Investitie de 2,3 milioane de euro atrasa de Footprints AI, condusa de Catalyst Romania, pentru dezvoltarea si extinderea retelei de retail media
Marti, 25 Februarie 2025

Fondurile vor sustine extinderea internationala si imbunatatirea platformei cu tehnologii avansate de AI

AdPlayers. info

Footprints AI, companie romaneasca de tehnologie ce produce si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de retail-media si retail-data-insights din lume si opereaza cea mai extinsa retea de acest tip din Romania, a atras o investitie de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internationala si accelerarea dezvoltarii tehnologice, anunta compania.

Potrivit informarii, runda de finantare a fost condusa de Catalyst Romania, unul dintre cele mai importante fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din Europa de Sud-Est, cu o contributie de 1,5 milioane de euro.

La finantare a contribuit si SeedBlink, platforma europeana de equity crowdfunding, prin care a fost atrasa suma de 100.000 de euro, conform plafonului maxim stabilit pentru aceasta runda, chiar daca interesul manifestat de catre investitorii activi pe platforma a fost semnificativ mai mare. De asemenea, toti investitorii anteriori ai Footprints AI au contribuit la aceasta runda, reafirmandu-si increderea in potentialul companiei.

Investitia va sprijini extinderea Footprints AI in Romania, regiunea CEE, precum si la nivel global. De asemenea, fondurile vor fi folosite si pentru accelerarea dezvoltarii platformei prin integrarea unor functionalitati avansate de inteligenta artificiala (AI), automatizare, scalabilitatea si securitatea datelor.

„Retail media reprezinta una dintre cele mai mari transformari din publicitatea digitala la nivel global, iar Footprints AI se afla in avangarda acestui sector. Am ales sa sustinem Footprints AI si datorita capacitatii companiei de a oferi o solutie scalabila si integrata, care raspunde nevoilor reale ale pietei si genereaza rezultate masurabile. Platforma si echipa din spatele acesteia au depasit asteptarile noastre, iar conform ultimelor date, cifra de afaceri a companiei a crescut de 6 ori in 2024 fata de anul anterior”, a spus Marius Ghenea, Managing Partner la Catalyst Romania, parte a retelei 3TS Capital Partners Romania, unul dintre principalele fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din regiune, cu o experienta extinsa in sustinerea companiilor inovatoare.

„Aceasta investitie ne permite sa raspundem unei cereri tot mai mari din CEE, o regiune unde cererea pentru retail media depaseste cu mult oferta, si sa ne extindem in piete noi, acolo unde vom identifica un potential de crestere exceptional. Prioritatile noastre includ dezvoltarea continua a platformei, integrarea unor functionalitati avansate de inteligenta artificiala si consolidarea pozitiei noastre ca lider regional”, spune Dan Marc, CEO si cofondator Footprints AI, mentionand ca, reafirmarea increderii de catre toti investitorii anteriori, prin suplimentarea investitiilor initiale, subliniaza valoarea solutiilor Footprints AI, impactul pe care il are asupra pietei si directia strategica pe care o urmeaza.

Retail media le ofera brandurilor posibilitatea de a targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului de cumparare, folosind date anonimizate si analize avansate si este, in acest moment, unul dintre cele mai dinamice segmente ale publicitatii digitale.

Piata globala de 166 miliarde USD

Piata globala de retail media este estimata sa atinga 166 de miliarde de dolari in 2025, iar pana in 2027, compania estimeaza ca o parte semnificativa a bugetelor destinate pana acum unor canale „traditionale” precum radio, TV, OOH, dar si digital marketing, va fi redirectionata catre acest canal.

In regiunea CEE, Footprints AI capitalizeaza pe o cerere puternica intr-un context in care oferta este limitata si fragmentata. Platforma companiei vizeaza in regiunea CEE o populatie de peste 120 de milioane de consumatori, oferind retailerilor si brandurilor solutii omnichannel integrate, care imbina datele din online si offline.

