( AdPlayers.ro ) Ajuns la a 19 a editie, cel mai important festival de publicitate exlusiv European a fost convins, pentru prima data de o publicatie din Romania, sa amane termenul limita pentru inscrierile publicitatii romanesti pana la data de 24 octombrie.
“La cererea AdPlayers, termenul limita pentru editia 2005 a festivalului a fost extinsa la data de 24 octombrie pentru lucrarile din Romania” a declarat Andrew Rawlins de la Epica Awards.
Epica Awards a acceptat demersul, in urma unei consultari de la inceputul saptamanii trecute cu AdPlayers, care i-a transmis situatia “din teren” a publicitatii romanesti participante la festivalul regional de la Portoroz dar si o scurta trecere in revista a tendintei publicitatii romanesti de a iesi la rampa si a concura cu cele mai importante valori ale intregului spatiu European de calibru. Practic, datorita AdPlayers, publicitarii romani au un termen extins de inscriere saptamana aceasta si saptamana viitoare, festivalul avand ca termen limita anterior, inceputul lunii octombrie.
Epica Awards 2004
In 2004, Epica Awards a reunit 635 de companii si un numar de 4.755 de lucrari participante provenind din 41 de tari.
Chiar daca nu au castigat aurul categoriei, la Epica Awards 2004 au fost distinse patru agentii romanesti cu Argint si Bronz. La sectiunea Film, McCann Erickson a obtinut un Silver cu Nunta MTV. La sectiuna Print au ajuns 3 agentii in finala intrecerii: Lowe & Partners cu “ Citeste o carte” ( Argint) , Mercury promo cu “nu bea la volan” ( Argint) si DDB Bucuresti cu Calendarul Alpha Bank (Bronz)
Anul trecut Epica d’Or Film a fost castigat de Wieden & Kennedy, Londra pentru Honda Diesel cu “GRR” ce anunta lansarea primului motor diesel al producatorului de automobile, iar Epica d’Or Print a fost castigata de agentia BDDP Fils din Franta cu seria de print-uri “Understand the economy / understand the world” pentru publicatia Les Echos.
Excelenta creativitatii europene
Epica Awards promoveaza cele mai inalte standarde in creativitatea europeana si este deschis tuturor agentiilor de publicitate, caselor de productie film sau foto si studiourilor de design din Europa. Pentru a fi eligibile, lucrarile inscrise in festival trebuie sa fie publicate incepand cu data de 1 iulie 2004.
Diferenta specifica a festivalului este faptul ca juriul Epica este format din jurnalisti provenind de la 32 dintre cele mai importante publicatii de marketing si publicitate din Europa, gazde succesive ale "Cupelor Europene ale Publicitatii". Aceasta garanteaza, potrivit reprezentantilor sai, o excelenta acoperire media in Europa, pe langa obiectivitatea actului de evaluare a lucrarilor, Dupa inscrieri, festivalul de publicitate este singurul care doneaza lucrarile la Muzeul Publicitatii din prestigiosul Luvru.
Ceremonia de premiere Epica Awards 2005 va avea loc in Istambul, pe ianuarie, la Hotel Ritz Carlton. Fiecare companie participanta va primi gratuit un raport complet privind participarea si rezultatele festivalului pe DVD si cate un exemplar de 386 pagini Epica Book, lucrare vanduta in fiecare an si specialistilor in marketing si comunicarte din intreaga lume.
Cei mai buni publicitari din Europa!
Cel mai bun test al Cannes-ul mondial, Epica Awards este locul unde se bat doar cei mai grei publicitari europeni, agentiile europene si lucrarile castigatoare lasand de multe ori agentiile din intreaga lume sa treaca oceanele fara premiile Cannes Lions.
Printre numele publicitatii care au donat muzeului din Luvru cele mai bune lucrari ale publicitatii europene se numara anul trecut Wiedden + Kennedy ( Marea Britanie), BDDP & Fills ( Franta), Abbot Mead Vickers BBDO (Marea Britanie), Leo Burnett Paris, DDB Paris sau DDB Londra, CLM BBDO (Franta) sau, Publicis Conseil ( Franta), Saatchi & Saatchi Londra, BETC EuroRSCG Franta, J Walter Thompson Marea Britanie sau J Walter Thompson Italia, TBWA \ Londra sau TBWA\ Paris, Y&R Italia, 180 Amsterdam, Leo Burnett Danemarca sau Leo Burnett Budapesta.
Daca AdPlayers a intuit corect tendinta de iesire din spatiul regional al publicitatii romanesti in spatial greilor europeni, al publicitarilor francezi, britanici, nordici, germani sau italieni, vom vedea. Dar cu siguranta Epica este "Advertising d'Or -ul" European fata de care se raporteaza intreaga publicitate mondiala.
Caroline Chaslot, responsabila pentru Romania a festivalului de publicitate Epica Awards a deconspirat pentru AdPlayers si coordonatele la care poate fi contactata de publicitarii romani ce vor sa se alature clubului celor mai grei publicitari europeni participanti la Epica Awards 2005: carolinechaslot@epica-awards.com,
sau telefon T: + 33 (0)1 42 04 96 36 / 04 32.
Caroline Chaslot ne-a deconspirat deja si cateva nume romanesti care vor participa la editia din acest an si care, pana la inchiderea inscrierilor, le vom pastra confidentiale.
Formularele de inscriere sunt disponibile si pe site-ul festivalului:
http://www.epica-awards.com/ .
Mai multe despre castigatorii anului trecut puteti gasi la
http://www.epica-awards.com/presspreview/2004/
(Iulian Toma )