DBV Media House se desparte de Realitatea Catavencu, dar ramane cu OTV si Music Channel. Grupul patronat de Sorin Ovidiu Vantu isi internalizeaza vanzarile de publicitate, dupa ce regia condusa de Brindusa Vlanga asigura in ultimii 4 ani servicii de reprezentare pe piata de publicitate.
Noua structura de vanzare internalizata va intra pe piata practic de la 1 noiembrie 2009, insa televiziunile Realitatea TV, Telesport si Romantica se vor vinde prin DBV pana la sfarsitul lunii decembrie.
Potrivit unui comunicat de presa, Realitatea Catavencu internalizeaza vanzarile de publicitate sub umbrela unei singure companii specializate, detinute de grupul de media, viitoarea structura urmand sa integreze treptat toate produsele existente pe tv, print, radio, online si digital signage.
Vanzarea printr-o companie proprie Realitatea Catavencu urmeaza unei decizii care a adus in vara acestui an administrarea publicitatii din presa scrisa prin departamentele de vanzari ale companiilor din grup. DBV Media House a administrat vanzarile si in presa scrisa doar pentru primele 5 luni ale anului 2009. Publicitatea pe Internet a fost reprezentata inca de la inceputul acestui an de F5 X-Media, regia vanzari online a grupului
Noul director de vanzari de la Realitatea Catavencu este fost angajat al lui Adrian Sarbu (Pro Tv, CME), Florin Alexandrescu - ex director vanzari Nova TV in Cehia si sales strategist pentru Cehia, Romania si Slovacia al Central European Media Enterprises. Viitorul executiv de vanzari Realitatea Catavencu a fost pana in 2000 research coordinator in cadrul departamentului de cercetare al ProTV, ca mai apoi sa treaca la departamentul de vanzari, fiind pe rand sales executive si sales manager Pro TV intre 2001 si 2006.
Realitatea Catavencu pentru DBV Media House: 70% din venituri, 90% din volume
Contactata de catre AdPlayers, Brindusa Vlanga a confirmat pentru AdPlayers ca in portofoliul de televiziuni al regiei mai raman OTV si Music Channel. Potrivit estimarilor executivului, publicitatea de la Realitatea Catavencu reprezinta pentru regia DBV Media House aproximativ 70% din venituri si in jur de 90% din volumul de vanzari .
Managerul este de parere ca pe viitor regia va reinfiinta departamentul de vanzari de publicitate in presa scrisa. Casa de vanzari renuntase la inceputul anului 2009 la publicatiile din afara Realitatea Catavencu, iar din iunie vanzarile de publicitate in titlurile grupului au intrat in portofoliul editorilor.
DBV Media House inregistra anul trecut, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, o cifra de afaceri de 52,7 Milioane lei (14,2 Milioane EUR, 3,7 lei/eur n.r), in scadere comparativ cu anul 2007, cand avea 57,2 Milioane lei (17 Milioane EUR, n.r. 3,37 lei/eur).
Intrebata cum comenteaza cifrele de afaceri pe ultimii doi ani, Vlanga a pus rezultatele financiare din 2008 pe seama nefacturarii rebate-urilor de la sfarsitul anului 2007, operatiuni care au dus doar „pe hartie” la un profit supradimensionat in 2007, si respectiv un rezultat negativ al exercitiului financiar din 2008.
Piata de televiziune: 220-240 Milioane EUR
In 2009, sefa DBV Media House cifreaza intreaga piata de televiziune din Romania la 220-240 milioane EUR, mult mai pesimista decat Laurentiu Ionete, seful CLIR Media, care estima de curand in AdPlayers intre 240 si 275 Milioane EUR bugetele de media care vor fi atrase de televiziuni in acest an.
„Pierderea de publicitate din 2009 nu este data de pierderi de volume, ci de caderea preturilor. Realitatea TV a inregistrat, spre exemplu, un declin de doar 1% in volume”, explica Brandusa Vlanga. Executivul spune ca DBV a inregistrat o scadere medie a veniturilor atrase din publicitate pe toate canalele media de aproximativ 20%. Potrivit oficialului, printre produsele media castigatoare ale acestui an s-au numarat Romantica si Music Channel, canale care nu au pierdut venituri din publicitate comparativ cu anul 2008.
Anul internalizarilor
Internalizarea publicitatii Realitatea Catavencu este a doua miscare de o asemenea anvergura in media
romaneasca de la sfarsitul acestui an. Intact a facut o miscare similar saptamana trecuta, cand a anuntat ca televiziunile din grupul condus de Camelia Voiculescu vor renunta la reprezentarea pe piata de publicitate de catre regia CLIR Media, incepand din ianuarie 2010.