Doar 1 din 4 din companii profitabile au sustinut sectorul non-profit prin facilitatea fiscala 20%
Miercuri, 09 Noiembrie 2016

adplayers. info

Doar 1 din 4 din companii profitabile au sustinut sectorul non-profit folosind „facilitatea fiscala 20%”, au aratat Fundatia HOSPICE Casa Sperantei, EY Romania si Asociatia pentru Relatii Comunitare in cadrul conferintei organizate astazi, 9 noiembrie, pe baza unor cifre oferite in exclusivitate de ANAF.

In baza Legii Sponsorizarii si a Codului Fiscal, societatile comerciale ar fi putut sa directioneze, in anul 2015, peste 375 de milioane de euro catre sectorul neguvernamental. Potrivit dsatelor puse la dispozitie, doar 23% dintre companiile care au platit impozit pe profit au folosit aceasta facilitate fiscala, desi nu implica niciun cost pentru contribuabili. Chiar daca suma totala directionata a crescut cu 26% fata de anul precedent, ea reprezinta doar 42% din suma totala care putea sa ajunga la sectorul neguvernamental.*

Fundatia HOSPICE Casa Sperantei, EY Romania si Asociatia pentru Relatii Comunitare au prezentat in cadrul conferintei organizate miercuri, 9 noiembrie, date concrete cu privire la felul in care a fost folosita in Romania „facilitatea fiscala 20%”.

„Potrivit datelor furnizate de ANAF, in 2015, 150.541 de societati comerciale au realizat profit in Romania. Daca toate acestea ar fi directionat catre sectorul non-profit suma maxima prevazuta de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut sustine domenii cheie precum sanatatea, mediul si educatia” a precizat Laszlo Bodor - Director de Fundraising si Comunicare al HOSPICE Casa Sperantei.

„Totusi, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentand 23% din total, au inregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totala directionata catre ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ”, a precizat Laszlo Bodor.


Sponsorizarile sunt mai avantajoase din 2016: A fost majorata limita minima de la 0,3 la 0,5%

Tot in cadrul conferintei, Mihaela Vasilescu - Tax Manager EY Romania - a anuntat ca anul 2016 a venit cu o noutate importanta. Mai exact, in loc de 0,3%, firmele pot sa scada din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizari in limita a 0,5% din cifra de afaceri. Aceasta schimbare are un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi directionate catre mediul neguvernamental.

Gabriel Sincu - Tax Executive Director EY Romania - a explicat mecanismul si cadrul legislativ prin intermediul caruia o societate comerciala poate beneficia de facilitatile oferite de Legea Sponsorizarii si Codul Fiscal. „Incurajez utilizarea ‘facilitatii fiscale 20%’, consider ca este o modalitate simpla si onesta prin care societatile comerciale pot investi  in sectorul non-profit si, prin urmare, in societate, fara niciun cost.  Ernst&Young poate oferi consultanta gratuita tuturor celor care isi doresc sa utilizeze aceasta facilitate. Doar impreuna putem face schimbarea pe care ne-o dorim.”

Intregul proces, alaturi de pasii necesari, este pus la dispozitia tuturor companiilor pe 20.hospice.ro, in sectiunea „Initiative”.

Serviciile sociale, sanatatea si educatia - cele mai sprijinite domenii de activitate

La randul lui, Catalin Gheorghe, Coordonator Programe la Asociatia pentru Relatii Comunitare a facut publice rezultatele unui studiu realizat in randul societatilor comerciale din Romania, privind comportamentul si obiceiurile firmelor in ceea ce priveste sprijinirea sectorului nonprofit prin intermediul facilitatii fiscale.

„Studiul a fost realizat pe un esantion de 526 de firme din Romania, reprezentativ pentru firmele care pot beneficia de aceasta facilitate fiscala, folosind metoda CATI, iar rezultatele acestuia au aratat ca valoarea medie a sponsorizarii acordate anual este relativ mica (16.000 de lei), fiind determinata de cifra de afaceri si profitul redus al firmelor respondente. Cele mai sprijinite domenii de activitate sunt serviciile sociale, sanatatea si educatia, iar in coada clasamentului se afla educatia civica si protectia mediului si a animalelor” a mai precizat acesta.

In baza Legii Sponsorizarii si a Codului Fiscal, din ce in ce mai multe firme directioneaza fonduri catre sectorul non-profit, deoarece doresc sa imbunatateasca conditiile de viata din comunitate, insa acest lucru este facut in mod strategic si coerent numai intr-un numar redus de situatii. Imbunatatirea practicii de sponsorizare si cresterea utilizarii acestor instumente ar putea deschide oportunitati extraordinare de dezvoltare.

Organizatie non-profit infiintata in 1992 la Brasov, HOSPICE Casa Sperantei dezvolta ingrijirea paliativa la nivel national si international prin informare, prin programe educationale dedicate profesionistilor, pacientilor si comunitatii si prin imbunatatirea legislatiei in materie.

Organizatia are doua centre cu servicii integrate, in Brasov si Bucuresti, si echipe mobile in Fagaras si Zarnesti, pentru ingrijirea persoanelor diagnosticate cu boli incurabile. HOSPICE a dezvoltat servicii complete de ingrijire paliativa, care sunt oferite in centre de zi, ambulatorii si unitati proprii pentru internare, la domiciliul pacientilor si in spitalele partenere. In cei 24 de ani de existenta, HOSPICE a adus alinare si speranta pentru peste 20.000 de copii si adulti cu boli incurabile.

Mai mult in Responsabilitate Sociala,


PUBLICITATE: