Neogen vrea sa-si ia singura 25% din publicitatea pe Internet
Joi, 28 Iunie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Noi nu ne-am vandut niciodata singuri in marea publicitate pe internet, insa vrem sa ne miscam mai mult, pe viitor, pe zona de brand-advertising”, a declarat, pentru AdPlayers, Calin Fusu (foto), General Manager la Neogen.

Compania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de Internet din Romania, si a dezvoltat, printre altele, portalurile si serviciile Neogen.ro, BestJobs.ro, doizece.ro, noi2.ro. Neogen a vandut recent o parte din afacere fondului de investitii Tiger.

Peste 100 Mil. pagini, 1,5 Mil utilizatori inregistrati

Desi are o audienta impresionanta, “Neogen nu a fost nicioadata un jucator important pentru  partea de brand advertising. Noi am fost cu mica publicitate, cu cost per click”, adauga oficialul. 

Potrivit executivului companiei care citeaza datele Trafic.ro, “Neogen are aproximativ 100 de milioane de pagini pe luna, ceea ce reprezinta destul de mult. Ar trebui sa facem mai multi bani din publicitate”, adauga Fusu.

Intrebat cati bani vrea sa scoata din “marea” publicitate online, Calin Fusu spune ca, “in acest an probabil in jur de 10%”, dar ca vrea „la anul, 25% din piata”. Despre cum intentioneaza sa atinga acest obiectiv, managerul Neogen sustine ca “cel mai probabil va dezvolta o forta de vanzari in- house. Aceasta va fi directia”.

„Contractul cu MediaPro Interactiv este pe o perioada limitata”

Prima pagina a portalului Neogen este reprezentata in piata de publicitate exclusiv de MediaPro Interactiv. Legat de un posibil conflict de reprezentare in piata de publicitate, „Contractul cu MediaPro Interactiv este pe o perioada limitata” a mai afirmat Calin Fusu, pentru AdPlayers. „Este putin probabil sa il mai prelungim. Insa, pana atunci, vom avea timp sa crestem si noi”.

Fusu crede ca Neogen vinde in acest moment foarte putin din cele peste 100 Mil. afisari pe luna, cat reprezinta inventarul total de pagini. Chiar daca vrea sa creasca semnificativ pe piata marii publicitati online, directorul companiei afirma ca si in continuare utilizatorul va ramane pe primul plan si ca nu vor exista 2 bannere pe pagina.

 

Vorbind despre strategia de vanzare, seful companiei spune ca “Neogen nu a fost niciodata un player scump, pentru ca suntem un jucator foarte mare, si atunci preturile vor fi mai curand mai mici decat ceea ce se vehiculeaza acum pe piata”.

“ Noi putem sa targetam 100% userii”

Va fi diferit cu ceva Neogen? “Noi putem sa targetam 100% userii, utilizatorii de servicii online fiind in majoritatea cazurilor inregistrati”, sustine strategul companiei. “Vorbim de 1,5 Mil. utilizatori. Inregistrati pe varsta, oras, venituri”, spune el.

“Vom vinde pe rezultate”, sustine managerul companiei cu activitate pe internet. „ Avem si un serviciu Publimail pe care vrem sa il punem la treaba”, pentru ca, in opinia lui Fusu, “problema succesului redus uneori ale campaniilor de marketing direct este strans legata legata de furnizorii de servicii”.

„Vom insista pe aceasta piata (marketing direct n.r.) pentru ca utilizatorii nostri isi vor primi mailul in casute de email neogen, unde nu vor fi probleme de administrare si vom putea percepe costul pe numarul efectiv de citiri si nu de trimiteri care se pot duce in “Bulk” (e-mailuri nedorite, necitite n.r.)”

Cei mai importanti jucatori? „Neogen, NetBridge si Ejobs”

Daca se va conforma recomandarilor Asociatiei IAB legate de standardele publicitatii pe Internet, oficialul Neogen crede ca „daca acest lucru inseamna si simplificare, este o solutie foarte buna”, iar compania pe care o conduce militeaza si ea dintotdeauna pentru acest lucru.

Insa, cel putin deocamdata, Fusu vede Asociatia IAB mai degraba ”un loc de socializarea al industriei decat ca avand un rol foarte activ in Internet. Obiectivele sunt uneori prea largi pentru a fi implementate de toata lumea”.

Fondatorul de la Neogen este de parere ca rolul organizatiilor IAB intervine “atunci cand sunt foarte multi jucatori si fiecare incearca sa vanda ceva”, dar, mai spune el, “lucrurile se vor schimba, financiar vorbind, cand vor ramane 3-4 jucatori care vor decide ei cum se va vinde publicitatea pe internet”.

Cine sunt cei mai importanti jucatori la aceasta ora? In opinia lui Fusu: „Neogen, NetBridge si Ejobs”.

5 oameni vor vinde publicitatea Neogen

Legat de cati oameni vrea Neogen la vanzari? “Vreo 5”, sustine managerul companiei. „Le punem cartea de credit la tampla, pentru ca acum avem bani”, referindu-se la resursele de finantare in urma vanzarii unei parti din Neogen catre fondul de investitii Tiger.

Dar cand va fi reprezentat Neogen pe piata de mare publicitate online de catre propriul departament de vanzari? “Deja colega mea, Aura Tatu a demarat discutii cu agentii dar cel mai probabil vom activa mai tare reprezentarea directa dupa vacanta de vara, undeva prin august”, afirma Calin Fusu.

Angajatii Neogen au chiar un Hammer la dispozitie. In urma unui program de motivare al companiei, din cei 80 de angajati cat numara in prezent Neogen, in fiecare vineri se voteaza angajatul saptamanii care castiga Hammer-ul timp de o saptamana.

Fusu afirma (zambind) ca pana acum el nu a fost votat: “Eu inca nu m-am plimbat cu Hammer-ul pana acum”, spune el, referindu-se la faptul ca nu a fost votat inca cel mai bun angajat al companiei pe care o conduce.


PUBLICITATE: