( adplayers. iulian toma ) Cine ar putea crede ca, la 22 de ani de la Revolutia din decembrie ‘89, multe dintre cele 18.000 de cabine de dus din caminele studentesti n-au inca acea para din care apa calda se imprastie sub forma de picaturi, ci curge direct de la robinet? Sau ati putea sa va imaginati ca, obligati sa isi asigure un minim de decenta atunci cand se spala, aceiasi studenti romani isi tin unul altuia un cearsaf care sa acopere lipsa perdelelor disparute din cabinele unor dusuri uneori mixte?
Bun venit in lumea serviciilor si nevoilor celor mai tineri dintre intelectualii romani. Desi desprinse parca dintr-un scenariu din vremuri de mult apuse, ceea ce ati citit mai sus reprezinta doar o parte din observatiile unei echipe de tineri pasionati de "youth marketing", oameni maturizati peste noapte in incercarea de a indrepta astfel de situatii nefiresti cu ajutorul unor sponsori sau investitori in comunicare.
Poate ca dusul nu este cea mai mare necesitate a unui tanar student astazi, dar nevoile desprinse din cercetarile echipei Ambiton, o mana de oameni care cauta solutii pentru o parte dintre problemele publicului tanar, ne arata ca 10 oameni pot fi mai grijulii de soarta din camine a studentilor, decat conducatori vremelnici ai ministerelor si institutiilor abilitate sa aiba grija de intelectualii zilei de maine.
Proiecte cu ambition
Avand un public de varsta principal cuprins intre 14-26 ani si distributie in licee si universitati, proiectele Ambition cuprind o revista cu acelasi nume, avand o frecventa lunara si un tiraj de 100.000 de exemplare (mai putin in sezoanele de vacante), o agenda anuala cu un tiraj de 250.000 de exemplare, si multe proiecte de consumer engagement in randul publicului tanar care isi cauta informatii si genereaza activitati pentru nevoi specificie varstei.
Comandate de clienti din sectorul telefoniei mobile, banking sau alte servicii financiare, angajamentele de captare a publicului tanar catre serviciile unor companii pot capata asezari in scena dintre cele mai diverse. Furnizorii de servicii de marketing pentru tineri nu vand pagini de publicitate, ci au uneori scrise „negru pe alb” chiar tinte de business ale clientilor. Asa se face ca Ambition bate palma pe obiective ambitioase in programe de achizitie de mii de abonati pentru telefonia mobila, sau peste zece mii de carduri in cazul unei banci, toate din aceeasi „youth market”.
Baluri ale bobocilor, petreceri de absolvire in locatii de lux cu hostese si programe de evenimente bine puse la punct reprezinta tot atatea activitati din care compania isi rotunjeste veniturile din activitati sustinute cum altfel decat din interesul sponsorilor care dau bani pentru asocierea marcilor cu astfel de proiecte.
Afacerea: 750.000 eur pe an
Daca vi se pare ca cifra de afaceri ar trebui sa fie una mica, pe masura varstei echipei Ambition, aflati ca lucrurile stau altfel. O firma cu orizonturi de afacere de 1 milion de euro nu mai este deloc o trotineta in complicata masinarie a serviciilor de marketing pe praful crizei din jurul nostru .
Compania de tinere sperante tinteste doar cu proiectele de „consumer engagement” spre 300.000 euro pe an. La acestea se adauga revista lunara care vizeaza un plan de business de 125.000 eur pe an, in timp ce agenda anuala vrea aproximativ 250.000 euro.
Povestea nevoilor segmentului tanar pe care vrea sa le rezolve Ambition nu se incheie aici. Tanara echipa pregateste o ambitioasa platforma de servicii pentru tineri. Unde si cate locuri de munca sunt intr-un sector de activitate, cati absolventi de invatamant superior pregatesc facultatile din Romania, dar si cati oameni ne „fura” universitatile din afara granitelor tarii cu bani de marketing alocati special pentru a capta tineri din alte tari, intr-un episod viitor. Ghidul de cariere Ambition– platforma online dar si in format tiparit – are un plan de 100.000 euro.
Chiar daca planul nu se incheie la ultima cifra, Ambition este fara dar si poate un proiect de urmarit.