(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Tiberiu Iorga (32) - foto, stanga, si Adrian Arhire (30) - foto, dreapta, sunt partenerii Lemon Studio, un atelier de creatie care a pornit cu un studio foto si s-a specializat mai apoi in proiecte de comunicare si reviste de retail.
Cei doi parteneri au fost adusi in Lemon de cel ce a infiintat compania, insa in momente diferite pentru a coordona proiecte importante ale Metro castigate de agentie: Adrian Arhire pentru revistele Metro, si Tiberiu pentru campania de comunicare. Firma au primit-o ulterior de la fondator, devenind astfel si asociatii Lemon Studio.
Tiberiu Iorga, Tibi cum ii zic colegii, a terminat Scoala Superioara de Jurnalism (SSJ) in 1999, dar recunoaste ca nu prea a practicat-o. Dupa cateva articole in diverse ziare, s-a angajat la METRO in 1998 ca grafician. A evoluat tot la Metro devenind ulterior Marketing Coordinator. S-a alaturat Lemon in 2007, in conditiile in care agentia a castigat contul de comunicare al Metro - campania de comunicare pe 2007. Cu Adrian Arhire a fost coleg. Acesta din urma s-a angajat la METRO in 2000 ca grafician. S-a alaturat Lemon mai devreme, in 2006, dupa ce anterior a lucrat o scurta perioada intr-o alta agentie.
550.000 pe primele 6 luni, si vrea peste 1 milion de EUR pe 2008
„Anul trecut am avut o cifra de afaceri de aproximativ 400.000 EUR, fara media, iar anul acesta cred ca vom depasi 1 Milion EUR. Pe primele sase luni ale anului 2008 avem aproximativ 550.000 EUR”, a afirmat pentru AdPlayers, intrebata la cat se ridica afacerea atelierului de creatie, Ana Iorga (27) - foto, Directoare Executiva a Lemon Studio, careia ii place sa se prezinte doar Director de Dezvoltare.
Desi sunt partenerii companiei, „baietii”, asa cum le mai spune ea, sunt ascultatori atunci cand le vorbeste „sefa”. Directoarea de dezvoltare este, in afara agentiei, si sotia lui Tiberiu.
Pe Ana Iorga au adus-o in publicitate Medicina si un Master in Business Administration, dupa o perioada in care, pentru a absolvi un MBA, a facut practica intr-o agentie de publicitate, pe care o alegea pentru ca o atragea domeniul. Atunci a lucrat prima data in publicitate, in companie specializata in comunicarea medicala.
Chiar daca nu considera ca e un subiect de mandrie - informatia am aflat-o de la „baieti” - Ana Iorga a intrat a doua la Universitatea de Medicina si Farmacie Carol Davilla, si a luat peste 700 de puncte la testul GMAT. Pentru cei mai putin familiarizati cu GMAT-ul, doar 6% dintre cei care trec acest test in lume, obtin un astfel de punctaj.
In prezent cu o echipa de 17 oameni, cei doi parteneri sunt bucurosi ca au reusit sa pastreze mai toti oamenii cu care au lucrat in ultimii 2 ani in Lemon Studio. Atelierul face astazi, pe banda, advertising in toata regula.
Cu resurse si echipe de strategie si creatie inclusiv TV, agentia specializata mai intai in retail, scoate astazi pe usa, pentru clientii sai, nu numai reviste pentru retail cu termene de predare dupa care iti reglezi ceasul, ci si campanii care includ canale media print, outdoor si radio.
Pe langa Metro, boutique-ul de creatie Lemon are printre proiectele din ultima vreme cel mai recent packaging al apelor Bucovina si a castigat un eveniment Unilever care va avea loc in curand.
„Proiectul Unilever l-am castigat in urma unui pitch la care au participat si alte agentii de BTL. Conceptul evenimentului se pare ca a fost cel care ne-a adus proiectul”, este de parere Ana Iorga, care nu exclude ca agentia sa aiba o dezvoltare importanta inclusiv in directia evenimentelor.
Clientii
In prezent, Lemon are in portofoliul de clienti METRO Cash&Carry Romania – ATL, fotografie; La Fourmi – ATL, fotografie; Unilever – BTL (corporate event); Rio Bucovina – fotografie produs; Inmedio – ATL, fotografie; Whiteland – ATL; Aston (Fujitsu, Fuji Electric)- ATL; Nikas (producator de mezeluri nou intrat pe piata romaneasca) – ATL; Distribuitori din industria alimentara: CPN, Intertrade – ATL, fotografie; Agentii turism: Visit Travel, Kaleva – ATL; si companii din Industria energiei alternative: Romsir, Green Point Solutions– ATL.