(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Parte a WPP, reteaua de agentii media Mediaedge:cia se extinde in Romania prin asimilarea agentiei Media Insight, in timp ce Young&Rubicam / Team Advertising care beneficia deasemenea de o colaborare pe media cu reteaua Mediaedge:cia isi va afilia resursele retelei de media Maxus, deasemenea componenta a grupului de marketing si comunicare WPP.
Media Insight devine Mediaedge:cia
Parte a grupului WPP si una dintre cele mai mari companii specializate in comunicare si implementare media, potrivit companiei, Mediaedge:cia (MEC) se lanseaza practic in Romania prin inglobarea resurselor Media Insight, agentie de media din cadrul Ogilvy Group Romania, parte a WPP.
Prezenta pe piata din Romania din anul 2000 si apartinand grupului WPP, compania Media Insight devine, astfel, Mediaedge:cia (MEC), incepand cu luna mai a acestui an. Potrivit reprezentantilor companiei, agentia de media are o echipa formata din 23 de specialisti in media si comunicare si va fi condusa in continuare de Bogdan Prajisteanu, Managing Director Mediaedge:cia.
„In noua structura, le putem oferi clientilor nostri cunostintele si experienta uneia dintre cele mai mari retele globale de comunicare, ceea ce ii va ajuta sa isi atinga obiectivele comerciale printr-un concept dezvoltat de Mediaedge:cia la nivel international – "Active Engagement”, spune Bogdan Prajisteanu, Managing Director Mediaedge:cia.
“Suntem incantati sa lansam oferta noastra in Romania”, adauga Anna Lubowska, Chief Executive Officer, Central and Eastern Europe, Mediaedge:cia. „Am colaborat cu Bogdan Prajisteanu si echipa sa inca din 2003 pentru a construi o baza solida, care sa ofere clientilor nostri servicii de neegalat pe piata romaneasca”.
Simultan, Young&Rubicam se afiliaza la MAXUS
Odata cu intrarea Mediaedge:cia in Romania, Departamentul Media al Y&R / Team Advertising continua colaborarea media cu acelasi grup WPP, dar afiliat retelei de media MAXUS.
Partener media al grupului WPP, agentia Young&Rubicam / Team Advertising se va afilia retelei MAXUS cu echipa de 15 specialisti de media si va continua sa fie condusa de Nicu Laita ca Managing Director al operatiunilor de media proaspat afiliate. Ca Director Media al Young&Rubicam / Team Advertising, Laita ii raporteaza in continuare Terezei Munteanu, Managing Director al agantiei de publicitate.
Nicu Laita (foto) a afirmat pentru AdPlayers ca odata cu afilierea, agentia va furniza clientilor sai servicii de media sub brandul MAXUS. Potrivit agentiei, Y&R / Team Advertising ofera toate seviciile si beneficiile unei agentii globale de comunicare precum si solutii locale, personalizate in functie de cerintele si obiectivele clientilor sai.
“Afilierea la reteaua Maxus, parte a grupului WPP, reprezinta un pas important inainte”, afirma Nicu Laita. “Pe de-o parte, ne ofera oportunitatea de a construi in Romania un brand de media foarte puternic, iar pe de alta parte ofera retelei Maxus ocazia de a se extinde catre o tara-cheie in regiune”.
Clientii
Prin asimilarea resurselor Media Insight, Mediaedge:cia preia in portofoliul sau atat clientii Media Insight existenti la nivel local - Bigotti, Cargill, Elite, Ferrero, GTC, Ikea, Orkla Foods, Plus Discount, Tchibo, Safilar si URBB, cat si clientii internationali ai companiei - Beiersdorf, Michelin, Novartis, Sony Ericsson si Visa.
Conform oficialilor agentiei, portofoliul de clienti Young&Rubicam / Team Advertising include companii internationale cum ar fi Colgate-Palmolive, Danone si Xerox, dar si clienti locali precum Tiriac Auto Group, Daimler-Chrysler, Clal Insurances, AG Direct.
Miza
Adevarata miza a celor doua parteneriate sunt bugetele de media administrate de cele doua entitati de media din Romania. Insa, atat agentia de publicitate Young&Rubicam cat si agentia de media Media Insight aveau legaturi stranse de colaborare cu Mediaedge:cia.
Surse din piata apropiate celor doua companii au afirmat, pentru AdPlayers, ca cele doua operatiuni de media locale care colaborau cu reteaua Mediaedge:cia derulau anul trecut, fiecare, volume de media estimate la aproximativ 13,5 – 14 Mil. EUR cu un avantaj usor al bugetelor de media operate de Media Insight, fata de cele derulate de departamentul de media de la Young&Rubicam.
Nicu Laita, Managing Director al operatiunilor de media recent afiliate retelei MAXUS si Director Media al Young&Rubicam / Team Advertising a afirmat pentru AdPlayers ca agentia Y&R pe care o reprezinta beneficia de o colaborare cu Mediaedge:cia inca din 1999, pe atunci sub numele Mediaedge.
Pe de alta parte, Bogdan Prajisteanu - Managing Director Media Insight, acum Mediaedge:cia, confirma, spusele Annei Lubowska, Chief Executive Officer, Central and Eastern Europe, Mediaedge:cia, spunand ca agentia pe care o reprezinta colaboreaza cu reteaua Mediaedge:cia inca din 2003 si mai afirma, pentru AdPlayers, ca Media Insight avea un contract de afiliere la reteaua Mediaedge:cia incepand cu anul 2005.
Aceleasi surse din piata de media vorbesc despre faptul ca nu este exclus ca, in intentia Mediaedge:cia din urmatorii 2-3 ani sa se numere inclusiv o consolidare a unor conturi de media operate de Young&Rubicam la Mediaedge:cia. Cand, dar mai ales care sunt conturile vizate este prematur de estimat. Printre ele se vehiculeaza nume cum sunt Daimler-Chrysler sau Colgate Palmolive, derulate in prezent de Young&Rubicam.
Este evident ca, in tot acest timp, nici proaspat afiliata la Maxus nu va sta cu manile in san. Viitorul ar putea aduce inclusiv intrarea retelei media Maxus in Romania, ca agentie de media independenta. Nu in ultimul rand, inclusiv deciziile locale ale celor doua afaceri de media isi vor spune si ele cuvantul.
AdPlayersFile
La nivel global, reteaua de media Mediaedge:cia (www.mecglobal.com) este prezenta in 79 de tari. Reteaua se afla pe locul 2 in Europa Centrala si de Est, cu bugete totale de media estimate la 1.079 milioane de dolari, dupa cum arata datele furnizate de compania globala de cercetare de media RECMA din 2006, citate de oficialii retelei de media.
Bugetele includ conturile asimilate din operatiunile de media derulate atat de Media Insight cat si de departamentul de media Young&Rubicam.
Parte si ea a gigantului WPP, reteaua de media Maxus este prezenta in aproape 30 de tari din intreaga lume (www.maxusglobal.com).
Pe langa Mediaedge:cia si afilierea agentiei Young&Rubicam la Maxus, operatiunile de media WPP mai reunesc pe piata romaneasca agentiile de media Mindshare si Mediacom Romania.