Mihai Ghyka: "Din punct de vedere al nivelului campaniilor inscrise, valorile sunt inegale"
Luni, 27 Martie 2006

Mihai Ghyka: Din punct de vedere al nivelului campaniilor inscrise, valorile sunt inegale( AdPlayers) Aprecierile lui Mihai Ghyka (foto), General Manager, Interbrew Romania privind EFFIE Awards Romania 2006 fac parte dintr-o serie de intrebari si raspunsuri initiata de AdPlayers si AdPlayers.ro .

Ele reprezinta punctele de vedere ale unora dintre cei mai importanti jucatori in publicitate in legatura cu festivalul eficientei campaniilor de comunicare din Romania.

Raspunsurile sunt publicate integral in editia online in saptamana 27 martie 3 aprilie si vor contribui la realizarea unei analize ulterioare in editia tiparita.

AdPlayers: Cum apreciati nivelul campaniilor si participarea agentiilor la EFFIE 2006 ?

Mihai Ghyka: Effie a devenit un festival de traditie si de succes. Cresterea substantiala a numarului de campanii inscrise (72% fata de anul trecut) arata ca festivalul publicitatii eficiente devine un reper al industriei romanesti de advertising.

Din punct de vedere al nivelului campaniilor inscrise, valorile sunt inegale. Multinationalele fac un marketing de performanta cu masuratori periodice a tuturor indicatorilor de brand. Din pacate, prea putine companii romanesti fac cercetare de brand. E greu sa castigi un EFFIE facand referire doar la datele de vanzari si la retail audit. Atata vreme cat nu demonstrezi ca cifrele de vanzari sunt rodul unei pozitionari relevante si consistente, brand-ul tau risca sa fie penalizat. Effie rasplateste cresterile de brand eficiente. Cel mai eficient mod de a creste vanzarile pe termen lung e prin constructia unui "equity" puternic.

AdPlayers:  Care credeti ca au fost partile pozitive ale editiei din acest an fata de cele precedente?

Mihai Ghyka: Mai multe categorii, mai multi participanti si o sala arhiplina la Gala. Surprize placute din partea unor agentii proaspete: Odyssey, Punct sau Spotlight.

Dincolo de eterna si benefica rivalitate intre McCann si Leo Burnett, personal, sunt impresionat de performanta constanta, de minimum 2 premii la fiecare editie EFFIE, a doua agentii: Graffitti BBDO si NextCap.

AdPlayers: Ce noutati ati vrea sa vedeti la EFFIE 2007?

Mihai Ghyka: Brand-uri romanesti mai puternice, cu cazuri mai bine fundamentate. Cercetarea de piata este un element de marketing pe care ar fi bine sa-l descopere cat mai multi. Ar fi poate benefic ca agentiile de publicitate si cele de research sa educe mai mult clientii locali in acest sens.

(Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )


PUBLICITATE: