Cum isi aleg cei 50 de antreprenori agentiile de comunicare? Cel mai mare impact il au referintele personale (40%), urmate de portofoliul de clienti al agentiei (35%), de intalnirile in persoana (20%) si serviciile oferite (5%).
Mara Gojgar (foto), Managing Partner Confident Communications, agentia care a realizat studiul, este de parere ca “antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nisa care nu este exploatata indeajuns de agentiile de comunicare”, motiv pentru care agentia a initiat studiul calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt perceptia si cunostintele lor referitoare la serviciile de comunicare specializata.
Antreprenorii intervievati in studiu considera ca principalul rol al relatiilor publice este acela de a creste notorietatea (45%), reputatia si credibilitatea companiei (30%), in timp ce 25% considera ca PR-ul ar trebui sa aiba un impact direct in vanzari.
Cei mai multi antreprenorii din studiu sunt dispusi sa plateasca pentru serviciile de comunicare o taxa lunara cuprinsa intre 1.000 si 2500 EUR (65%). Un sfert dintre IMM –uri cred ca pot plati intre 500 si 1000 EUR si doar 1 din 10 si-ar permite sa achite 3000 - 4000 EUR.
Cercetarea desfasurata in perioada ianuarie – februarie 2013 a cuprins companii cu un numar de angajati cuprins intre 20 si 100 si cifre de afaceri intre 1 si 2 Milioane de euro din domenii precum consultanta in management, avocatura, moda, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalitatii, educatie, servicii medicale si turism.
Studiul a fost realizat de agentia Confident PR in parteneriat cu firma de cercetare de piata B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro).
Mai mult in PR