Autoarea deja a celebrelor spoturi Cava D'oro, agentia de publicitate Papaya Advertising a inregistrat anul trecut o cifra de aproximativ 6,4 Milioane de euro.
Robert Tiderle (foto), managerul agentiei de publicitate a afirmat pentru AdPlayers ca „aproximativ 45% din business-ul Papaya il reprezinta servicii de strategie, creatie si productie, restul de aproape 55% sunt serviciile de media”. Potrivit sefului agentiei, pentru acestea din urma, Papaya participa in licitatii de media intr-un strans parteneriat cu agentia Mindshare Media.
„Nu suntem o agentie de media sau vreun alt tip de agentie”, apreciaza seful agentiei. „Este un business echilibrat, asa cum ne-am dorit sa fie - o agentie de publicitate „full services””, explica Tiderle.
„O furnica duce-n spate, un graunte-jumatate”
Insa Papaya Advertising nu a lucrat anul trecut numai pentru Cava d'oro. „Am relansat, repozitionat, refacut CEC. L-am facut banca. Este unul dintre cele mai importante proiecte ale Papaya de anul trecut, daca nu cumva cel mai important, de la infiintarea agentiei de publicitate”, afirma oficialul companiei.
„Cu CEC Bank, cred ca am demonstrat ca o agentie relativ mica poate duce in spate un cont mare. In plus, acum cand toate agentiile dau oameni afara, la noi nu se pune problema asta. Incercam sa comunicam mai eficient cu clientul si sa facem mai mult”.
Pentru CEC Bank, au fost patru campanii desfasurate anul trecut in urma unui pitch castigat in 2007. Anul trecut am mai castigat Fabryo. Mai lucram deasemenea de la infiintarea agentiei pentru BCR Asigurari, Alexandrion, au urmat Romdil, Negro 2000, Pambac si altii, sunt alti trei clienti ai nostri pentru care traditionali. Agentia de publicitate a produs anul trecut 10 spoturi: „3 cava d’oro, 4 CEC, 2 Red Bowler, 1 Fabryo cred ca am facut 10 spoturi.
Un inceput de an 2009 defazat cu o luna
Despre inceputul anului 2009 in publicitate, managerul agentiei simte o lipsa de decizii, sau cel putin o intarziere a lor. „Daca anul trecut acum stiam ce si cand filmam, cand vor intra spoturile on-air, acum cred suntem cu o luna in urma, undeva defazat prin februarie. Este momentul in care abia se contureaza planurile”, este de parere Robert Tiderle.
Pe vreme de criza, Tiderle spune ca furnizorii sunt ceva mai flexibili si inteleg sa reduca incepand de la cotatii de productie pana la media. Fara sa dea cifre exacte, seful Papaya crede ca in 2009 se pot atinge aceleasi obiective de comunicare urmarite anul trecut, dar cu aproximativ 15% mai putini bani.
„Clientii nostri nu sunt afecati de criza, asa ca nici noi nu avem de ce sa fim afectati de criza”, mai adauga Robert Tiderle. „Insa cred ca aceasta criza a venit la timp pentru altii. Am vazut propuneri de bugete nejustificat de mari, si asta pentru ca exista jucatori din piata care nu se gandesc intotdeauna sa livreze comunicare eficienta”.
„Am avut clienti cu 30% cresteri dupa o campanie, care au venit chiar ei sa inscriem o campanie la Effie, lucru pe care dealtfel o sa-l si facem”, afirma Robert Tiderle, fara sa nominalizeze clientul.
Papaya inchide firma de 2 ori pe an
Echipa agentiei Papaya nu este una foarte numeroasa. Cum lucreaza o astfel de agentie de publicitate? Este o intrebare pe care i-au adresat-o mai multi manageri din publicitate.
„Pe mine m-a intrebat un patron din publicitate cum reusim sa facem sa lucram cu o echipa relativ mica si i-am spus ca o masura ar fi ca oamenii sa plece in concedii organizat, fara sa lucreze cu 20% mai putini oameni in fiecare luna cu concediu pe care fiecare il ia fiecare cand vrea”.
„In fond singur alege sa lucreze cu 20% mai putini oameni tot anul, cand in 6 luni toti oamenii vor sa plece cand vor in concediu 2 saptamani”. Tiderle spune ca se poate si altfel: „Papaya inchide firma de doua ori pe an, inainte de Craciun si in vara, anuntam clientii, si plecam cu totii”.