Din 900 de monede digitale, 50 conteaza. Cum schimba banii digitali lumea afacerilor si publicitatii?
Marti, 08 August 2017


Exista la ora actuala aproximativ 900 monede digitale si numarul lor este in continua crestere. Din ele, mai putin de 50 conteaza cu adevarat, restul sunt apa de ploaie dar, normal, fiecare cu sansa ei in viitor. Cand te uiti la o moneda digitala pentru a-i evalua potentialul ar fi bine sa te uiti in primul rand la tehnologie, echipa, posibilitatea de a fi tranzactionata, cu ce se diferentiaza de celelalte si potentialul de crestere.

adplayers. Adrian Niculescu / Entrepreneur, Business Coach, Trainer, Speaker, Online and Real Estate

Facebook / Adrian Niculescu

<http://www.linkedin.com/in/adrianniculescu>*

Incepand de astazi, saptamana de saptamana voi scrie pentru Ad Players cate un material despre digital marketing, social media, startups, copywriting si business development . Voi face tot posibilul  sa includ genul de informatii care sa ii inspire pe cei care le vor citi sa devina mai buni in ceea ce fac, sa se informeze mai mult, sa testeze fara frica de a gresi si sa progreseze permanent in profesia pe care si-au ales-o.

Un lucru pe care l-am invatat “the hard way” in ultimii ani si pe care il practic zi de zi este sa spun lucrurilor pe nume. Daca o femeie este frumoasa imi place sa o complimentez, daca are ceva de ajustat ii spun … 😊, daca vorbesc cu un client si ma trateaza cu spatele ii fac frumos putina dirigentie iar daca de exemplu tin un curs imi place sa ofer nu doar informatie ci sa devin prin contributia mea un fel de catalizator pentru transformare.

Toate acestea vin la un moment dat cu un pret fiindca multi oameni cu care interactionez vor sa ramana in zona lor de confort si daca sunt expusi unor informatii care chiar ii pot ajuta sa ajunga la urmatorul nivel  devin frustrati si isi transforma frustrarea in furie. Practic, ei nu vor sa plateasca pretul pentru a ajunge acolo.

O alta lectie pe care am invatat-o si mi-a placut foarte mult a fost despre conceptul de parere. De fapt, “parerea” este cea mai buna marfa, oricine iti poate oferi o parere gratuita in orice moment. Suntem invatati de societate ca putem obtine succesul fara efort si de aceea dorim sa fim platiti foarte bine fara sa ne gandim daca valoarea pe care o aducem este pe masura pretentiilor noastre.

Zilele trecute postam pe contul meu de Facebook faptul ca o moneda digitala in marketingul careia sunt implicat la nivel global – CloudCoin a avut o crestere de pret de 200% de la inceputul anului la care imediat am primit un comentariu de genul: “ Cei care au investit in Ripple la inceputul anului au castigat X iar cei care au investit la inceput in Ethereum Y” … un pic ridiculizand ce am scris acolo. La care am revenit cu intrebarea: “Ok, dar tu cat ai investit in monezi digitale?” si a venit raspunsul “ Am bagat ceva dar am inceput destul de tarziu, acum 2 luni”. Ok, deci esti destul de putin implicat, nu ai foarte mult “skin in the game” si totusi iti permiti sa-ti dai cu parerea.



Monezile digitale sunt atat modalitati de a investi lei, dolari, euro, yeni, lire si altele in speranta ca in viitor valoarea va creste cat si instrumente de plata in masura in care ele sunt acceptate. Industria monezilor digitale este o industrie noua, care creeaza joburi si specializari care nu au existat inainte si care constituie o nisa in care de exemplu poti dezvolta o agentie de publicitate.

Daca procesul de lansare a unei companii pe bursa poarta numele de IPO (Initial Public Offer) de curand procesul prin care emitentul da posibilitatea clientilor investitori sa achizitioneze o moneda digitala la o valoare sub cea nominala se numeste ICO (Initial Coin Offer). Iar daca prima tranzactie documentata cu Bitcoin a insemnat 10,000 monezi cu care a fost achizitionata o pizza, astazi un Bitcoin valoareaza intre $2500 si $3000.

