(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Mihnea Vasiliu, fostul Director Executiv al grupului MediaPro, a ales Realitatea Media, companie unde a fost cooptat in Consiliul de Conducere, de la inceputul lunii august.
Vasiliu si-a petrecut ultimul an la Londra, dupa ce a demisionat in 2006 din grupul Media Pro, pentru a-si finaliza ultima etapa a programului MBA la cea mai renumita scoala de business din Europa si numarul 5 din lume – London Business School.
„Pozitionarea premium a acestuia (grupului Realitatea n.r.) ma atrage”
“Am ales Grupul Realitatea - Catavencu pentru ca pozitionarea premium a acestuia ma atrage”, a afirmat pentru AdPlayers, Mihnea Vasiliu (foto), intrebat de ce a ales grupul, din intregul peisaj media romanesc.
“Respect faptul ca targetul majoritatii brandurilor este "up-scale" si ca, in contextul fragmentarii media romanesti si a tabloidizarii mesajului jurnalistic, efortul mentinerii si cresterii audientei este semnificativ si implica creativitate si tenacitate”, motiveaza noul executiv alegerea facuta.
“Sunt de asemenea atras, la acest grup, de spiritul antrenprenorial inca viu, greu de gasit in companii de media "asezate", si de calitatea oamenilor care ma inconjoara - umana si profesionala. In plus, aici am sansa sa invat un business care ma atrage (Televiziune), si cu care m-am intersectat doar colateral in trecutul meu de la Media Pro, unde m-am concentrat pe publishing si informatii (agentie de presa)”, mai argumenteaza Mihnea Vasiliu.
„Nu am nici un resentiment fata de Media Pro, unde, timp de 15 ani, am invatat enorm”
Dar cu ce stare de spririt se desparte fostul top executiv MediaPro de grupul in care a condus, in ultimii ani, destinele mai multor companii?
„As vrea sa spun explicit ca nu am nici un resentiment fata de Media Pro unde, timp de 15 ani, am invatat enorm si unde, de asemenea, oamenii cu care am lucrat au fost extraordinari. Ma bucur insa ca am facut aceasta schimbare in cariera, poate ultima...”, subliniaza Mihnea Vasiliu.
Intrebat cum se vede industria de media din Romania prin ochii unui om cu 15 ani de experienta la MediaPro si un MBA la London Business Scool, noul oficial al grupului Realitatea spune ca „Media romaneasca este extrem de competitiva iar calitatea produsului de media indiferent de platforma (TV, print etc) este remarcabila si fara dubii comparabila cu cea din vest”.
„Fenomenul fragmentarii este inca la inceput”
“Pe de alta parte, fenomenul fragmentarii este inca la inceput. Proliferarea brandurilor media este extrema in UK de exemplu, mai ales in Televiziune si New Media, iar trendul acesta va lovi cu siguranta si Romania”, este de parere executivul. “Cu alte cuvinte competitivitatea pietei media nu se va calma, ci dimpotriva se va intensifica. Creativitatea jurnalistica si excelenta in marketing vor face diferenta”.
Mihnea Vasiliu atrage insa atentia ca pe piata romaneasca nu toate lucrurile sunt comparabile cu cele din vest: „Internetul este din pacate inca un mister pentru multi manageri de media romani, iar capacitatea de a tranzita brandurile traditionale in new media si de a crea branduri noi, vor fi noile "challenge"-uri strategice”, conchide noul executiv de la Realitatea Media.
AdPlayersFile
Grupul Realitatea-Catavencu are in componenta o agentie de stiri, 3 posturi de televiziune, o retea radio, mai mult de 15 titluri de publicatii tiparite, o retea in-store TV, precum si mai multe website-uri si portaluri online.
Printre brandurile de media si entertainment operate de companiile din grupul Realitatea se numara Realitatea TV, The Monney Channel, Romantica, Radio Guerrilla, NewsIn, Academia Catavencu, Cotidianul, Business Standard, Money Express, Idei in Dialog, Tabu, 24 FUN, J’adore, Bucataria pentru toti, IQAds si altele.
Mihnea Vasiliu si-a inceput cariera la MediaPro, in urma cu 15 ani, ca reporter al agentiei de stiri Mediafax. A fost, rand pe rand, sef al agentiei de stiri si mai apoi Director General al MediaPro Group, nume sub umbrela caruia opereaza mai multe companii din trustul cu acelasi nume.
Pana anul trecut, a fost la carma operatiunilor mai multor divizii MediaPro, cu exceptia celor de radio si televiziune. Printre companiile pe care le-a condus se numara PubliMedia - editorul ziarelor si revistelor MediaPro, agentia de stiri Mediafax, Imprimeriile MediaPro precum si alte companii de media, entertainment sau servicii.