Cu investitii in marketing si comunicare de 300 mln. USD, in 2023, Revolut a realizat venituri de peste 2,2 mld. USD si profit de 545 mln. USD
Marti, 02 Iulie 2024

Grupul Revolut a dat publicitatii Raportul Anual pentru perioada de 12 luni incheiate la 31 decembrie 2023.

AdPlayers. Info

Pe scurt

●         Veniturile grupului au crescut cu 95% pana la 2,2 miliarde USD (2,1 miliarde EUR), de la 1,1 miliarde USD (1,1 miliarde EUR) in 2022

●         Profitul inainte de taxe si impozite a fost de 545 milioane de dolari (503 milioane EUR), iar marja neta de profit a fost de 19% 

●         Revolut a adaugat la baza de clienti 12 milioane de utilizatori noi anul trecut, ajungand la 38 de milioane de clienti in 2023. In iunie 2024, a atins cifra de 45 de milioane de clienti

●         Depozitele clientilor s-au majorat cu 38%, pana la 23 miliarde USD (21 miliarde EUR), in 2023, iar abonamentele au crescut cu 41%

●         Pe piata locala, baza de clienti retail a crescut in 2023 cu 38% fata de 2022

Raportul Revolut, pe larg 

Grupul Revolut a dat publicitatii Raportul Anual pentru perioada de 12 luni incheiate la 31 decembrie 2023. 



Nik Storonsky, CEO Revolut
, a declarat: “Anul acesta, am facut cele mai mari progrese in misiunea noastra de a oferi un produs si mai bun si o experienta de utilizator la un nivel superior tuturor clientilor nostri, oferind valoare adaugata fiecarui client, indiferent de locul unde se afla. Baza noastra de clienti creste cu un ritm impresionant, iar modelul nostru de business diversificat continua sa alimenteze performanta financiara exceptionala, ceea ce a condus la venituri de peste 2,2 miliarde USD in 2023 si un nivel record al profitului inainte de taxe, de 545 milioane USD. Acesta a fost al treilea an consecutiv de profitabilitate pentru companie, cu un profit net de 428 milioane USD.

“Zi de zi, produsele noastre aduc si mai multa valoare fiecarui segment nou de clientela, in fiecare piata noua unde ajungem. Ne continuam cu consecventa planul de a obtine o licenta bancara in Regatul Unit si de a duce aplicatia noastra financiara in si mai multe piete de pe glob. Chiar daca am ajuns la 45 de milioane de clienti la nivel global, in primele sase luni ale anului 2024, vom continua sa crestem si mai mult si sa reinventam serviciile financiar-bancare.”

Date cheie privind performanta din 2023

Performanta financiara robusta obtinuta intr-un context complicat

Revolut a continuat sa inregistreze profit si venituri record, facand fata provocarilor tot mai mari de natura geopolitica, macroeconomica si mediului de reglementare.

Veniturile grupului au crescut cu 95% de la 1,1 miliarde USD (1,1 miliarde EUR) in 2022 la 2,2 miliarde USD (2,1 miliarde EUR).

Revolut a inregistrat trei ani succesivi de profitabilitate:

Profitul inainte de taxe a fost de 545 milioane USD (503 milioane EUR) si profitul net a crescut la 428 milioane USD (395 milioane EUR), in progres de la 7 milioane USD (7 milioane EUR) in 2022

Marja neta de profit pentru 2023 a fost de 19%, reflectand eficienta si scalabilitatea modelului de afaceri Revolut, optimizarea costurilor unitare ale serviciilor prestate de terti si cresterea continua a fluxurilor generatoare de venituri cu marja ridicata.

Crestere accelerata bazata pe un model diversificat de venituri, expansiunea in piete noi si intensificarea utilizarii de catre clienti

Revolut a continuat sa obtina venituri din diversificarea portofoliului si pietelor, in conditiile in care nicio piata sau linie de business nu a contribuit cu mai mult de 30% la veniturile totale realizate in 2023.

De-a lungul anului, Revolut a adaugat inca 12 milioane de clienti noi la nivel global, cea mai mare crestere anuala din istoria companiei, care a contribuit la atingerea unei baze de clienti retail de 38 de milioane de utilizatori la finalul lui 2023.

70% din cresterea bazei de clienti la nivel global a fost obtinuta organic sau pe baza  recomandarilor cu recompensa (referrals) utilizate de catre utilizatorii existenti. Recomandarile clientilor au completat investitiile in marketing si vanzarile realizate de companie, inclusiv pentru Revolut Business, care a adaugat, in medie, 20.000 de clienti noi/ luna, din categoria intreprinderilor mici si mijlocii.

In Romania, Revolut inregistra 3,39 milioane de clienti retail, la 31 decembrie 2023, o crestere cu 38% fata de 31 decembrie 2022. Tot anul trecut, Revolut Business si-a majorat baza de clienti corporate cu 171%, pe piata locala.

Astfel, la 31 decembrie 2023, in Romania, clientii Revolut aveau in conturi peste 750 de milioane EUR (+41% in 2023 vs. 2022). 