Pe 1 august a avut loc un fenomen foarte interesant, alaturi de bitcoin (symbol BTC) a aparut Bitcoin Cash (BCC) la o valoare de circa 10 ori mai mica ce a fost creat pentru a raspunde nevoilor de scalabilitate si viteza in procesarea tranzactiilor. O moneda principal prinde contur atunci cand este acceptata la plata sau de fapt aceasta era o regula valabila pana acum ceva timp. Mai nou, monezile digitale au devenit un instrument de investitie speculativ si desi au existat cresteri foarte mari in ultima perioada ele au totusi o volatilitate mare si multe dintre ele se pot face praf in orice moment.

Mai importante decat monezile in sine este tehnologia din spatele acestora, respectiv Blockchain si RAIDA fiind principalele tehnologii care isi disputa suprematia la nivel mondial. Rolul Blockchain devine din ce in ce mai important nu doar atat ca platforma pentru monezi digitale cat si ca tehnologie pe care pot fi create modele de business si companii cu sute de angajati. Datorita cererii mari din piata si a multor tranzactii, Blockchain a devenit as zice neincapator, depasit, uneori trebuind sa astepti ore pana la procesarea unei tranzactii.

Pana in 2017 nu a existat o alternativa la Blockchain insa Sean Worthington, un programator American care scrie cod de la 13 ani a inventat o tehnologie mai buna, denumita RAIDA (Redundant Array of Independent Detection Agents) care suplineste problemele de scalabilitate ale Blockchain si de confidentialitate a tranzactiilor.


Cele mai populare monezi virtuale sunt: Bitcoin, Blackcoin, Dash, Dogecoin, Ethereum, Litecoin, Namecoin, NXT, Peercoin, Primecoin, Ripple si CloudCoin. In Romania exista si o comunitate foarte mare create in jurul monezii controversate OneCoin, aceasta dezvoltandu-se pe o structura de business de tip network marketing. Iti poti deschide un cont in platforma lor absolut gratuit, ca sa vezi despre ce este vorba:
https://www.onelife.eu/signup/onlinecampaign.

Bitcoin si Ethereum deja se tranzactioneaza in multe din platformele pe care se tranzactioneaza in mod current actiuni si perechi valutare. Una dintre cele mai populare este eToro care este un fel de Facebook pentru investitori. Daca nu ai un cont la eToro iti poti dechide unul gratuit acum: http://etoro.tw/29qLLO4.

Bancile cele mai inteligente, sesizand acest trend urias au inceput sa se alieze cu creatorii acestor monede si sa ofere facilitate propriilor clienti in adoptarea acestora. In fond, este vorba tot de bani insa in alt format. Asa cum Air Bnb activeaza in industria ospitalitatii fara hoteluri proprii, Uber face transport de personae fara o flota de masini iar Facebook este cel mai mare publisher fara sa creeze continut, tot asa monezile digitale forteaza granitele business-ului si publicitatii. Aceasta industrie are nevoie de media buying, site-uri, baze de date, e-mail marketing, branding, strategie si cate si mai cate.

Exista la ora actuala aproximativ 900 monede digitale si numarul lor este in continua crestere. Din ele, mai putin de 50 conteaza cu adevarat, restul sunt apa de ploaie dar, normal, fiecare cu sansa ei in viitor. Cand te uiti la o moneda digitala pentru a-i evalua potentialul ar fi bine sa te uiti in primul rand la tehnologie, echipa, posibilitatea de a fi tranzactionata, cu ce se diferentiaza de celelalte si potentialul de crestere. CloudCoin este vazut ca principalul challenger pentru Bitcoin si una dintre vedetele acestei industrii. Mai multe detalii pe http://cloudcoinconsortium.com 

Adrian Niculescu este Business Development Manager si Partener  al unui grup de companii cu activitati in Real Estate Brokerage, Home Entertainment si Marketing. Absolvent al Facultatii de Relatii Internationale la Academia de Studii Economice, Bucuresti, Niculescu are doua mastere in Economie si Online Marketing si a urmat MBA (Cnam Paris) si EMBA (Business School Netherlands).

Trainer Specializat (Train the Trainers), precum si Business Consultant in Strategic Management, People Management, Company Organization si Real Estate brokerage, Adrian Niculescu a mai urmat deasemenea programe de training Landmark Education (US), Photo Reading (Learning Strategies, US), precum si specializari variate in tehnologia Microsoft.

Mai mult in
Business, Digital, Interactive, Opinii


PUBLICITATE: