( AdPlayers, Iulian Toma )
Cu un numar de 14 mese si mai mult de 50 de locuri pe scaune sau canapele, cafeneaua Fitto Cafe de pe Calea Floreasca 70-72 din Bucuresti stoarce la pahar cateva tone de fructe si legume pe an, avand venituri intre 25.000 EUR si 30.000 EUR pe luna dintr-o singura locatie, fara sa prajeasca NIMIC in ulei.
„FITTO isi are radacina in grecescul PHYTO care inseamna planta, iar legatura cu specificul locatiei este, speram noi, evidenta. Vrem ca in mintea consumatorilor acest nume sa devina sinonim cu ideea de echilibru alimentar intr-o atmosfera prietenoasa”, precizeaza Ionut Mielu (foto), managerul cafenelei.
Conceptul Fitto nu este un model preluat de undeva anume, insa vine ca raspuns la preocuparile fondatorilor cafenelei pentru o viata sanatoasa, o alimentatie mai aproape de natura cu igrediente atent alese incluzand multe legume si fructe.
„Am investit si investim in continuare intr-o noua locatie pentru ca romanii sunt suficient de inteligenti pentru a realiza, mai devreme sau mai tarziu, ca o dieta echilibrata e esentiala pentru o viata mai buna”.
Evenimente de lansare, incepand cu sub 1000 EUR
Folosita de asemenea pentru diverse evenimente, sau chiar filmari pentru reclame (un spot pentru Lays, spre exemplu), la Fitto Cafe au avut loc lansari de marci si produse ale mai multor producatori. Lansari de carti, conferinte de presa si evenimente interne ale companiilor sunt doar cateva dintre posibilitatile pravaliei care nu numai ca promite dar are si grija la propriu sa nu prajeasca sanatatea celor care ii trec pragul.
„Organizarea unui eveniment de presa porneste de la o suma sub 1000 EUR, iar marcile care se asociaza cu sanatatea sau traiul sanatos fac curte unor astfel de locatii”, mai precizeaza Ionut Mielu pentru AdPlayers.
60% Bar, 40% Bucatarie
„Veniturile provin in proportie de 60% preparate de la bar, si 40% din bucatarie”, detaliaza Ionut Mielu. Seful cafenelei spune ca vanzarile anuale ating o medie de aproximativ 300.000 Euro.
„Principiul nostru de marketing este de a veni in intampinarea clientilor care isi doresc un stil de viata mai sanatos, iar sloganul ”The Sportish Healthy Way” vorbeste de la sine despre ce ne-am propus sa facem aici”, explica managerul care nu ezita sa-si ajute colegii atunci cand apar mai multi clienti deodata pe usa.
Fructe si Legume la pahar, de 300.000 EUR pe an
Managerul cafenelei unde si poti manca ceva gatit sanatos spune ca Fitto Cafe incearca sa fie unic printre locurile de profil din Bucuresti „prin crearea unei game variate de slamdunk-uri aflate in continua extindere”.
Bauturile consta in mixuri de fructe si legume (pepene galben, ananas, mere granny smith, morcov, grapefruit, sfecla, portocala) in combinatii care tin fideli 3 din 4 clienti care ii trec pragul de dimineata pana seara.
In fiecare zi clientii beneficieaza de surprize cum sunt platourile de fructe de dimineata si morcovi cruzi inainte de orice mancare comandata. Clientii FittoCafe sunt intampinati, din partea casei, cu un sfert de tona de morcovi, in fiecare luna.
„Am incercat sa promovom stilul sanatos de alimentatie prin produsele noastre, am testat preferintele clientilor, diversificand din ce in ce mai mult meniul, am introdus retete din bucataria italiana, chinezeasca, mexicana si deserturi noi in fiecare sezon”
Cele mai solicitate
Produsele sunt aduse in meniu de cele mai multe ori la dorinta clientilor. Printre cele mai cerute bauturi sunt fresh-urile si limonadele unde cafeneaua exceleaza oferind o gama variata de mixuri. „Salata cu pere si sfecla, salata de anghinare, supa de broccoli, gustarea Fitto branzeturi fine, delicioasa placinta cu mere sunt printre vedetele din bucatarie’, afirma Ionut Mielu despre care sunt cele mai „bucatarite” cereri.
Cheltuiala medie a unui client se situeaza undeva intre 15-30 lei, insa Fitto Cafe are si produse sub aceasta gama de pret. ‚Nu ne propunem sa incasam multi bani la o singura vizita. Intentia noastra e sa ne descoperim impreuna apetitul pentru un lifestyle mai sanatos, iar musafirii nostri sa revina cu placere la noi pentru a experimenta noi senzatii si gusturi”, puncteaza managerul politica de marketing.
Investitie initiala de 100.000 EUR
Locatia Fitto Café de pe Calea Floreasca a fost inaugurata in aprilie 2007. Preluand spatiul de la rosu practic, suma investita in stadiul initial a depasit 100 000 Euro,adaugandu-se mai apoi si alte elemente de dezvoltare cum ar fi terasa sau anumite amenajari facute in perioada in care Calea Floreasca a fost mai mult de 5 luni in lucru. In prezent initiatorii afacerii pregatesc lansarea celei de-a doua locatii intr-o zona centrala care, cel putin deocamdata, se lasa nedezvaluita.
Ideea de alimentatie sanatoasa si locatia casual au facut din Fitto Café o locatie mai populara in randul doamnelor si domnisoarelor, iar trei sferturi dintre clienti raman fideli. „Avem un mix echilibrat de consumatori. Conceptul nostru atrage cuplurile de tineri, grupurile de prieteni, oameni din mediul de afaceri, sportivii, si uneori chiar parinti cu copii din imediata apropiere a locatiei”.
Oameni din mediul de afaceri reprezinta un procent important printre consumatori deoarece in multe cazuri locatia Fitto café poate inlocui perfect biroul. „Cei care ne trec pragul isi stabilesc de multe ori intalnirile la cafenea, iar altii chiar lucreaza ore bune pe saptamana de aici”, spune managerul „Fitto Cafe are Internet wireless, este retrasa, relaxanta, beneficiaza de servire buna, locuri de parcare, iar in afara orelor de varf, poate servi cu succes drept birou linistit”.
Nota: cash sau card, reduceri si bonus pentru companii
4 din 5 clienti platesc cash la FittoCafe, insa plata se face si cu card. In general, oamenii de afaceri prefera cardul, si modalitati de decontare a consumului. „Pentru companii care au grija de sanatatea angajatilor sau clientilor, ne asiguram ca primesc si reduceri de volum, rezervarea unor mese anumite, sau livrare gratuita, daca prefera fresh-urile trimise la birou”
Mai mult despre Fitto Cafe, Business