Orlando Nicoara (MediaPro Interactiv): 'Pe primul semestru cred ca s-au facut 3-3,5 Mil. EUR'
Marti, 10 Iulie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

La sfarsitul lui iulie, MediaPro Interactiv taie tortul primului an de la infiintare. Desi cu o prescurtare aproape identica cu mai notoria companie MediaPro International (MPI) - activa pe partea de media audiovizual a grupului MediaPro, divizia de internet Mediapro Interactiv (MPi) a trustului fondat de Adrian Sarbu, a ajuns pe parcursul unui singur an de activitate o linie de business cu aproape 70 de oameni, iar lucrurile nu par sa se opreasca deloc aici.

“De acum inainte ar trebui sa fie mai simplu”

Ce spune Orlando Nicoara (foto) - Managing Director la MPi despre compania pe care o conduce, daca ar trebui sa traga linie sub primul an de activitate? “Faptul ca am setat lucrurile cred ca este cel mai important, tot ce-am facut pana acum a fost sa punem bazele. De acum inainte ar trebui sa fie mai simplu”.

“O sa ne tot miscam – o sa vezi ca se lanseaza cate un proiect online la 2-3 saptamani. Inca mai avem nevoie de oameni”, spune executivul companiei pe care o pornea in urma cu un an, dupa ce, pana atunci, a condus Netbridge si divizia de publicitate Boom.

MPi este compania care dezvolta continutul online de la MediaPro si atrage inclusiv veniturile din publicitatea online pentru tot ce misca pe Internet in grupul din care mai fac parte, publicatiile editate de Crucisatorul (Gandul) si Publimedia International (revistele BusinessMagazin, Protv Magazin, Acasa Magazin, Target, Go4it, The One, sau ziarele din grup -  Ziarul Financiar, Clujeanul, Banateanul, Bihoreanul Hunedoreanul, Ieseanul.

Cel mai recent proiect iesit din mana MediaPro Interactiv este noul Mediafax.ro, portalul agentiei de stiri Mediafax. Dar acesta nu este singurul business implementat online de cele 70 de tastaturi ale oamenilor care lucreaza pentru compania cu activitate pe Internet. Linia de afaceri condusa de Nicoara atrage business pentru intreg continutul online produs de alte mii de oameni si calculatoare care lucreaza pentru trustul condus de Sarbu.

“Pe langa noul mediafax.ro, pana acum am lansat o serie de site-uri din care as aminti sport.ro – pe care l-am luat de la zero, am relansat gandul.ro, promotor.ro, go4it.ro, showbiz.ro si mai avem 3 lansari programate numai pentru luna asta (Iulie n.r.)”, adauga managerul companiei MPi.

Vrea peste 1 Mil. EUR in 2007

Compania a facut anul trecut “cateva sute de mii de euro”, dupa cum afirma Nicoara, iar in acest an „suntem in grafic”, dintr-un estimat “peste 1 Mil. EUR” pe care compania o are pana la sfarsitul anului.

“Daca excludem regiile, cred ca suntem primii dintre grupurile media prezente pe Internet, pentru ca despre asta vorbim in cazul MPi. Compania lucreaza si atrage publicitate online pentru site-urile din portofoliul MediaPro”, subliniaza managerul diviziei interactive.

“Noi nu ne comparam cu regiile care atrag publicitate pentru o gramada de site-uri din portofoliu, apropo de pozitiile AdEvolution sau Netbridge pe care le-am vazut”, continua el. “Important este sa stabilesti cifra de afaceri, profitul, pentru ca nu cred ca vei vedea o companie care spune ca am incasat X si am platit atat la site-uri”.

Estimari exagerate

Seful Media Pro Interactiv crede ca unele raportari si estimari privind piata de publicitate online sunt exagerate. „Declaratiile pe care le-am vazut eu despre cifre de afaceri pe primul semestru mi se par oricum exagerate, chiar daca vorbim despre cifre cu TVA”, este de parere executivul MPi.

Afirmatia oficialului MPi vine la scurt timp dupa ce, la sfarsitul lunii iunie, compania cu activitate pe Internet AdEvolution estima de curand in AdPlayers ca are 50% din piata de publicitate online si o cifra de afaceri de 2 Mil. EUR pe primul semestru al anului in curs.

Primul semestru a fost de 3-3,5 Mil. EUR

“Daca intr-adevar AdEvolution a facut cifra de 2 Mil. EUR despre care vorbeste, atunci Val Voicu (seful AdEvolution) poate sa se bata cu caramida in piept ca are jumatate din piata pentru ca din estimarile mele primul semestru nu a fost de 4 Mil. EUR”. 

Despre piata Online pe acest an, “As vrea sa ajunga la 8 Mil. EUR pentru ca optimistul din mine a prognozat o piata de 7,5-8 Mil. EUR. Numai ca, daca vom ramane in tendinta de pana acum, nu vom ajunge acolo. Pana acum totul a fost sub asteptarile lui 2007. Pe primul semestru cred ca s-au facut 3-3,5 Mil. EUR”.

Creatia si Proiectele speciale: 5%-7%

Despre creatia in publictatea Online, Nicoara nu este asa de optimist ca Valentin Oeru (Boom, Netbridge) care estima in AdPlayers ca aceasta s-ar putea afla la un procent de 10-20%, poate chiar mai mult. Managerul MPi crede ca in publicitatea pe internet creatia nu atinge mai mult de 5% fata de volumele din media online.

Nicoara spune ca inclusiv proiectele speciale pentru clienti care includ dezvoltare de site-uri au  maxim 5-7% din total piata publicitate pe internet.

Intrebat daca o regie ar putea cumula pentru site-urile din propriu portofoliu o cifra de afaceri din vanzarile altor regii, Nicoara exclude o asemenea posibilitate, “sau, daca exista, vorbim de o pondere foarte mica”, subliniaza el. “Nu cred sa existe volume importante intre regii - intre AdEvolution si BOOM, sau Boom si Arbomedia”, este de parere oficialul MPi.

Seful companiei din grupul MediaPro spune ca fiecare regie, indiferent ca vorbim de Boom, AdEvolution sau Arbomedia, se bate pentru propriile bugete de publicitate direct la clienti sau agentiile lor de media si ca, in opinia sa, nu exista o intersectie de bugete care sa plece de la o regie la alta.

“Mai sunt 4 ani si ceva”

Inainte sa ajunga la MediaPro, in urma cu un an, actualul sef de la MPi spunea intr-o discutie pe Internet ca se vede peste 5 ani in propria companie. Intrebat daca acum este aproape sau departe de visul lui, executivul de acum al MPi spune, zambind ca, pana atunci, “mai sunt 4 ani si ceva”.

Nimeni nu l-a intrebat atunci daca in business-ul lui l-ar refuza ca partener pe Adrian Sarbu, acum Regional Director, Central Media Enterprise - Chairman si CEO, PROTV Romania, Republica Ceha si Slovacia.


PUBLICITATE: