500.000 de impresii.”
Pentru noul produs, compania a definit trei tipuri de clienti. ,,Pentru ca nu vrem cazuri in care va consumam toti banii intr o zi, am predefinit trei tipuri de durata a campaniei : o saptamana = 7 zile, doua saptamani = 14 zile, patru saptamani = 28 zile” explica fondatorul Phoenix Media.
Rapoarte zilnice cu numarul de impresii si locatiile unde au rulat spoturile campaniei
,,Practic, incercam pe cat posibil sa estimam din istoric/ocupare secundele ramase libere astfel incat sa putem duce o campanie cat mai aproape de obiectivele de timp pe care ni le ati cerut.” spune managerul Phoenix Media. ,,Vor exista rapoarte zilnice cu numarul de impresii si locatiile unde au rulat spoturile campaniei. Inaintea fiecarei campanie vom putea livra un mediaplan de inceput al campaniei dar acesta se poate modifica chiar si dupa o ora dupa ce incepe rularea efectiva.”
Oficialii Phoenix Media, spun ca fiecare campanie va avea un contract sau comanda distincta, iar la sfarsitul campaniei va exista un raport clar cu aparitiile unde, cum si cate impresii sunt livrate care vor putea livrate, intradevar, la un cost economic de pana la trei ori mai mic fata de campaniile premium, dar fara a se putea alege: locatiile, orele, zilele saptamanii sau date demografice.
Durata campaniei va fi de 7, 14 sau 28 de zile – acest lucru este posibil pentru primele 6 luni ale produsului dupa care compania va propune si un upgrade de planning premium cu rezervari de locatii, insa la alte costuri. Potrivit companiei, numarul maxim de impresii care se poate cumpara la o campanie intr-o luna calendaristica va fi de 1.500.000, iar activarea campaniei se va face la plata, in avans.
Mai mult despre Phoenix Media
Mai mult in Business, OOH, DOOH