Conceptul de promovare, creatia si productia machetelor printate si a spoturilor radio-TV, precum si promovarea acestui festival in mass-media au fost castigate in urma unei licitatii de catre Mercury Promotion.
Ad’Or 2005 este organizat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (RAAA) in parteneriat cu Business Media Group, Ad'Or 2005 se va derula in perioada 24 - 27 mai la World Trade Center, expozitia desfasurandu-se in incinta World Trade Plaza.
Termenul limita de trimitere a lucrarilor este 6 mai 2005.
Castigatorii Festivalului Ad`Or din acest an vor fi desemnati in seara de 28 mai, in cadrul unui spectacol de gala. Festivalul va gazdui seminarii sustinute de personalitati marcante ale industriei publicitatii din Romania si strainatate, alaturi de reprezentanti ai industriilor conexe. In paralel cu seminariile, cei interesati de publicitate vor avea ocazia sa viziteze expozitia cuprinzand cele mai bune lucrari din domeniu.Business Media Group va colabora cu un comitet de supervizare desemnat de RAAA format din: Radu Florescu, Managing Director Saatchi & Saatchi; Adrian Dura, Managing Director ADDV Euro RSCG ; Tereza Munteanu, Managing Director Y&R/Team Advertising; Cristina Jansen, General Manager Cohn & Jansen; Lucian Georgescu, Managing Director Generic AV; Bogdan Naumovici, Creative Director Leo Burnett & Target; Adrian Botan, Deputy Managing Director & Creative Director BV McCann Erickson; Daniel Gavrila, Managing Director Lowe & Partners.
In festival pot fi inscrise lucrari ce trebuie sa fie insotite de dovada expunerii lor publice in media pana cel mai tarziu la data de 29 aprilie 2005, cu conditia sa nu fi fost inscrise in trecut la Festivalul Ad’Or. Mai multe detalii pot fi gasite pe ador.ro, site-ul festivalului.
In cele ce urmeaza, Regulamentul AD'Or 2005
Festivalul de publicitate
Ad'Or 2005
Regulament de participare editia a V-a,24 - 28 mai 2005
1.Informatii generale
Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), membra a EACA, a fost fondata in iunie 2000 ca organizatie independenta, infiintata cu scopul de a proteja interesele agentiilor de publicitate, de a face legatura intre agentii si organizatiile guvernamentale si de a imbunatati standardele publicitatii din Romania.
A cincea editie a festivalului Ad'Or, festival ce acopera toate formele de expresie publicitara, este organizata de catre UAPR si va avea loc in Bucuresti, intre 24 si 28 mai 2005.
Grupul BMG este desemnat de catre UAPR sa organizeze aceasta editie a festivalului Ad'Or.
2. Conditii de participare si termene limita
2.1. Conditii de participare
Concursul este deschis tuturor agentiilor de publicitate din Romania, indiferent daca sunt sau nu membre ale UAPR, in conditiile detaliate in Art. 5.3.
In festival se pot inscrie lucrari expuse pana la data de 29 aprilie 2005 cu conditia sa nu fi fost inscrise in trecut la festivalul Ad'Or.
Lucrarile inscrise in festival trebuie sa fi fost:
- concepute in Romania, de agentia care le inscrie in festival
- aprobate si platite de client
- publicate pana la 29 aprilie 2005
- expuse in mod rezonabil, cantitativ si calitativ, fata de scopul conceperii lor
Dovada expunerii este definita astfel:
1. O scrisoare semnata de clientul respectivei lucrari prin care se atesta faptul ca lucrarea a fost aprobata si platita de client.
2. Un extras certificat de o companie de monitorizare nominalizata si activa pe piata, care dovedeste difuzarea lucrarii respective intr-o perioada relevanta, in cazul inscrierilor in categoriile B, C, E, F si G. Acest extras are menirea de a dovedi ca lucrarea respectiva face parte dintr-un demers legitim de publicitate al unui client.
