( AdPlayers, Iulian Toma )
„La inceputul anului am fost 16, iar in prezent suntem 23 de oameni. Chiar de curand ni s-au alaturat 3 noi colegi. Asta pentru ca si business-ul agentiei s-a miscat”, a declarat pentru AdPlayers Emanuel Clonda (foto), Managing Partner al agentiei Hippos.
„Pe primele sase luni ale acestui an am avut venituri din servicii de aproximativ 400.000 EUR, similar cu cifra de afaceri pe intreg anul 2010. La sfarsitul anului in curs tintim 800.000 EUR”.
De sapte ani pe piata, Hippos ofera clientilor sai servicii integrate de identitate, creatie, strategie, productie, digital, media buying si PR. Agentia nu si-a facut insa un scop din bugetele de media, externalizand acolo unde a fost cazul acest tip de servicii spre agentii de profil.
Potrivit lui Emanuel Clonda, structura business-ului companiei este reprezentata de servicii de creatie si strategie – aproximativ 35%, digital - 25%, productie 15% - 20% si servicii de media, acestea din urma nu mai mult de 15%-20%. Printre clientii din portofoliul agentiei Hippos se numara Danone, Maritimo Shopping Center, Unilever, Nestle, Link Resource si CBRE.
Executivul agentiei este de parere ca desi conditiile economice nu sunt neaparat mai bune decat in trecut, este nevoie de servicii de comunicare. „Daca ne luam dupa statistici si datele economice din ultima vreme am putea spune ca vorbim despre acel W al crizei”, spune Emanuel Clonda. „In aceste conditii, piata se resimte atunci cand este vorba de investitii mari in comunicare, si ramane in continuare sceptica. Inca se mai achizitioneaza servicii strict necesare, si sunt foarte putine investitii in alte campanii decat cele promotionale”.
3 oameni noi intr-o luna
Numai in decurs de o luna, 3 oameni noi s-au alaturat echipei Hippos. Mihail Stanciu, director de strategie, vine in Hippos dupa 7 ani in marketing de partea clientului, in companii precum Philip Morris Romania (Marlboro) si Brown-Forman (Finlandia Vodka). Catalin Bulat, cel mai nou dintre cei 3 copywriteri ai agentiei, a mai lucrat la Loco Branding & Communication pentru clienti ca Arctic, Bank Leumi, Holcim sau Radio Romantic dar si in presa, la Realitatea TV si Evenimentul Zilei. Doina Nacu, project manager al Gradinite.com - unul dintre proiectele online ale agentiei, are cunostinte de account manager si coordonator online, a lucrat in domeniul relatiilor cu clientii, gestionand campanii de marketing online, precum si 4 ani in domeniul vanzarii de produs.
Profilul si Portofoliul agentiei: AdPlayersPROFILE Hippos
Mai mult in AdPlayersREPORT