Radu Florescu, CEO, Centrade I Cheil la adplayers report.
adplayers. Iulian Toma
Parteneriatul cu reteaua Cheil Worldwide care aduce Samsung in portofoliul de clienti, o agentie cu crestere de 6-8%, activitate si extindere regionala pe mai multe piete cu management de la Bucuresti - sunt doar cateva dintre concluziile adplayers report care a ajuns la Centrade Cheil. Radu Florescu, presedintele grupului Centrade, trece in revista doar cateva din lucrurile cu care Centrade Cheil intampina clientii in 2016, la intrebarile adplayers report.
Cu 25 de ani de expertiza pe piata de comunicare din Romania, grupul condus de Radu Florescu este de departe o oglinda a evolutiilor in afacerile de marketing si comunicare din ultimii ani, dar si o proiectie a asteparilor pe care le putem avea in urmatoarea perioada. De la asteptari de crestere a pietei pana la noile tendinte in abordarea serviciilor, de la “broadcast communication” la “total experience” – platforma demarata in urma cu trei ani, povestea afacerii fondata de Radu Florescu si fratii sai este aceea a unui grup de serviciii de marketing si comunicare ce vorbeste de la sine ca expertiza internationala de retea este apreciata doar impreuna cu cea locala.
In 2016, clientii aleg deopotriva expertiza internationala a retelelor dar si echipa locala care construieste ea insasi afaceri regionale. O dovedeste echipa agentiei care ne spune ca poti sa lucrezi in medie 8 ani pentru fiecare client din portofoliul Centrade Cheil, chiar daca pana deunazi te numeai Centrade Saatchi & Saatchi. Raspunsul vine de la un potofoliu de clienti solid pentru care agentia lucreaza astazi: P&G, Rompetrol, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Astra Zeneca, Hochland, Mondelez, Sensiblu, Toyota, Monsanto si multi altii.
Mai jos, raspunsurile lui Radu Florescu la intrebarile adplayers report.
2015 versus 2014? Cu siguranta mai bun decat 2014.
"Anul 2015 a fost cu siguranta unul mai bun decat 2014. Cresterea economica din 2015 s-a reflectat si in domeniul nostru: clientii au fost mai activi si au investit mai mult in publicitate. Vestea buna este ca 2016 pare sa pastreze tendinta de crestere economica de anul trecut, asa cum se vede deja in primul trimestru. Avem un inceput de an foarte bun, spre deosebire de anii trecuti, cand primele luni erau cele mai dificile. Vorbim aici de o crestere pe toate palierele, in toate domeniile si nu specifica unui sector anume.
Evolutia afacerii in 2015.
Ce va pot spune despre anul trecut este ca business-ul a inregistrat o crestere organica sanatoasa. Pentru cei mai importanti client ai nostri, cresterea a fost de 3 – 5%. Dintre proiectele noi, ne mandrim cu lansarea PoinPickUp – prima aplicatie mobila dezvoltata in Romania pentru piata americana, pentru acest tip de serviciu.
PointPickUp este o platforma pentru transportul si livrarea rapida a coletelor. Designul, tehnologia si conceptul aplicatiei au fost create de echipa Centrade pentru un startup american. Point Pickup este un produs creat de la zero printr-un mix de strategie, creatie, dezvoltare si know-how pentru piata de peste ocean.
Estimari 2016. Crestere 6-8%
Dat fiind ca se estimeaza o crestere a PIB-ului de aproximativ 4%, ne asteptam ca business-ul nostru sa creasca chiar si cu 6 – 8%. Aceasta prognoza se bazeaza atat pe cresterea organica a conturilor din portofoloiu dar si pe atragerea unor noi clienti, datorita prezentei noastre regionale in zona Adriaticii si a Balcanilor.
Portofoliul la inceput de an.
Portofoliul de clienti Centrade | Cheil este unul solid. Avem o colaborare de lunga durata cu clientii nostri, in medie de peste 8 ani. Dezvoltam proiecte integrate sau specializate, in functie de nevoile de comunicare ale fiecarui client in parte, pentru P&G, Rompetrol, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Astra Zeneca, Hochland, Mondelez, Sensiblu, Toyota, Monsanto si multi altii.
Clienti noi: Samsung si asteptari.
Asa cum stiti deja, cel mai mare client Cheil Worldwide este Samsung, pentru care ne bucuram sa lucram deja pe cateva proiecte ce se vor extinde si la nivel regional. In perioada urmatoare, vor mai intra si alti clienti de retea in portofoliul nostru, dar nu ii putem mentiona acum.
Tendinte 2016. Target, re-target, echipe dedicate si agentii “integrate”.
La nivel macro se observa clar cateva tendinte majore. Ma refer, in primul rand, la investitii si atentie pentru o targetare cat mai minutioasa, pentru masurarea actiunilor si re-targetare. Apoi, observ orientarea clientilor catre agentii integrate, cu scopul de a folosi cat mai eficient resursele existente si de a avea expertize complementare dedicate fiecarui proiect. In sfarsit, o alta tendinta pe piata este aceea de a extinge solutiile de comunicare pe toate ecranele pe care consumatorul le are la dispozitie.
Specific pietei noastre, cred ca anul acesta clientii si agentiile vor investi mai mult in relatiile lor (contracte existente sau licitatii) si vor acorda o mai mare atentie proiectelor si produselor de calitate.
Noutati 2016. Centrade | Cheil de la “broadcast communication” la “total experience”
Pentru noi, anul 2016 vine cu o mare noutate: parteneriatul cu reteaua Cheil si extinderea agentiei noastre in Sud Estul Europei.
Am inceput acum trei ani procesul de integrare a serviciilor de comunicare si demersul catre campanii complexe care sa raspunda majorei provocari a indstriei: trecerea de la "broadcast communication" la "total experience".
Parteneriatul cu Cheil a venit ca o evolutie fireasca pentru ca vedem la fel punctele importante: insight-ul, experienta si tehnologia. Cheil Worldwide este una din agentiile care foloseste tehnologia in comunicare extrem de interesant si care exceleaza la retail experience si mobile led campaigns.
Crestem serviciile de social media, de design si dezvoltare digitala, de e-commerce si, de asemnea, crestem organic in toate departamentele.
Dezvoltare regionala. Doua birouri si sapte piete cu management la Bucuresti.
Tot la inceput de an am deschis doua birouri in regiunea adriatica (Belgrad si Zagreb) dezvoltand proiecte pentru 7 piete. Urmatorul birou pe lista este cel din Budapesta. Suntem printre putinele agentii romanesti care s-au extins regional avand un hub si un management consolidat la Bucuresti. Credem ca acest model ne va oferi flexibilitate in miscare, viteza de reactie si vizibilitate"
Radu Florescu, CEO, Centrade | Cheil pentru adplayers report.
Mai mult despre Centrade I Cheil
Mai mult in Business, adplayers report, adplayers report 2016