La nivel global, cresterea a fost consistenta in toate segmentele de business generatoare de venituri, contribuind la cresterea ratei de utilizare in randul clientilor:

Carduri si interschimb: 605 milioane USD (559 milioane EUR), in crestere cu 59% de la 379 milioane USD (359 milioane EUR);

Schimb valutar si tranzactionare:  491 milioane USD (454 milioane EUR), in crestere cu 46% de la 334 milioane USD (318 milioane EUR);

Abonamente (planuri cu plata): 303 milioane USD (280 milioane EUR), in crestere cu 53% de la 196 milioane USD (186,5 milioane EUR);

Depozitele totale ale clientilor au crescut de la 16,4 miliarde USD (15,2 miliarde EUR) la 23 miliarde USD (21 miliarde EUR).

Dezvoltarea capabilitatilor de trezorerie, cresterea depozitelor clientilor pe fondul majorarii dobanzilor de referinta ale bancii centrale si cresterea portofoliului de credite au contribuit la majorarea veniturilor din dobanzi la 621 milioane USD (575 milioane EUR) comparativ cu 102 milioane USD (97 milioane EUR) in 2022.

Rata de utilizare in randul clientilor s-a intensificat, volumele totale ale tranzactiilor crescand cu 58%, pana la aproape 870 miliarde USD (804 miliarde EUR). In medie, in luna decembrie 2023, au fost realizate 590 milioane de tranzactii, in crestere cu 73%.

Tot mai multi clienti au optat pentru planurile cu plata (abonamentele) Revolut, ceea ce a condus la o crestere cu 41% a bazei de clienti platitori.

In iunie 2024, Revolut era cea mai descarcata aplicatie din categoria Finante din Europa, fiind pe prima pozitie in 17 tari.

Compania a continuat sa se lanseze pe noi piete, inclusiv Brazilia si Noua Zeelanda, ridicand la 38 de tari numarul pietelor unde ofera servicii.

Investitii in produse de cea mai buna calitate si in talente pentru a satisface nevoile financiare ale clientilor persoane fizice si ale firmelor

Investitii in publicitate si marketing de 300 milioane USD (277 milioane EUR)

In Europa, Revolut s-a concentrat asupra serviciilor bancare primare si si-a dublat investitiile pentru a sprijini cresterea viitoare, inclusiv pentru dezvoltarea de produse noi si extinderea pe piete nedeservite.

Investitiile in publicitate si marketing, care s-au ridicat la 300 milioane USD (277 milioane EUR), au contribuit la cresterea organica suplimentara. De asemenea, compania si-a marit echipa de Vanzari B2B care a ajuns la peste 900 de angajati la finalul anului 2023, cu scopul de a oferi servicii si mai bune clientilor din segmentul companiilor mari. Efectivele totale ale grupului au crescut cu 38% de la un an la altul, ajungand la 8.152 angajati.

Perspective 2024

Crestere constanta a bazei de clienti:

In iunie 2024, Revolut a ajuns la 45 de milioane de clienti la nivel global, inregistrand o crestere cu 7 milioane de clienti retail in prima jumatate a anului. Cu aceasta rata de crestere, compania se indreapta spre atingerea pragului de 50 de milioane de clienti persoane fizice pana la finalul anului 2024.

In Romania, baza de clienti retail s-a majorat cu 13% in primele sase luni ale anului 2024 si va atinge in curand pragul de 4 milioane de clienti. Depozitele detinute de clientii retail si business au crescut cu 22% de la inceputul anului.

Diversificarea ofertei de produse si servicii: In prima jumatate a anului, Revolut a lansat noi produse si servicii printre care:

eSIM: Le permite clientilor sa cumpere pachete de date mobile prin aplicatie, deschizand accesul Revolut intr-un segment de piata non-financiar (disponibil in Regatul Unit si in mai multe piete din SEE, inclusiv Romania).

Puncte Revolut (RevPoints): Primul program de loializare a clientilor, prin care acestia pot castiga puncte pentru achizitiile facute zilnic cu Revolut (disponibil in mai multe piete din SEE, inclusiv Romania)

Consultantul Robo: Ajuta clientii sa investeasca intr-un portofoliu divers de actiuni fara a pierde timpul cu documentarea si managementul portofoliului (disponibil in SUA si SEE).

Creditul de refinantare si conturile de economii: In Romania, Revolut a lansat, in premiera la nivel global, facilitatea de refinantare a creditelor. Compania a continuat sa adauge si mai multe produse la portofoliul oferit clientilor locali, a introdus conturile de economii cu dobanda si noi functionalitati de investitii si tranzactionare, tintind sa devina contul bancar principal preferat de clientii sai din aceasta piata.

Noul sediul central global: Revolut a anuntat ca isi va muta sediul global in cladirea  YY din Canary Wharf. Schimbarea sediului va ajuta compania sa gestioneze si mai bine viitoarea sa dezvoltare si sa integreze mai bine echipele responsabile de cresterea sa la nivel global.

Mai mult in Business, AdPlayersREPORT, Rapoarte

 


PUBLICITATE: