(AdPlayers.ro, Iulian Toma )
De ce nu a acceptat Laurentiu Ionete (foto), seful CLIR Media, omul care a vandut peste 500 Milioane de euro pentru Intact, sa mai reprezinte internalizat antenele? Contactat de catre AdPlayers, executivul explica de ce nu a acceptat propunerea grupului condus de Camelia Voiculescu:
„Nu am acceptat pentru ca atunci cand a fost creat CLIR Media traversasem din punct de vedere profesional toate etapele unei cariere de manager de vanzari, de la sales manager la vicepresedinte”, explica Ionete. „CLIR Media imi oferea un statut de partener – minoritar este adevarat, dar un partener cu 27% din companie. Practic, pentru mine ar fi insemnat un regres profesional, sa accept atunci cand mi s-a propus o pozitie intr-o noua structura, dar cu aceeasi veche activitate”, subliniaza el.
Televiziunile Intact: 85%-90% din afacerea CLIR Media
Cu un numar mediu de 30 de angajati in 2008, C.L.I.R. Media S.R.L. a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 70,8 Milioane EUR (261,6 Milioane lei, cifra de afaceri in euro calculata la cursul mediu de 3,7 lei /eur ), in crestere cu aproximativ 3 milioane EUR fata de anul 2007, cand inregistra o cifra de afaceri de 67,9 Mil EUR (228,87 Milioane lei, la cursul de 3,37 lei/eur). (sursa: Ministerul Finantelor Publice).
Chiar daca de la 1 ianuarie ii pleaca de sub semnatura si stampila 85-90% din cifra de afaceri din ultima vreme, atat cat estimeaza seful CLIR Media ca reprezentau vanzarile de publicitate TV, CLIR Media va porni de la nceputul lui 2010 cu un potential volum de business in jur de 5-6 Milioane EUR, chiar si in lipsa atragerii altor canale media. Compania administreaza la anul spatiul de publicitate al Radio Zu si Radio Romania, iar "cele doua posturi reprezinta impreuna aproximativ 17-20% dintr-o piata radio de aproximativ 30 Milioane EUR”, este de parere Laurentiu Ionete.
CLIR Media are totusi in prezent 38-40 de oameni. Seful regiei este realist si recunoaste ca in lipsa atragerii altor canale media, nu va reusi sa pastreze decat o parte din angajatii regiei de vanzari. „O parte din echipa va ramane la CLIR, iar oamenii care vor primi o propunere din partea Intact si vor accepta noua varianta de lucru internalizata, vor merge acolo, iar altii probabil ca se vor angaja in agentii. Sunt oameni buni pe care ii voi sprijini si recomanda cu siguranta sa isi gaseasca un nou loc de munca”, spune Ionete.
60 Milioane EUR in 20009, plus sau minus 5%
Seful CLIR Media este de parere ca anul 2009 a inregistrat o scadere a veniturilor din publicitate in jur de 20% fata de anul precedent, in timp ce veniturile t eleviziunilor de la Intactinregistreaza o scadere cu cel putin 7-8 procente mai mica decat scaderea intregii piete.