“Kanal D a incasat cu 5% mai multe venituri din publicitate pe prima jumatate a anului 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a afirmat pentru AdPlayers, Claudia Ion, Sales&Research Director la Kanal D, in ciuda scaderii generale a investitiilor din comunicare pe piata de televiziune din Romania.
Total TV: 120-130 Milioane EUR, in primele 6 luni din 2009
Potrivit unor surse AdPlayers din media, piata de televiziune romaneasca pe prima jumatate a anului 2009 ar putea sa se situeze in jurul unor venituri din publicitate de 120 - 130 Milioane EUR, inregistrand un declin cu 30%, dupa unele voci chiar mai mult, fata de aceeasi perioada din 2008.
Pavel Stanchev (foto), CEO la Kanal D, este de parere ca scaderea pietei TV nu este un motiv pentru a micsora si investitiile in programele de televiziune, ci dimpotriva.
Stanchev justifica astfel si investitia grupului Dogan in emisiunea „Rataciti in Panama”, licenta exclusiva in Romania a reality-show-ului Desafio de la televiziunea columbiana Caracol TV, achizitie care va scoate din buzunarul Kanal D peste 2 Milioane de EUR.
Potrivit Claudiei Ion, cresterea veniturilor din vanzari de publicitate Kanal D pe primele sase luni din 2009 are ca urmare directa si o evolutie spectaculoasa a cotei de piata din totalul veniturilor atrase de piata romaneasca de televiziune.
Directoarea de vanzari de la Kanal D estimeaza pentru primele sase luni din 2009 ca postul din grupul Dogan si-a crescut cu intre 40% si 45% cota de piata in veniturile din publicitate fata de ponderea din totalul cheltuielilor TV de anul trecut.