3. In cazul in care o lucrare face parte dintr-o campanie care a inceput cu prea putin timp inaintea terminarii perioadei de inscriere in festival pentru ca dovezile de monitorizare sa fie concludente, agentia va insoti lucrarea si de un media plan care sa arate in ce masura lucrarea respectiva se va publica in viitor.
4. Comitetul de Organizare poate cere, in anumite cazuri, si o dovada fizica a aparitiei (ziar, revista sau fotografie a sit-ului in cazul inscrierilor outdoor).
ATENTIE! Daca se dovedeste ca intrarea nu respecta conditiile de conceptualizare si expunere, Comitetul de Organizare a Ad’Or are dreptul de a reincadra lucrarea la categoria F15 sau G15 “Lucrari necontractate” sau, daca nerespectarea conditiilor s-a observat dupa jurizare, de a retrage eventualul premiu obtinut la festival si de a publica un comunicat de presa in care se clarifica motivele deciziei.
2.2. Termenul limita de inscriere: 6 mai 2005
Toate materialele si formularele de inregistrare trebuie trimise la sediul BMG din Bulevardul Regina Maria nr. 1, bl. P5B, sc. 1, et. 4, ap. 10-11, sector 4, Bucuresti, pana la data limita de 6 mai 2005.
Dovezile de plata se vor trimite la RAAA, pe fax, la nr. 224 1461, in atentia Ligiei Dumitrescu. Plata (sumele nu includ TVA) se va face in lei, la cursul zilei, in contul RAAA, deschis la ING Bank, cu nr. RO70INGB0001000178448918.
Intrarile trimise mai tarziu de 6 mai 2005 NU vor fi acceptate in competitie!
2.3. Termeni si conditii
Intrarile primite care nu indeplinesc conditiile tehnice sau care nu respecta termenul limita, nu vor fi acceptate in competitie.
Toate intrarile devin proprietatea UAPR si ulterior desfasurarii festivalului organizatorii nu isi asuma nici o responsabilitate cu privire la pierderea sau deteriorarea materialelor primite. UAPR poate utiliza intrarile in festivalul Ad'Or in materiale tiparite, pagini de internet, evenimente, mass-media, prezentari publice, etc., fara a fi obligata sa mentioneze numele agentiei care a creat materialul.
Castigatorii Ad'Or au dreptul de a folosi Diplomele si Trofeele primite in scopuri promotionale.
Deciziile UAPR si ale juriului sunt finale si nici o contestatie ulterioara nu va fi luata in considerare. Metodologia de jurizare a lucrarilor propusa de catre UAPR, este descrisa in sectiunea “4 Procesul de jurizare” a acestui document si face parte din conditiile de inscririere. Presedintele juriului are libertatea de a modifica modalitatea de jurizare a lucrarilor inscrise. Participarea la Ad’Or implica acceptarea termenilor si conditiile festivalului.
3. Sectiunile Ad’Or 2005
Marele premiu este “Agentia anului”, si el va fi decernat in urma insumarii punctelor primite de la fiecare agentie. Castigatorul va primi un trofeu si o diploma, iar alti doi nominalizati vor primi diplome.
A.Campania Anului
O campanie este definita ca fiind alcatuita din cel putin doua executii pe o tema sau concept comun, pentru acelasi client.
B.Cel mai bun spot TV
C.Cel mai bun Ad de presa
D.Cel mai bun Outdoor (billboard, mesh, innovative media. Postarile in alte locatii decat prin canalele media platite nu pot fi inscrise in aceasta categorie.)
E.Cel mai bun spot Radio
F.Cel mai bun spot TV intr-o categorie (F1-F15 vezi mai jos)
G.Cel mai bun PRINT intr-o categorie (G1-G15 vezi mai jos). Un PRINT este definit ca un Ad de presa sau un Outdoor (billboard, mesh, innovative media), dar nu include postarile in alte locatii decat prin canalele media platite.
Fiecare castigator (mai putin cei de la categoria “F15;G15 – Lucrari necontractate”, care vor primi diplome dar nu vor fi chemati pe scena) va primi un trofeu si o diploma, iar alti 2 nominalizati vor primi diplome.
