„Clientii au semnat si anul acesta cu noi. Nu am pierdut niciun client de la inceputul anului 2011”, a declarat pentru AdPlayers Imola Zoltan (foto), Managing Partner la McCann PR, agentie de relatii publice locala afiliata la Weber Shandwick, parte a grupului de marketing si comunicare Interpublic.
Potrivit managerului companiei, McCann PR a tras linie la final de an 2010 sub o cifra de afaceri de aproximativ 2,4 Milioane EUR (10.155.975 Lei ), „un business similar cu cel din anul precedent” dupa cum apreciaza Imola Zoltan.
Cum se arata anul in curs?
In mod evident unul mai bun. „2011 a inceput mai activ decat anul trecut; Sunt mai multe pitch-uri, chiar daca bugetele nu vor creste neaparat. Este o presiune destul de mare pe fee-uri”, explica managerul agentiei.
Din aprecierile specialistului de relatii publice, piata plateste in 2011 mai putini bani decat in 2010 pentru aceleasi servicii , sau vrea in acest an mai mult, in bugete similare cu cele de anul trecut.
Zoltan este de parere ca trebuie vazuta si partea buna a accesibilitatii bugetelor: „In ultima vreme, tot mai multe companii mici romanesti au inceput sa investeasca in PR”.
Mai putine agentii in licitatii
O alta fateta pozitiva a mediului concurential din piata de comunicare din ultima vreme se arata si modul in care sunt organizate licitatiile. „Daca anul trecut au fost multe licitatii cu 10-12 agentii in competitie, in acest an lucrurile s-au mai indreptat: cele mai multe pitch-uri se limiteaza la 4-5 participanti”, explica directoarea McCann PR.
In prezent, McCann PR ofera servicii de relatii publice si comunicare pentru clienti si branduri din portofoliul unor companii precum Coca-Cola Romania, Coca-Cola Hellenic, ENEL, Carrefour Romania, Abbott, HTC, Microsoft, Toshiba, Konica Minolta, Aldata Solution, Ateliere fara Frontiere, Koyos.ro, Kandia Dulce, Unilever, Zurich Tourism, Heineken Romania, ExxonMobil Romania, Federal-Mogul.
Mai mult in AdPlayersREPORT, PR