Grup Sapte: BTL si merchandising pe o piata de 70 Mil. EUR
Luni, 29 Martie 2010

 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Grup Sapte a inceput in 1999, in Cluj, cu un singur angajat si managerul de astazi, Florina Mihaescu. In primele doua luni compania a fost gandita ca o agentie de publicitate ce se ocupa cu productia de tiparituri diverse, servicii de grafica si dtp specifice mai degraba unui mic atelier de creatie.

„Bresa care am gasit-o si am anticipat ca se va dezvolta – serviciile de BTL si merchandising – am descoperit-o la doua - trei luni de activitate”, isi aminteste Florina Mihaescu, Managerul Grup Sapte. „ Primul client a fost  o companie din domeniul distributiei de cafea, si mai apoi un producator si distribuitor de tutun, iar activitatea se desfasura in Cluj si in jurul orasului”.

De la 2 la 650 de angajati
In 2001, Grup Sapte a deschis un birou la Bucuresti si a inceput colaborarea cu clienti precum BAT si Unilever. Astazi compania numara 70 de angajati permanenti si, in total, o medie de 650 pe an, inclusiv colaboratorii programelor de BTL si merchandising. In prezent, compania opereaza in tara si cu o medie lunara de 1.000 de hostese. 

„Avem multi angajati, dar cu multi dintre oamenii permanenti lucram de 11 ani in firma. Ne-am construit si imi place sa credem ca suntem ca o companie indreptata catre oameni”, explica managerul Grup Sapte colaboarea de peste 10 ani cu o parte dintre cei angajati.

Cifra de afaceri
Florina Mihaescu estimeaza ca la sfarsitul anului 2009, compania pe care o conduce a tras line sub o cifra de afaceri de aproape 23 Milioane LEI (22,8; aproximativ 5,5 Milioane EUR, estimare AdPlayers), in crestere in lei cu aproximativ 5% fata de 2008, cand, potrivit cifrelor de la Ministerul Finantelor inregistra 21,7 Milioane LEI. Managerul Grup Sapte aproximeaza ca jumatate din cifra de afaceri de anul trecut provine din servicii BTL, iar celalata jumatate din servicii de merchandising.

Intre ce marje de buget sunt proiectele de marketing dezvoltate? „Avem clienti alaturi de care, la inceput de an, stabilim un plan de actiune pe anul in curs, structurat pe activitati chiar si de 200 EUR multimplicat cu numarul de proiecte, pana la cele mai mare bugete care au depasit 100.000 EUR sau chiar 150.000 EUR" explica managerul.

Clientii activitatilor de se BTL si merchandising sunt incepand de la producatorii si distribuitorii de produse de larg consum – FMCG, bunuri de folosinta indelungata, pana la produse si servicii cu un target mult mai restrans. Spre exemplu, printre clientii Grup Sapte se gasesc Unilever South Central Europe, Beiersdorf Romania, Nestle Romania, Heineken Romania, Mars Romania, Coca Cola HBC Romania, Milupa si altii.

Piata de servicii BTL si Merchandising
Florina Mihaescu estimeaza ca piata de BTL si Merchandising din Romania poate fi aproximata la 70 Milioane EUR, plus sau minus variabile care tin de raportarile companiilor. Din aceasta piata o pondere de aproximativ 70%-75% este externalizata in companiile care ofera servicii de profil. 

Cealalta parte a pietei, de aproximativ 25%-30%, este administrata direct de investitori care nu si-au externalizat aceste servicii de marketing din ratiuni diverse. Practic acestia activeaza in piata cu propriile retele de promovarea la raft si servicii de marchandising, prin hostesele angajate direct, insa cu o flexibilitatea redusa de a angaja sau declansa in scurt timp proiecte de anvergura.

„Cred ca in 2010 piata va urca usor, se va maturiza, iar investitorii vor face ceea ce stiu ei mai bine – productia si distributia de produse – si vor intelege ca administrarea directa a acestor servicii de marketing de BTL si merchandising reprezinta costuri mai mari, de la logistica pana la organizare. In plus, timpul de la decizia initierii unui proiect la implementarea lui este mult mai scurt cu o companie de profil”, explica sefa Grup Sapte. 

Cu 10 birouri in orase importante din tara, posibilitatea de a opera in teren cu 1000 de oameni si 40 de masini care se misca acolo unde sunt chemate, directoarea Grup Sapte argumenteaza ca „in functie de capabilitatile de care dispune, o companie dedicata serviciilor BTL si merchandising ofera posbilitatea de a fi foarte flexibili in relatia cu clientul, incepand de la marimea proiectelor, la schimbari de reactie a pietei sau cea pe care si-o doreste clientul in magazin”.

Obiective 2010? „Vrem sa ne securizam clientii, iar de aici ar trebui sa mentinem sau chiar sa crestem usor comparativ cu anul trecut”, conchide Florina Mihaescu.


PUBLICITATE: