(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“Procesul se deruleaza cu mare succes in Cehia, Polonia, Ungaria din 2004, Slovacia din 2006, acum a venit "randul Romaniei"”, a declarat pentru AdPlayers, Daniel Stanciu (foto) – Managing Director al Media Strategy Romania”, vorbind despre implementarea instrumentului TV Price Pool Audit (TV PPA) pe piata romaneasca. “TV PPA este Trade Mark al Media Strategy pentru toata Europa”, mai spune Stanciu.
Cel mai mare auditor de media din Europa Centrala, potrivit companiei, Media Strategy (www.mediastrategy.eu) detine instrumente proprii de evaluare a cheltuielilor de media. Price Pool Audit™ este doar unul dintre ele. Acestea sunt utilizate in reteaua Media Strategy de clienti cum sunt McDonald’s, InBev sau Societe Generale, lansat in Romania incepand din aceasta luna.
„Clientii vor avea un "continuous price benchmark" incluzand sezonalitatea, ca baza pentru deciziile sau strategiile care le vor aborda cat si pentru planing. TV PPA este o cercetare prin care membrii sai vor sti clar evolutia tarifelor TV.
Avem TV Price Pool Audit in Romania, dar ce inseamna termenul pe romaneste? Partenerii programului de audit introduc date secrete intr-un program criptat al carui continut este garantat confidential de catre Media Strategy, sub contract si stampila unui notar.
Dealtfel Notarul este si singurul care intra in posesia materialului criptat de centrul de programare MediaStrategy din Cehia, care pastreaza la randul sau confidentialitatea datelor de intrare ale partenerilor programului de audit. Nici macar partenerilor programului de audit nu li se deconspira identitatea datelor care ajung in analiza finala, decat sub forma unor campuri de culoare cu care se autoidentifica, si atat.
In fapt, fiecare partener investitor in publicitate primeste initial doar “criptorul” informatiei media pe care o introduce in programul de audit (TV PPA). Datele sunt transmise catre centrul informatic Media Strategy, dupa prelucrarea si validarea datelor, in prezenta notarului, toate fisierele vor fi distruse.
In urma colectarii si introducerii datelor, centrul de comanda software listeaza si trece sub aceeasi protectie a confidentialitatii partenerilor, datele comparative ale clientilor dintr-o piata, in care fiecare se poate doar autoidentifica in consumul de media general. Toate evaluarile sunt primite sigilate. Investitorul in publicitate participant la programul de audit TV PPA al Media Strategy nu isi poate vedea decat propria pozitie a investitiilor in consumul de media pe piata respectiva.
Dar cine risca sa trimita asemenea date de o asemenea importanta si confidentialitate pentru marketingul unei companii chiar si unui evaluator media, cand datele s-ar putea pierde pe Calea Victoriei in drum spre notar sau la receptie?
“Nu exista niciun risc. Dimpotriva. Expeditorul informatiei si cel care receptioneaza evaluarea hard copy este singurul om imputernicit de companie care intra in contact cu plicul sigiliat si autentificat de notar”, spune Stanciu.
Cui se adreseaza auditul de media tv? „Programul TV Price Pool Audit se adreseaza clientilor cu investitii importante in TV si nu neaparat. Clientilor cu bugete mici de publicitate, sa zicem de 100.000 EUR, pentru acestia din urma avem alte instrumente de masura si evaluarea ale investititiilor in media”, precizeaza Stanciu. „In Cehia, spre exemplu, 28% din top advertiseri sunt membrii ai acestui process iar in Polonia 22% ”.
Mai multe despre programul de audit TV PPA puteti afla chiar de la biroul si oficialul pentru Romania al companiei de audit Media Strategy, la 031-805 2500, daniel.stanciu@mediastrategy.eu