H:Colaterale
Fiecare castigator va primi o Mentiune Speciala si o diploma.
H1.Interactive: website-uri, multimedia CD, advertising pe internet
H2.Brosuri si Direct Mail
H3.Postere (care include afise in locatii altele decat canalele media platite)
H4.Innovative Media: modalitati inedite de a folosi canalele media platite, panouri stradale neconventionale, cascadorii sau evenimente de scena menite sa atraga atentia mass-mediei asupra unui anumit produs sau sa creeze impact in randul publicului vizat.
H5.P.O.P.: standuri, stopper-e, hanger-e, display-uri etc.
H6.Ambalaje
H7.Corporate Identity
H8.Ilustratie
H9.Fotografie
H10.Evenimente
H11.Sales Promotions
H12.Altele: rapoarte anuale, calendare etc.
Categorii: (pentru premiile F1-F15 si G1-G15)
1.Autovehicule si accesorii auto: automobile, motociclete, camioane, anvelope etc.2.Bauturi alcoolice: bere, vin, lichioruri etc.
3.Bauturi nealcoolice: bauturi racoritoare, apa minerala, ceai, lapte, cafea, bauturi energizante etc.
4.Electronice si electrocasnice: televizoare, aparatura audio-video, camere digitale, telefoane mobile, aparatura de buzunar, console de jocuri, calculatoare, aparate de aer conditionat, frigidere, masini de spalat etc.
5.Produse si servicii financiare: banci, societati de investitii, societati de asigurari, firme de brokeraj etc.
6.Produse alimentare: carne, lactate, snack-uri, pet food etc.
7.Produse de intretinere casnica: detergenti, produse de curatat, vopsele, adezivi etc.
8.Mass Media: Posturi de radio si TV, ziare, reviste, companii de televiziune prin cablu etc.
9.Divertisment: spectacole live, evenimente sportive, parcuri de distractie, loterii etc.
10.Produse cosmetice si farmaceutice: cosmetice, parfumuri, produse de intretinere si ingrijire personala, medicamente etc.
11.Vanzari si distributie: supermarket-uri, restaurante fast-food, francize etc.
12.Telecomunicatii: retele de telefonie fixa si mobila, furnizori de servicii internet etc.
13.Social: organizatii non-profit, campanii sociale, campanii umanitare etc.
14.Autopromovare
15.Necontractate: (nu se acorda premiu in spectacolul de gala, doar nominalizare)
4. Procesul de jurizare
Juriul va evalua intrarile pe baza unui singur criteriu: "Prospetimea ideii".Toate intrarile in festivalul Ad'Or 2005 vor fi evaluate de catre personalitati
ale industriei internationale de publicitate.
Presedintele juriului este liber sa modifice metodologia de jurizare. De asemenea, el trebuie sa completeze si sa semneze un formular de evaluare a procesului de jurizare, inclusiv motivele pentru eventuala descalificare a unor lucrari.
Lucrarile vor fi prezentate juriului fara a dezvalui identitatea agentiei care le-a creat. Lucrarile inscrise intr-o categorie pot fi, la initiativa juriului, promovate la sectiunea "Cel mai bun spot TV/Print/Outdoor, etc.", precum si la sectiunea "Campania Anului". In cazul in care o lucrare nu a fost incadrata corect intr-o anumita categorie, juriul poate dispune plasarea ei intr-o alta categorie.
Juriul poate decide neacordarea unui premiu sau poate acorda mai multe premii la aceeasi categorie.
Toate lucrarile inscrise vor putea fi vizualizate pe site-ul www.ador.ro iar cei interesati pot trimite Comitetului de Organizare a Ad’Or 2005 reclamatii sau intrebari privind orice lucrare.
In perioada dintre termenul limita de subscriere si inceperea jurizarii, la o data anuntata public, Comitetul de Organizare a Ad’Or va analiza, in sedinta deschisa membrilor UAPR, respectarea conditiilor de participare si va discuta si va raspunde reclamatiilor si intrebarilor primite. Lucrarile pot fi eliminate din festival daca participantii nu aduc dovezi convingatoare de respectare a regulamentului. Orice agentie membra UAPR poate trimite un reprezentant in aceasta sedinta deschisa iar decizia se ia pe loc, prin regula majoritatii simple, de catre Comitetul de Organizare a Ad’Or.