„Scalabilitatea si integrarea solutiilor omnichannel reprezinta viitorul in retail media. Investim in inteligenta artificiala si automatizare pentru a eficientiza procesele si pentru a oferi rezultate masurabile clientilor nostri, intr-una dintre industriile cu cea mai accelerata evolutie. Fragmentarea platformelor si dificultatile de scalare sunt provocari majore pentru branduri si retaileri, iar Footprints AI adreseaza aceste probleme printr-o platforma integrata, care combina date din online si offline. Ne concentram pe a oferi clientilor nostri un sistem simplu de utilizat, dar extrem de puternic, capabil sa livreze campanii eficiente si sa valorifice la maximum potentialul acestei piete”, adauga Paul Gheorghiu, Head of Partnerships si cofondator Footprints AI.

Potential de piata: 500 de milioane de euro anual pana in 2030

Footprints AI estimeaza ca piata de retail media din Europa Centrala si de Est (CEE) poate atinge o valoare anuala de 500 de milioane de euro in urmatorii sase ani, pe fondul investitiilor tot mai consistente in publicitatea bazata pe date. Acest potential de crestere reflecta adoptarea accelerata a strategiilor de retail media de catre branduri care recunosc importanta utilizarii datelor in optimizarea campaniilor publicitare.

Totodata, fragmentarea pietei si lipsa solutiilor scalabile creeaza o oportunitate unica pentru companii precum Footprints AI, care ofera tehnologii integrate, capabile sa adreseze atat nevoile retailerilor, cat si pe cele ale agentiilor. Regiunea CEE este in plin proces de transformare digitala, ceea ce favorizeaza cresterea acestui segment de publicitate inovatoare, cu perspective solide de extindere pe termen lung.

Footprints AI

Lider in solutii de retail media, Footprints AI ofera agentiilor si brandurilor o platforma avansata de analiza, automatizare si inteligenta artificiala pentru planificarea si derularea campaniilor publicitare omnichannel. Platforma permite targetare precisa pe baza de audiente in magazine si online, optimizarea campaniei si analizeaza in timp real impactul asupra vanzarilor, la nivel de produs si magazin.

Pentru retailerii cu prezenta fizica interesati sa genereze venituri suplimentare din publicitate, Footprints AI transforma traficul anonim si comportamentul de cumparare in audiente media folosind tehnologia proprie bazata pe inteligenta artificiala. Solutia garanteaza o crestere de pana la 10 ori a veniturilor din surse non-trade in doar 3 luni, fara a compromite controlul asupra datelor, pastrand totul 100% anonimizat si privat.

Cu acest avantaj tehnologic, Footprints AI opereaza cea mai avansata retea de retail media din Europa Centrala si de Est. Compania analizeaza si valorifica lunar comportamentul de cumparare a peste 25 milioane de clienti fizici si online, livrand campanii de succes pentru branduri globale. Parteneriatele din regiunea CEE includ retaileri de top precum Profi, Lagardère Travel Retail, Rimi Baltic, Studenac, Wolt, Bolt Food, Carrefour, Altex si altii.

Mai mult despre Footprints AI, pe www.footprints-ai.com

Catalyst Romania

Pionier in investitiile de tip private equity si venture capital din Romania, Catalyst Romania a lansat primul fond in 2012, finantat prin initiativa JEREMIE, iar la sfarsitul anului 2020 a lansat cel de-al doilea fond, Catalyst Romania Fund II. Fondurile Catalyst Romania se concentreaza pe oferirea de capital initial pentru crestere companiilor tinere de tehnologie din Romania si Europa de Est, care au potentialul de a deveni lideri in regiune sau de a fi prezenti si a obtine  succes la nivel global.

Catalyst Romania ( www.catalystromania.com ) Fund II este un fond de tip VC administrat de Catalyst II GP, ambele entitati fiind infiintate conform legislatiei din Luxemburg si actionand ca fond de investitii alternative, respectiv, ca manager de fonduri de investitii alternative.

Mai muly in Business, Antreprenoriat, Parteneriate, Media, Retail Media


PUBLICITATE: