„In 2008, avem o cifra de afaceri de aproximativ 6 Mil. EUR, fara servicii de relatii publice, care se afla acum in portofoliul agentiei GMP PR”, a afirmat Felix Tataru (foto), Managing Director al GMP , agentie de publicitate care, potrivit executivului, a inregistrat practic un business cu 20% mai mare comparativ cu anul precedent, atunci cand compania avea asimilate inclusiv serviciile de PR.
Compania de publicitate GMP are in prezent un business separat de agentia de relatii publice GMP PR, in care Felix Tataru este partener majoritar, alaturi de Ioana Manoiu. Potrivit unei declaratii recente pentru AdPlayers, GMP PR a inregistrat si ea anul trecut o cifra de afaceri de 1,8 mil. EUR, ceea ce ar duce afacerea celor doua agentii la aproape 8 Milioane de euro.
Primele trei proiecte
In primele trei proiecte de comunicare remarcabile din anul precedent ale agentiei de publicitate, seful GMP nominalizeaza contul Timisoreana. „Primul lucru despre care ar trebui sa vorbesc din 2008 este Timisoareana si cresterea business-ului acestui brand, lucru care sper ca se va vedea si la Effie in acest an”, spune Felix Tataru.
„Ne asteptam insa ca nu intotdeauna eficienta sa se traduca si intr-un premiu de eficienta, iar aici imi vine in minte editia in care Timisoreana incheia anul pe locul intai pe piata, iar la Effie era premiata Bergenbier, care termina anul pe locul 2”.
„Daca anul trecut au fost voci care au comentat un premiu din perspectiva autorului campaniei, ma bucur ca acum un efort de strategie si creatie 100% GMP a facut ca brandul sa creasca si in acest an, in timp ce alti jucatori am inteles ca au ramas pe aceleasi pozitii sau chiar au scazut”, explica oficialul agentiei de publicitate care administreaza strategia si creatia Timisoreana.
Un alt poiect nominalizat de Tataru este contul Millenium Bank, dar nu uita sa nominalizeze in primele 3 si campania de comunicare politica din toamna. „A fost o campanie de comunicare fara un lider, ceea ce a adus si un context cu totul diferit, unde a trebuit sa diferentiem altfel clientul pe piata partidelor politice”, adauga seful GMP, despre comunicarea PD-L.
„Mi-am propus, si am reusit sa nu luam bani publici, iar GMP nu a luat nici macar un leu public”.
Vorbind despre GMP si conturile de comunicare politica administrate de-a lungul anilor, Felix Tataru spune ca un client politic nu ajuta neaparat o agentie, ci dimpotriva:
„Pot sa spun ca un client politic mai mult nu ajuta, decat ajuta o agentie” explica managerul agentiei, care administreaza comunicare politica pentru Traian Basescu si PD, acum PD-L, inca de pe vremea cand actualul client de la Cotroceni spunea „Vin la Primarie”, in 2000.
„Si asta pentru ca desi toata lumea ar putea spune ca se deschid oportunitati, atunci cand clientul meu a fost doi ani la putere si toata lumea vorbea despre noul Ogilvy sau noul McCann al publicitatii, mi-am propus, si am reusit, ca GMP sa nu ia nici macar un leu public”.
„Cel mai bine ne-a mers in 2007, cand nu am avut niciun client politic. Atunci am avut in jur de 9-10 Milioane de euro, in timp ce anul trecut, comunicarea politica a fost usor peste 20% din cifra de afaceri”
70 de oameni, la „GMP Group”
Daca ar fi sa vorbim de o structura de grup de comunicare, atunci grupul de companii GMP Group (botezul apartine AdPlayers) format din agentia de publicitate GMP si agentia de relatii publice GMP PR aduna in prezent aproape 70 de oameni. Pentru ca GMP are aproape 50 de oameni, pe langa cei 21 de oameni de la GMP PR condusi de Ioana Manoiu.
Tataru spune ca, desi vorbim un an de criza, nu crede ca va face modificari in echipa agentiei in sensul reducerii ei, pentru ca numarul de oameni din echipa depinde de volumul de munca si de evaluarea oamenilor si proiectelor administrate.
„Nu cred vom da oameni afara, chiar daca vorbim de un an de criza, vom incerca sa pastram echipa. Daca volumul de munca o va cere, este posibil inclusiv sa mai angajam oameni”, conchide Felix Tataru.