Comitetul de organizare a stabilit urmatorul sistem cumulativ de punctaj pentru a servi la acordarea premiului “Agentia anului”. Daca lucrarile premiate fac parte din aceeasi campanie, punctele se vor acorda o singura data.
CodDenumireCastigator
Nomin
ACampania anului12
5
B-E
Cel mai bun spot TV, Act de presa, Outdoor, Radio10
4
F-G
Cel mai bun spot TV / Print intr-o categorie (F1-14; G1 - 14)*
7
3
H
Colaterale: fiecare din cele 12 activitati colaterale4
-
*Nota: Categoria “F15;G15 Necontractate” nu va primi puncte in festival
5. Modalitati de inscriere, plata si expeditie
Toate operatiunile de inscriere in festivalul Ad'Or 2005 se realizeaza on-line, de la adresa: www.inscrieri.ador.ro
Fiecare participant va primi un cont si o parola cu ajutorul carora va intra pe site si va completa formularele de inscriere, va confirma formularul de centralizare si va tipari etichetele, formularele si dovezile de expunere.
Pentru a putea fi admis in festivalul Ad'Or 2005, fiecare participant trebuie:
· sa trimita documentele ce dovedesc indeplinirea conditiilor de participare detaliate la punctul 2.1
· sa completeze on-line cate un formular de inscriere pentru fiecare intrare in concurs
· sa tipareasca formularul completat pentru fiecare inscriere
· sa trimita toate lucrarile, formularele de inscriere si dovezile de expunere pe adresa Bulevardul Regina Maria nr. 1, bl. P5B, sc. 1, et. 4, ap. 10-11, sector 4, Bucuresti
· sa trimita prin fax la numarul 2241461, catre Ligia Dumitrescu, o copie dupa ordinul de plata
Intrarile care nu indeplinesc aceste conditii nu vor fi acceptate in concurs.
Pentru fiecare campanie trimisa este necesara completarea unui formular de inscriere in care sa se specifice detaliat fiecare element component al acesteia.
Toate intrarile, insotite de formularele de inscriere si dovezile de expunere trebuie trimise la BMG pana la 6 mai 2005 (ora 18:00) in atentia lui Virgiliu Rogojan.
5.1. Etichetarea intrarilor
Toate casetele si CD-urile vor fi etichetate cu numele Agentiei si al Sectiunii. Fiecare caseta sau CD va fi insotita de o lista cu numele intrarilor continute.
ATENTIE!
Modul in care se va face traducerea spoturilor, ramane la latitudinea agentiilor (titraj sau dublat de voce), cu conditia ca acestea sa nu altereze sensul si mesajul care se incearca a fi transmis. In cazul in care Comitetul de Organizare Ad’Or considera ca traducerea altereaza sensul mesajului comunicat, este in masura sa ceara refacerea intrarii respective sau sa decida, in ultima instanta, eliminarea ei din concurs.
Campania anului·Un carton negru 100x70 cm, PORTRET continand toate elementele componente ale campaniei (cum ar fi printuri si stop-cadre din spoturi) pozitionate la alegere; Logo-ul agentiei va fi inscris pe o suprafata de 7x10 cm
·Un CD continand:
- printurile componente ale campaniei (jpeg la 150 dpi, min 800x600 pixeli) in original
- traducerile in limba engleza in format .doc, cate un fisier pentru fiecare intrare, ale spoturilor TV, radio si ale printurilor
Textele cu traduceri cuprind informatiile de etichetare, urmate de traducerea in limba engleza a lucrarii. In cazul spoturilor TV si radio traducerea va cuprinde si TIMECODURILE pentru subtitrare.
