AdPlayers. Info
Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA) a dat publicitatii documentul "Media Auditing Guidelines” care ofera clientilor si agentiilor de media o suma de bune practici in managementul activitatilor de audit de media
Documentul a fost elaborat de grupul de lucru pe acest subiect al EACA, grup ce a fost condus de Nicolas Grand, SVP Transformation al Omnicom Media Group. Din grupul de lucru au mai facut parte reprezentanti din toate grupurile de agentii de media.
Documentul de bune practici reprezinta o premiera pentru industrie si este rezultatul unor discutii extinse ce au implicat reprezentantii celor 6 retele globale de comunicare: GroupM, Omnicom Media Group, Publicis Groupe, Mediabrands, Dentsu si Havas.
Nicolas Grand a declarat ca "EACA si agentiile membre recunosc faptul ca procesul de audit de media realizat independent si evaluarea performantelor agentiilor sunt, ambele, procese extrem de importante si de complexe si ca pentru derularea acestor procese clientii nostri pot beneficia de expertiza unor terte parti. In acest spirit am creat ghidul de bune practici.”
Documentul Media Auditing Guidelines cuprinde:
1. Capabilitati consistente si evidentiate: Auditori de media, extindere geografica si expertiza demonstrata.
2. Garantarea confidentialitatii: Contracte de confidentialitate (NDA), folosirea exclusiva a datelor in scopul unui proiect, protectia si integritatea datelor.
3. Conflicte de interese: informarile prealabile, izolarea relatiilor contractuale, modele de remunerare obiective.
4. Respect pentru obligatiile cotractuale ale agentiilor cu furnizorii de media si de tehnologie.
5. Agrearea prealabila a calendarelor proiectelor si a sarcinilor agentiilor: discutii transparente cu privire la impactul cererilor auditorilor asupra resurselor agentiilor.
6. Transparenta in metodologia de calcul a auditorilor si corectitudine in compararea seturilor de date.
7. Transparenta atat fata de clienti cat si fata de agentii asupra modului in care sunt constituite 'pool-urile" moduri in care se pot asigura standarde adecvate pentru clienti
8. Proces de pitch organizat corect, avand agreate template-uri transparente de "pitch pricing"
Intregul document poate fi consultat pe pagina special dedicata
https://eaca.eu/media-auditing-guidelines/
UAPR este asociatia profesionala care reuneste cele mai importante agentii de publicitate si media din industrie. Fondata in 2000, UAPR urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei si promovarea unor standarde profesionale de referinta. UAPR reprezinta o sursa de educatie pentru profesionistii din industrie si urmareste promovarea unor standarde profesionale care sa fie acceptate si asumate de cei 38 de membri ai sai, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clientilor. In acest sens, asociatia sustine adoptarea unor Ghiduri de Bune Practici in industrie. Obiectivul UAPR este acela de a creste transparenta si standardele in comunicare, de a mari capacitatea de auto-reglementare a industriei si de a pune Romania pe harta internationala prin deschiderea catre colaborari cu alte tari. UAPR este membra a Asociatiei Europene a Agentiilor de Comunicare (EACA).
Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicatii (EACA) reprezinta peste 2 500 de agentii de comunicare si asociatii ale agentii de publicitate din aproape 30 de tari europene care angajeaza in mod direct peste 120 000 de persoane. Membrii EACA includ agentii de publicitate, mass-media, agentii digitale, agentii de branding si agentii de PR. EACA organizeaza Effie Awards Europe, care sunt primele premii paneuropene de comunicare de marketing care au fost judecate pe baza eficacitatii. EFFIE® si EFFIE EUROPE® sunt marci comerciale inregistrate ale Effie Worldwide, Inc. si sunt sub licenta EACA. www.eaca.eu
Mai mult in Reglementare, Autoreglementare, Legislatie