“La sfarsitul lui 2008 am avut un business de 1,8 Mil EUR cifra de afaceri”, a afirmat, pentru AdPlayers, Ioana Manoiu, Managing partner la GMP PR, “o cifra care, pentru o agentie de PR, este semnificativa”, este de parere executivul agentiei.
Potrivit Ioanei Manoiu, in 2008 agentia si-a dublat numarul de angajati fata de 2007 ( de la 10 la 21 de oameni), iar ca pondere in totalul cifrei de afaceri GMP PR, aproape 30% din business a reprezentat-o componenta de evenimente.
Povestea GMP PR incepe in octombrie 2005, luna in care Ioana Manoiu a ajuns la, pe atunci, agentia de publicitate GMP. „Pana in ianuarie 2006 mi-am petrecut timpul implementand proiectele care erau la acea vreme: Lansarea Cosmote, lansarea Itsy Bitsy FM si nu numai”, rememoreaza ea. Insa constructia GMP PR a inceput practic la inceputul anului 2006, mai intai ca divizie de relatii publice a agentiei de publicitate, si mai apoi ca agentie de sine statatoare.
1,8 Mil. EUR in 2008, de la 1,4 in 2007
„Am devenit agentie in partea a doua jumatate a lui 2007, an in care am avut un business cumulat ca divizie si mai apoi agentie de aproximativ 1,4 Milioane EUR”, afirma Ioana Manoiu, cea care a devenit Managing Partner al noii agentii GMP PR. Manoiu a infiintat compania de relatii publice alaturi de Felix Tataru, celalalt partener si actionar majoritar GMP PR, dar si fondatorul GMP Advertising, agentie de publicitate care a devenit deja celebra prin campaniile de comunicare pentru Traian Basescu, PD, si mai apoi PD-L.
Manoiu isi mai aminteste ca „in 2008, agentia a avut 15 clienti noi, si probabil cel mai greu pitch al anului 2008 – Romtelecom”. Tot anul trecut, intr-un top al evenimentelor cheie se numara intoarcerea contului Henkel in portofoliul agentiei de relatii publice, castigarea contului Muller, sau Alexandrion Group. „Toti, sunt clienti pe care noi ii consideram majori pentru piata romaneasca de PR”.
Vorbind despre cele mai recente campanii relevante, sefa agentiei nominalizeaza „Romtelecom antistress” o comunicare cu un feedback peste asteptari – campania a ajuns la toate televiziunile in Prime Time (maxima audienta). Romtelecom Antistress este un proiect GMP PR la care si-a adus contributia si agentia online Webstyler. Tot la capitolul proiecte recente relevante, Manoiu mai adauga Apa Nova, dar si o campanie pentru Toyota care a avut drept concept un cinematograf in aer liber.
Piata de 30 Mil. EUR
Intrebata cat este piata de PR din Romania, Ioana Manoiu spune ca aceasta se situeaza undeva la aproximativ 30 Mil. EUR, cifra care include si afacerea diviiziilor de relatiile publice din companiile de publicitate, divizii care s-au desprins in marea lor majoritate de respectivele agentii, explica partenera GMP PR. (n.r. Pleon, Saatchi & Saatchi PR ).
Pe piata de profil, sefa de la GMP PR este de parere ca sunt maxim 10 agentii de relatii publice relevante, iar in pitch-uri sunt invitate 3-4 agentii independente sau desprinse din agentii. „Nivelul licitatiilor este din ce in ce mai ridicat, iar pretul este ultimul lucru care cred ca este luat in calcul de catre clienti. Mult mai importante pentru ei sunt solutiile oferite”, mai spune Manoiu, trecand in revista ultimele concursuri de PR de pe piata.
Ea sustine ca bugetul unui client oscileaza, in functie de obiective, de la zeci de mii de euro, mergand pana la sute de mii de euro, iar cel mai greu lucru pe un cont nu este volumul de munca, ci intelegerea contului si clientului rerspectiv. La capitolul bugete reduse, sefa agentiei spune ca se situeaza proiecte de comunicare sociale, acolo unde bugetele sunt cu bugete de sub 10 mii de euro.
Despre evolutia pietei de relatii publice, managerul GMP PR estimeaza ca aceasta cel mult va stagna, si nu vrea sa fie pesimista sa creada ca va scadea. La capitolul cresteri, Manoiu adauga comunicarea online, zona pe care GMP PR isi propune si ea sa o accentueze.
„Mai cred ca vor migra bugete din advertising spre PR. Tot ca tendinta, cred ca vor exista si clienti care isi vor internaliza o parte din servicii si isi vor lua un om de PRrelatii publice, cu gandul ca isi vor reduce bugetul de PR, renuntand la o agentie”.