·O caseta BETA, continand toate spoturile TV si Radio componente ale campaniei. Fiecare caseta va fi pregatita ca pentru emisie, de la minutul 1, si va fi insotita de o lista cu numele si TIMECODUL fiecarui spot.
Intrarile TV sau radio:
·O caseta BETA, continand toate spoturile TV si Radio componente ale campaniei. Fiecare caseta va fi pregatita ca pentru emisie, de la minutul 1, si va fi insotita de o lista cu numele si TIMECODUL fiecarui spot.
·Un CD continand traducerea in limba engleza a spoturilor in format .doc, cate un fisier pentru fiecare intrare.
Textele cu traduceri cuprind informatiile de etichetare, urmate de traducerea in limba engleza si TIMECODURILE pentru subtitrare.
Intrarile Print:
·Un print martor A3 montat pe carton negru 70x50; Logo-ul agentiei va fi inscris pe o suprafata de 3x5 cm.
·Un CD continand printurile in format jpeg (150 dpi, min 800x600 pixeli) in original si traducerile in limba engleza in format .doc (cate un fisier pentru fiecare intrare).
Fiecare fisier cu traducerea va cuprinde informatiile de etichetare urmate de traducerea in limba engleza.
Intrarile pentru sectiunea activitati colaterale:
·Un print martor A3, o fotografie sau un original montat pe carton negru 70 x 50; Logo-ul agentiei va fi inscris pe o suprafata de 3x5 cm.
·caseta BETA (optional pentru Evenimente, Sales Promotions, Innovative Media)
·Un CD continand un print sau o fotografie a fiecarui material (jpeg la 150 dpi, min 800x600 pixeli) si traducerea in limba engleza in format .doc (cate un fisier pentru fiecare intrare). Fiecare fisier cu traducerea va cuprinde informatiile de etichetare urmate de traducerea in limba engleza.
·O mostra (optional)
Website-uri:
Formularul de inscriere va cuprinde URL-ul site-ului activ.
5.2. Taxe si modalitati de plata
Taxele de intrare sunt urmatoarele:
CodDenumireTaxa membri UAPR
Taxa nemembri UAPR
ACampania anului200 EURO/intrare
400 EURO/intrare
B-DCel mai bun spot TV, Act de presa, Outdoor, Radio100 EURO/intrare
200 EURO/intrare
E
Cel mai bun spot radio
60 Euro/intrare
120 Euro/intrare
F-G
Cel mai bun spot TV / Print intr-o categorie
70 EURO pentru fiecare inscriere
+
30 Euro pentru fiecare element suplimentar
140 EURO pentru fiecare inscriere
+
30 Euro pentru fiecare element suplimentar
H
Colaterale: fiecare din cele 12 activitati colaterale50 EURO/intrare
100 EURO/intrare
Taxele nu includ TVA.
Daca o lucrare este inscrisa la mai mult de o sectiune, taxele vor trebui platite pentru fiecare intrare in parte.
Agentiile care nu pot face dovada platii pana la data de 6 mai 2005 nu vor fi acceptate in festival!
5.3. Diverse
Vor fi acceptate in festival doar intrarile care au formularele si dovezile de expunere completate corect. Daca sunt necesare corectii si clarificari, agentiile au la dispozitie timp pentru a corecta si expedia lucrarile pana in urmatoarea zi lucratoare la ora 18.Pentru clarificari in orice problema privitoare la regulament, va rugam sa contactati urmatoarele persoane:
Daniel Gavrila – T# 301 0000, email: daniel.gavrila@loweworldwide.com
Radu Florescu – T# 206 7272, email: radu.florescu@saatchi.ro
Adrian Dura – T# 318 1447, email: dura@addv.ro
Lucian Georgescu – T# 222 3856, email: luciang@gav.ro
Cristina Jansen – T# 211 3724, email: cristina@cohnandjansen.ro
Tereza Munteanu – T# 210 6640, email: tereza_suman@yr.com
Adrian Botan – T# 232 3727, email: adrian_botan@mccann.ro
Bogdan Naumovici – T# 201 6100, email: bogdan.naumovici@leoburnett.ro