(adplayers, Iulian Toma) Cum administrezi in 2012 milioane de euro din PR? Noul model de business g4 de la GolinHarris Bucuresti a adus agentiei de relatii publice un business de 1,3-1,4 Mil. EUR pe 2011, valoare care poate reprezenta doar un singur cont al retelei, pe alte piete din lume.
Chiar daca agentia din Romania inregistreaza un business cat un buget de client al retelei in alte tari, indiferent de cifra de afaceri, reteaua GolinHarris este unita de acelasi mod de lucru - g4 cu care agentia lucreaza astazi pentru fiecare client, indiferent daca vorbim de Statele Unite sau o tara din Europa.
1 an de implementare.
Povestea a inceput in urma cu un an cand Veronica Savanciuc, Presedinte al grupului Lowe, si Hortensia Nastase, Managing Partner al agentiei GolinHarris, au fost invitate la o intalnire a retelei internationale de relatii publice si comunicare.
“Inca de la intalnirea de anul trecut stiam ca agentiile din reteaua GolinHarris urmau sa lucreze pentru toti clientii dupa noul model de business”, a afirmat pentru adplayers Veronica Savanciuc, presedinta grupului Lowe Romania, din care face parte agentia de la Bucuresti.
Desi la prima vedere lansarea unui model de business pe o piata romaneasca orientata dupa criteriul celui mai mic pret ar putea parea “prea multa zarva pentru nimic”, lucrurile nu stau deloc asa. Experienta de anul trecut a agentiei spune ca noul model de business a functionat si la Bucuresti, indiferent cat de mare sau mic a fost bugetul de comunicare al clientului.
“Este important pentru fiecare membru al echipei sa se regaseasca in locul care i se potriveste cel mai bine” spune Hortensia Nastase, Managing Partner al agentiei GolinHarris de la Bucuresti, despre noua abordare de a face comunicare.
La un an de la inceputul remodelarii intregului business, GolinHarris Bucuresti lucreaza ca orice companie din retea: “ca la carte”. Pardon, ca la CUB. Pentru ca unul din instrumentele pe care se bazeaza modelul g4 este The Cube, care integreaza relatia brandurilor cu toate tipurile de media: owned, shared, earned si bought.
Strateg, Creator, Conector si Catalist.
In g4 nu mai exista client service, media relations sau meseriile clasice intr-o agentie de PR. De la concepte ca Insight, Ideas, Engagement, Integration, indispensabile in activitatea de comunicare, GolinHarris a ajuns la Strateg, Creator, Conector si Catalist - noile orientari ale meseriilor unei agentii de relatii publice.
Intrebata la cat se ridica afacerea agentiei pe anul trecut, managerul agentiei a declarat pentru adplayers ca, sub rezerva ca valoarea exacta va fi facuta publica foarte curand, o estimare a cifrei de afaceri pe anul trecut este de 1,3 – 1,4 milioane de euro.
Mai mult in PR, adplayers report
Despre GolinHarris