De mentionat este ca cercetarea nu masoara capitalul brandului sau cota de piata. Pentru a afla raportul calitate-pret al bunurilor si serviciilor de pe piata, au fost luate in considerare exclusiv experienta, opinia, satisfactia si perceptia consumatorilor.
Pe langa Dacia, in categoria automobile, si Arctic – la aparate de uz casnic, marcile Milka (categoria cicolata), Nokia (telefoane mobile), Adidas (incaltaminte) sau Nivea (crema de fata) sunt urmatoarele simboluri tipice ale celui mai bun raport calitate-pret (cea mai buna valoare) de pe piata romaneasca.
In alte categorii au iesit invingatoare marcile Acer (computere portabile), Rama (margarina), Maggi (supe instant „la plic”), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (sampon de par), Ariel (detergent de rufe) sunt alte nume cu cel mai bun raport calitate pret intocmit de studiul Incertias.
Incertias masoara gradul de experimentare si satisfactie al cetatenilor in ceea ce priveste raportul calitate-pret al produselor si serviciilor comercializate. Realizat in aprilie 2013 ca parte a studiului de cercetare Best Buy Award, studiul Incertias a chestionat respondentii in privinta celui mai bun raport calitate-pret conform experientei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii pe piata romaneasca.
Best Buy Award - Romania - 2013/2014 a fost realizat pe un esantion de 1.200 de persoane, cetateni romani - numai utilizatori Internet - cu varsta de peste 15 ani. Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar web, in perioada 15-28 aprilie 2013, care a urmat metoda CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness). Studiul este condus conform prevederilor „Codex-ului international pentru implementarea cercetarilor sociale si de piata” adoptat de catre Camera Internationala de Comert (ICC) si de Societatea Europeana de Cercetare a Opiniei si a Pietei (ESOMAR).
Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite, cum ar fi: vanzare cu amanuntul, alimentatie, incaltaminte, imbracaminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicatii, finante si altele.Intrebarile studiului Best Buy Award au fost deschise, in sensul ca persoanelor interogate nu li s-a oferit in prealabil o lista de raspunsuri posibile. Respondentii au putut numi in mod liber furnizori de produse si servicii, care, conform experientei lor, au cel mai bun raport calitate-pret de pe piata.