( AdPlayers.ro ) Media Direction Romania si OMD Romania isi unesc fortele incepand cu 1 ianuarie 2006. Functionand insa independent in cadrul aceluiasi grup international de comunicare – Omnicom, cele doua companii urmaresc impreuna cel mai important volum de media din Romania.
Decizia a fost luata la nivel local avand si acordul managementului regional. “Practic, fiecare companie isi mentine totala independenta, structura actuala, actionariatul si management-ul”, a declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro Carmen Lixandru ( foto ), General Manager, Media Direction Romania. “Singura diferenta este ca vom colabora pe zona de buying (cumparare media). Serviciile pe care le oferim acum nu se schimba, dar sper ca se vor imbunatati” .
“Este un parteneriat si nu o fuziune” precizeaza executivii Media Direction si OMD.
“Parteneriatul presupune unirea eforturilor celor doua agentii doar in ceea ce priveste cumpararea de media” adauga Ruxandra Stefan (foto), Managing Director OMD Romania.
“Nu este o fuziune intre companii. Cele doua agentii vor exista ca si pana acum ca entitati complet separate, cu managementul, echipele si portofoliul de clienti pe care le detin si in prezent. Nu se schimba structuri si actionariat”, a mai precizat Ruxandra Stefan pentru AdPlayers si AdPlayers.ro .
“Estimam ca parteneriatul ne va propulsa in 2006 intr-o pozitie de top, cumuland aproximativ 15% din piata” a declarat Ruxandra Stefan de la OMD.
Cele doua companii furnizeaza clientilor servicii complete de media, de la cercetare, planificare strategica si cumparare de media, pana la servicii de analiza si postevaluare de campanii.
“Un asemenea parteneriat nu numai ca va consolida pozitia Media Direction si OMD pe piata autohtona, ci va aduce numeroase beneficii clientilor”, spun oficialii.
Motivand parteneriatul, Ruxandra Stefan sustine ca ,,Regulile jocului se schimba in fiecare zi; e o tendinta pe care marii jucatori nu au cum s-o ignore. Si-atunci cum sa devii jocului?”, se intreaba managing directorul OMD. “Totul se invarte in jurul verbului . Iar faptul ca acest parteneriat are ca obiectiv consilierea, ghidarea alegerii sale e absolut natural”.
,,Exploatarea la maximum a peisajului media nu mai este de ajuns” este de parere Carmen Lixandru. “Tebuie sa se anticipeze si sa se pregateasca fiecare schimbare; sa reinventam canalele traditionale de comunicare si in acelasi timp sa privim dincolo de ele, sa combinam planificarea si cercetarea laborioasa cu spontaneitatea si creativitatea” , sustine executivul Media Direction.
Cel mai mare grup de comunicare la nivel mondial, Omnicom are in Romania ca operatiuni de media: OMD prin ownership si Media Direction prin afiliere.
“Media Direction a fost infiintata in iunie 2001, avand 80% actionariat local si 20% international prin BBDO New York” spune Lixandru. “Media Direction s-a pozitionat inca de la inceput intre primele trei companii de media din Romania, castigind in toti acesti ani atit clienti locali cat si internationali” . “Raportul intre clientii/conturile internationale versus locale este de aproximativ 35% international versus 65% local”, afirma Carmen Lixandru.
“Cat priveste clientii, mi-ar fi greu sa-i enumar pe toti: sunt peste 40 de companii cu diferite brand-uri, atit internationali cit si locali”, sustine general managerul agentiei. “Media Direction este deja intr-o pozitie de top in piata, prin acest parteneriat avem mari sanse sa fim impreuna cu OMD pe primul loc”, a declarat Carmen Lixandru.
Potrivit unor surse din piata, Media Direction este numarul doi pe piata agentiilor de media, dupa Universal McCann, agentia de media din cadrul McCann WorldGroup Romania.
OMD a fost infiintata in Romania in luna noiembrie 2004, avand ca actionari retelele internationale TBWA (50%) si DDB (50%). Pana la infiintarea sub numele OMD, compania a functionat ca afiliat Omnicom inca din februarie 2000, sub numele de Mediaplan.
Printre clientii importanti OMD se numara Henkel & Schwarzkopf, McDonald's, Alpha Bank, Siemens/BenQ, Chipita, Gorenje .
( Iulian Toma info@adplayers.ro )