Doar 34% dintre romani merg la lucru cu placere, iar 51% au luat masuri pentru combaterea epuizarii profesionale. Reveal Marketing Research.
Miercuri, 15 Mai 2024

Principalele surse de stres in randul angajatilor includ volumul mare de munca (42%), plafonarea salariului (33%), preluarea excesiva de responsabilitatilor (33%) si interactiunea cu clienti dificili (24%).

AdPlayers. info

Doar 34% dintre romani sunt fericiti la locul de munca, acestia desfasurand activitati care le ofera sentimente de implinire, in timp ce 65% dintre romani au observat colegi afectati de sindromul epuizarii profesionale (burnout), releva cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research.

Cercetarea si-a propus sa afle mai multe detalii despre manifestarea fenomenului de epuizare profesionala in randul romanilor.

Potrivit studiului, principalele surse de stres in randul angajatilor includ volumul mare de munca (42%), plafonarea salariului (33%), preluarea excesiva de responsabilitatilor (33%) si interactiunea cu clienti dificili (24%).

66% dintre angajatii romani nu resimt sentimente de implinire la locul de munca.

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, doar o treime dintre romani (34%) sunt fericiti la locul de munca, acestia mentionand ca desfasoara activitati care ii implinesc personal si contribuie la o stare generala de bine.

Romanii care au copii sunt mai impliniti (43%) comparativ cu cei care nu au copii (27%)

Potrivit datelor cercetarii, anumite grupuri demografice experimenteaza o mai mare implinire in mediul lor profesional, in special femeile (37% vs. 31% barbati), persoanele intre 35-45 ani (43%), cei care au copii (43% vs. 27% dintre cei fara copii) si cei cu venituri peste 5000 RON (39%).

Majoritatea romanilor (47%) se declara multumiti de locul lor de munca si de nivelul de remuneratie pe care il primesc, insa fara ca aceasta satisfactie sa fie insotita de sentimentul de implinire.

Pe de alta parte, 19% dintre romani nu sunt multumiti de locul lor de munca actual, considerand ca nu sunt platiti suficient si ca nivelul de stres este ridicat. Aceasta atitudine fata de locul de munca este regasita in special in cazul celor cu varste cuprinse intre 45-55 de ani (24%) si a celor cu venituri mici, sub 3000 RON (33%).

65% dintre romani declara ca au observat colegi afectati de sindromul burnout la locul de munca

Pe de alta parte, jumatate dintre romani (51%) declara ca au realizat initiative pentru minimizarea nivelului de stres la locul de munca, in special cei cu varste intre 18-24 ani (58%) si cei cu venituri mari peste 5.000 RON (57%).

In prezent, o proportie semnificativa de 65% dintre romani declara ca au observat colegi afectati de sindromul burnout la locul de munca, acestia manifestand simptome de epuizare fizica sau psihica.

Cei mai afectat de epuizare

Fenomenul este remarcat in mai mare masura in randul reprezentantilor Generatiei Z, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani (77%), persoanelor mature intre 45-55 de ani (71%) si a celor cu venituri mari peste 5000 RON (71%).

Mai mult decat atat, jumatate dintre romani (51%) au afirmat ca au luat initiative de-a lungul timpului pentru a minimiza nivelul de stres cu care se confrunta la locul de munca. Acest comportament este mai des intalnit in randul celor cu varste cuprinse intre 18-24 ani (58%) si a celor cu venituri mari peste 5000 RON (57%).

Epuizarea la locul de munca este o realitate

„Datele studiului releva ca fenomenul epuizarii la locul de munca este o realitate observata de o parte semnificativa a angajatilor din Romania ce necesita masuri pentru a minimiza stresul la locul de munca", a spus Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

,,Factorii precum genul, varsta, statutul familial si nivelul de venit influenteaza in mod semnificativ perceptia de implinire la locul de munca, iar intelegerea acestor diferente este esentiala pentru elaborarea unor strategii de gestionare a resurselor umane si pentru crearea unui mediu de lucru mai motivant pentru toti angajatii", adauga Marius Luican.

Combaterea stresului la locul de munca

Metodele principale de combatere a stresului la locul de munca includ luarea concediilor de odihna (41%), petrecerea timpului in oras sau sesiuni de shopping (37%) si relaxarea prin ascultarea de muzica (29%).

In ceea ce priveste principalele cauze ale nivelului crescut de stres in randul angajatilor, observam ca acestea includ volumul ridicat de munca (42%), plafonarea salariului (33%), preluarea excesiva de responsabilitati (33%), interactiunea cu clienti dificili (24%) sau presiunea generata de crize financiare cauzate de fenomene precum inflatia sau recesiunea (19%).

La o privire mai atenta, studiul releva ca in cazul persoanelor intre 35-55 ani volumul de munca ridicat genereaza un nivel de stres mai ridicat (47%), in timp ce plafonarea salariului este o cauza mai des intalnita in cazul barbatilor (35% vs. 30% femei), iar clientii dificili sunt mai des mentionati de tinerii intre 25-34 ani (30%).

Printre solutiile cele mai frecvent utilizate de catre angajati pentru a face fata nivelului ridicat de stres sau epuizarii cauzate de volumul mare de munca se numara concediul de odihna pentru 41% dintre romani, un procent de 34% prefera sa se relaxeze in timpul liber prin activitati precum iesiri in oras sau shopping, 29% asculta muzica pentru a se destinde, in timp ce 26% aleg sa ia pauze mai lungi si mai dese pentru a crea un mediu de lucru mai agreabil.

22% dintre respondenti considera ca schimbarea locului de munca ar putea fi o modalitate de a face fata nivelului ridicat de stres, in timp ce 12% au mentionat o crestere a consumului de substante precum tutunul sau alcoolul pentru a face fata stresului, iar 8% au apelat la serviciile unui terapeut sau psiholog.

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 24.04 -03.05.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1005 respondenti (dintre care 895 respondenti lucreaza), iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 15 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.

Mai mult in Cercetare, Research, Resurse Umane 

 

 


PUBLICITATE: