(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
“Nu vreau sa vorbesc despre cifra de afaceri, pentru ca nu aceasta este importanta”, sustine la 7 ani de existenta GMP, Felix Tataru - Presedintele grupului de companii.
„As putea spune ca cifra de afaceri este chiar irelevanta, fiindca este influentata de volumele de media derulate prin GMP, in conditiile in care GMP nu are departament de media, ci doar integreaza acest serviciu cu alte agentii, la cererea clientului. Ce conteaza pentru noi este profitul agentiei”, subliniaza executivul.
Chiar daca cresterea cifrei de afaceri din 2006 fata de anul precedent este de aproape 3 Mil. EUR, seful agentiei GMP spune ca a fost aproximativ acelasi volum de munca.
Cifrele GMP
Ca pondere estimata in cifra de afaceri - anul trecut la peste 9,4 Mil. EUR, partea de media reprezinta aproximativ 25% din afacerea agentiei GMP, estimeaza Felix Tataru, pentru AdPlayers.ro. Restul il reprezinta celelalte servicii de comunicare integrate.In 7 ani, GMP a cunoscut si marirea dar si decaderea. Desi in 2000 semna campania de succes la primarie a lui Basescu, seful GMP spune ca putina lume stie ca in 2003 a fost poate la un pas de faliment datorita unor pierderi inregistrate prin sustragerea de la plata a unui client cu un volum important de publicitate in media, volum care se ridica la aproape 90.000 EUR. Pe atunci, isi aminteste el, agentia mergea cu un buget de 20.000 EUR pe luna, motiv pentru care neplata unui asemenea volum a pus-o intr-o reala dificultate.
Anul 2003 a devenit insa istorie. In 2007, Felix Tataru crede ca business-ul GMP se ridica deja la aproximativ 4 Mil. Eur pe primele sase luni ale anului si estimeaza ca va avea „o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut, probabil cu o performanta mai buna la indicatorii de profit”.
55 de oameniGrupul GMP numara in prezent 55 de oameni cu toate diviziile. De la infiintare si pana in prezent nu mai putin 131 de oameni au trecut in diverse etape prin agentia de publicitate, si numai in ultimii doi ani 41 de oameni care sunt astazi in alte agentii au lucrat pentru GMP.
Tataru mai spune ca se afla in prezent in procesul de inregistrare a unei noi companii de relatii publice, pe care o infiinteaza in parteneriat cu Ioana Manoiu, Managing Partner al viitoarei companii de PR. Chiar daca nu a spus care va fi numele acesteia, viitorul centru de profit ar putea sa se numeasca GMP Public Relations iar Manoiu va avea din companie un procent cu doua cifre, procent care va fi, spune Tataru, din ce din ce in ce mai mare.
GMP lucreaza pentru marciDesi, afirma el, unii jurnalisti fac uneori asocieri nefericite intre proprietarii unor companii pentru care lucreaza si “agentia lui Basescu”, Tataru subliniaza ca GMP lucreaza pentru brand-uri.
Agentia care a lucrat pentru Basescu, sustine Tataru, a dezvoltat campanii intradevar si pentru Bucovina, Adevarul, Saptamana Financiara, dar orice asocieri intre agentia de publicitate care a muncit pentru Basescu si nume cum sunt Hayssam (Bucovina), Patriciu (Adevarul Holding) sau Voiculescu (Saptamana Financiara) sunt pure speculatii.
AdPlayersFile GMP
Una dintre cele mai importante agentii independente integrate din Romania, potrivit companiei, GMP are in portofoliu clienti si branduri printre care se numara: A&D Pharma (Sensiblu si Mediplus), Adevarul, Alcatel-Lucent, ApaNova, Gabriel Resources, Monte Banato, Mr. Bricolage, Raiffeisen Bank, Unilever, Ursus Breweries – Timisoreana, Toyota.