MEDIA AdPlayersREPORT: Raportul Agentiilor de Media
Marti, 29 Septembrie 2009

SURSA: cifre de afaceri si profit pentru anul 2008 raportate la Ministerul Finantelor Publice

MEDIA AdPlayersREPORT 2009 -  Raportul Agentiilor de Media AdPlayers

Agentii de Media / Cifre de Afaceri pe 2008 (Milioane EUR)

Sursa: date raportate la Ministerul Finantelor Publice 

BRAND CONNECTION S.A. (LOWE&DRAFTFCB, INTERPUBLIC): 4,95 Milioane EUR

CARAT ROMANIA SRL (AEGIS) :12,10 Milioane EUR

CO.GE.P.COMPANIA GENERALA DE PUBLICITATE 2,86 Milioane EUR

HOUSE OF MEDIA S.R.L.(THE GROUP)  11,37 Milioane EUR

INITIATIVE MEDIA S.A.(LOWE ROMANIA)  44,90 Milioane EUR

MEDIA DIRECTION S.R.L. (BBDO, OMNICOM)  54,56 Milioane EUR

MEDIA INVESTMENT COMMUNICATION S.R.L. 29,88 Milioane EUR

MEDIA PLANNING GROUP (MPG) ROMANIA S.A. 18,62 Milioane EUR

MEDIA TODAY   4,33 Milioane EUR

MEDIA TOUR S.R.L. 11,51 Milioane EUR

MEDIACOM ROMANIA (GREY, WPP)18,52 Milioane EUR

MEDIAEDGECIA ROMANIA S.R.L.(OGILVY GROUP, WPP) :  29,82 Milioane EUR

MEDIA-TIQUE11,06 Milioane EUR

MINDSHARE MEDIA S.R.L.(OGILVY GROUP, WPP):  49,45 Milioane EUR

OPTIMUM MEDIA DIRECTION PLAN&BUY S.R.L. (& OMG )22,78 Milioane EUR

OPTI MEDIA SRL (PUBLICIS) : 31,09 Milioane EUR

SPOON MEDIA S.R.L.   4,28 Milioane EUR

STARCOM MEDIAVEST GROUP S.A. (LEO BURNETT, PUBLICIS)41,13 Milioane EUR

TEMPO MEDIA ADVERTISING S.R.L.(AEGIS)7,60 Milioane EUR

THE MEDIA PARTNERSHIP S.R.L. (THE GROUP):  50,91 Milioane EUR

UNITED MEDIA SERVICES S.R.L. (ASHLEY)25,75 Milioane EUR

ZENITH MEDIA S.R.L. (SAATCHI&SAATCHI, PUBLICIS) : 62,30 Milioane EUR


 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

AdPlayersREPORT 2009 continua cu Raportul Agentii lor de Media. MEDIA AdPlayersREPORT 2009 reuneste cele mai importante agentii de media de pe piata romaneasca si nu contine regiile de vanzari de media, categorie in ultima instanta „producator” de spatiu de media pentru agentiile de media. Datele reprezinta cifrele de afaceri si profituri ale companiilor, raportate la Ministerul Finantelor Publice.

Daca in cazul raportului agentiilor de publicitate, ADVERTISING AdPlayersREPORT era departe de a realiza un clasament al companiilor de publicitate, nici Raportul Agentiilor de Media AdPlayers nu este in pozitia in care poate face si un top al agentiilor de media. MEDIA AdPlayersREPORT 2009 reprezinta si el doar un ghid al jucatorilor specializati in media si al cifrelor de afaceri, companii care au personalitate juridica si inregistreaza diverse performante financiare, dar care nu intotdeauna reprezinta si resurse si expertiza pe piata de media. Si veti vedea mai jos de ce.

De ce MEDIA AdPlayersREPORT nu este si un clasament al agentiilor de media?

Iata cateva motive pentru care este greu de intocmit un top al agentiilor de media. Primul motiv ar fi, spre exemplu, ca nu stim ce competente de media se situeaza pe primele doua locuri ale clasamentului: agentia de media Zenith Media 62,3 Milioane EUR din grupul condus de Radu Florescu, sau divizia de media Universal McCann din grupul condus de Bogdan Enoiu? 

Daca am da curs estimarilor din piata, divizia de media din cadrul McCann Worldgroup Romania ar totaliza in jur de 80% din cifrele raportate de B.V. McCann Erickson (75 Milioane EUR). Aceasta estimare pentru Universal McCann plaseaza afacerea de media din grupul McCann la aproximativ 60 Milioane EUR, business in imediata vecinatate a cifrelor raportate de Zenith Media. Un raport cere insa rigurozitate, iar cifrele raportate public reprezinta cea mai buna cale de a inlatura speculatiile. Prin urmare este clar ca nu putem aseza la un loc estimarile Univers McCann si cifrele publice ale Zenith Media de la Ministerul Finantelor Publice.

Pe de alta parte, Universal McCann ofera inca un motiv pentru care, cei in jur de 15 Milioane EUR cat ar mai ramane pentru cifra de afaceri fara media de la McCann Erickson nu stim pe ce pozitie ar trimite compania intr-un eventual clasament al agentiilor listate in Raportul Agentiilor de Publicitate AdPlayers.

Al doilea motiv pentru care este greu de facut un top al companilor de media este polul de media si rolul sau, o functie total diferita de cea a unei agentii de media, iar cifrele de afaceri pe media ale acestei categorii de companii nu pot fi insumate sau clasate impreuna cu ale acestor agentii. Asadar ce facem cu The Media Partnership – il asezam pe locul 2-3, sau lasam clasamentul doar pentru competentele agentiilor de media, pastrand volumele polurile de media intr-un alt clasament? In mod evident, da. Asa trebuie sa se intample.

Competentele agentiilor de media cum sunt Media Investment (29,8 Milioane EUR) si House of Media ( 11,3 Milioane EUR) nu pot fi asezate in acelasi clasament cu cele de la The Media Partnership (50 Milioane EUR), fie si poentru faptul ca ultima este recunoscuta public doar un pol de media cu personalitate juridica - o companie cu un singur angajat ce opereaza achizitii pe piata, si nu o agentie asa cum sunt cele doua companii membre The Grup, de mai sus. 

Nu in ultimul rand, al treilea motiv privind imposibilitatea intocmirii unei ierarhii a companiilor de media din Romania este aportul pe care l-ar putea avea, intr-un astfel de clasament, diviziile de servicii de media ale unor agentii de publicitate care au derulat anul trecut volume impresionante, atat prin achizitii directe de la „producatorii” de media, cat si de la "furnizorii" de media clasici – agentii de media sau regii.

Multe dintre aceste divizii au rulat volume de media incepand de la 2-3 Milioane EUR (Propaganda, Papaya spre exemplu), la 5-10 Milioane EUR (Graffiti BBDO, Grey, Next Advertising, Odyssey, DRAFTFCB), ca sa nu mai adaugam si cei aproape 60 Milioane EUR estimati la McCann Erickson, cifre pe care nu le putem da afara dintr-un clasament al competentelor agentiilor de media din Romania.

22 de companii: 1 pol de media, 15 agentii sub 30 Milioane EUR, 6 agentii peste 30 Milioane EUR

MEDIA AdPlayersREPORT 2009 reuneste 22 de companii cu servicii specializate de media, din care una este recunoscuta si oficial drept pol de media cu persoanlitate juridica – The Media Partnership. In mod cert, in 2010 intra in calcul si alte poluri de media infiintate deja in 2009  -  ARM (Odyssey, Next, Propaganda si Spoon), Aegis (Tempo Media, Carat), ca sa numim doar doua dintre aceste poluri.

Daca nu neaparat un clasament, din Raportul Agentiilor de Media AdPlayers se desprind totusi cateva categorii de companii. In prima jumatate a unei ierarhii in functie de cifra de afaceri exista, astfel:
 - cinci companii de media de pana la 10 Milioane EUR - Co.GE.P, Spoon, Media Today, Brand Connection, Tempo Media;
- sase agentii cu afaceri cuprinse intre 10 si 20 Milioane EUR – House of Media, Media Tour, Carat Romania, Media-tique, MediaCom si Media Planning Group
- patru agentii cu cifre de afaceri intre 20 si 30 Milioane EUR – United Media Services, Media Investment si Mediaedge CIA si Optimum Media Direction Plan & Buy (pozitie ce reunseste suma operatiunilor Omnicom Media Group (fosta OMD) din prima parte a anului 2008, si ale Optimum Media Direction Plan & Buy SRL incepand din martie 2008), 

In jumatatea de sus avem sase companii de media:
- o agentie de media intre 30 si 40 Milioane EUR – Opti Media,
- trei agentii intre 40 si 50 Milioane EUR  - Initiative, Starcom si Mindshare,
- o agentie peste 50 Milioane EUR – Media Direction
- o agentie peste 60 milioane EUR (Zenith Media).

De la MEDIA AdPlayersREPORT, la piata de media de 550-600 Mil. EUR

Companiile listate in MEDIA AdPlayersREPORT ruleaza un business de aproape 550 Milioane EUR, cifra care face trimitere si la piata de media din 2008. Exceptand cifrele de afaceri Media Investment si House of Media din cadrul The Media Partnership (cele doua insumeaza deja 31 Mil. EUR din cele 50 ale polului de media), si adaugand estimarea Universal McCann de aproximativ 60 Milioane EUR, ajungem la o piata de media de 550 –600 Milioane EUR. 

Mai jos, in seria AdPlayersREPORT 2009, Raportul Agentiilor de Media AdPlayers din acest an, pe baza datelor raportate pentru anul trecut la Ministerul Finantelor Publice: MEDIA AdPlayersREPORT 2009, inclusiv cifrele de afaceri si profit in LEI (cifrele in EUR au fost calculate in baza cursului mediu euro in 2008 - 3,7 LEI / EUR ).


PUBLICITATE: