Cu clienti SEO de peste 75 milioane de vizite lunar, five elements digital estimeaza piata de marketing digital din Romania in cea mai buna perioada de dezvoltare.
Miercuri, 21 Februarie 2024



,,Trecand peste dificultatile de moment, Romania inca este o tara cu costuri modeste de marketing digital care se vor indrepta catre valori europene in urmatorii ani”, puncteaza Steffen Heringhaus, fondator five elements digital, care pentru 2024 estimeaza gestionarea a unor bugete de promovare de 5 milioane de euro.

AdPlayers. info

In contextul digitalizarii accelerate si a cresterii consumului online, piata de marketing digitala atinge un nou nivel de maturitate si cunoaste cea mai buna perioada de dezvoltare, arata five elements digital, una dintre cele mai importante agentii de marketing digital enterprise.

Bugete cu 30%mai mari pentru SEO si 10% mai mari pentru PPC

Astfel, companiile aloca bugete de promovare cu 30% mai mari decat in anii anteriori pentru strategii SEO si cu 10% mai ridicate pentru campanii PPC, pe care le vor mai sofisticate.

“Anul incepe ambitios, cu multi clienti noi si noi proiecte si investitii de la clientii existenti, semn ca exista o dorinta puternica de promovare atat a companiilor mari, cat si a celor medii, fie business-uri care vand servicii, fie magazine online. Desigur, cresterea cererii pentru servicii de marketing digital, in special pentru SEO, este direct proportionala cu cresterea comertului electronic, dar si a concurentei din fiecare piata. Dupa pandemie costurile de advertising au crescut enorm, cu minimum 30% doar in primul an. De asemenea, a existat o scurta perioada de stagnare si corectie, dar trendul in ultimele 6 luni este spre crestere. ”, afirma Steffen Heringhaus, fondator five elements digital.

,,Motivele sunt mixte - pe de o parte faptul ca mai este loc de crescut, pe de alta parte faptul ca piata este mai dificila - puterea de cumparare este mai mica, iar concurenta mai mare in fiecare domeniu, ceea ce trebuie compensat printr-un efort mai mare de marketing. Trecand peste dificultatile de moment, Romania inca este o tara cu costuri modeste de marketing digital care se vor indrepta catre valori europene in urmatorii ani”, mai spune Steffen Heringhaus, care pentru 2024 estimeaza gestionarea a unor bugete de promovare de 5 milioane de euro.

Cererea pentru servicii de marketing digital, in special SEO si PPC, se mentine ridicata, five elements digital estimand o diferenta de +50% in acest an fata de anul trecut. Cele mai multe solicitari vin de la companii de tip enterprise si companii medii, care de atlfel aloca cele mai mari bugete de promovare. Un interes crescut se remarca insa si din partea IMM-urilor locale, care constientizeaza nevoia de investitie accelerata in promovare online care sa le ajute sa scaleze in business.

Pe segmentul corporate,  rezultatele pot fi obtinute rapid

“Pe segmentul corporate,  rezultate pot fi obtinute rapid, cu randamente foarte mari, avand in vedere autoritatea mai mare avuta in Google. Firmele de tip IMM au mai multe provocari si astfel rezultatele se vad intr-un timp mai indelungat. Bugetele cu siguranta au crescut, dar foarte important este ca si asteptarile companiilor devin mai realiste”, adauga fondatorul five elements digital.

,,Este nevoie de calitate, iar canalul SEO este, pe langa canalul PPC, de reclame platite, cel mai important pilon de promovare pentru multe firme. Clientii au nevoie de calitate si de campanii sustinute. Chiar daca serviciile promovare sunt prestate intr-un final offline si local, vanzarea se initializeaza mai des online, fapt ce a crescut interesul companiilor pentru campanii digitale. Totodata, clientii sunt mai educati in acest sens si cer campanii mai sofisticate si bine pregatite”, explica Steffen Heringhaus.

Segmentul de ecommerce, momentan sub 10% - 12% din totalul pietei de retail

Astfel, in paraleI cu dezvoltarea segmentului de ecommerce, care este momentan sub 10% - 12% din totalul pietei de retail, transformarea digitala accelereaza si in alte industrii si pe alte segmente, fiind un interes crescut pentru promovare online si din partea companiilor B2B.

Din punct de vedere tehnic si al tacticilor de marketing digital, domeniul este definit de cateva tendinte care aduc schimbari importante, printre care faptul ca incepe era cockieless si faptul ca abordarea omnichannel devine din ce in ce mai predominanta ca mod de gandire si de proiectare a campaniilor. De asemenea, brand marketingul devine mai important, iar continutul de tip marketing va deveni mai calitativ.

In ceea ce priveste cresterea folosirii inteligentei artificiale in marketing digital, aceasta va fi prezent intr-un mod temperat, deoarece continutul creat de un soft nu este la fel de calitativ ca cel scris de oameni si prin urmare nu aduce rezultate bune pentru site-ul promovat. AI-ul va fi folosit mai degraba ca un tool de eficientizare a muncii.

Fondata in 2009, five elements digital - lunar, peste 75 milioane de vizite din SEO

Fondata in 2009, five elements digital este una dintre principalele agentii de marketing digital enterprise, cu un portofoliu solid de clienti si campanii corporate, dar si IMM-uri, printre care branduri ca PROTV, Vodafone, Imobiliare.ro, Ariel, Lenor, Fairy, Bestjobs, Clinicile Dr. Leahu, acum parte din Regina Maria, si altii. In total, compania are peste 40 clienti din domeniile FMCG, publishing, ecommerce, medical, lifestyle, real-estate, cu rata de fidelizare de peste 90%.

five elements digital inregistreaza lunar, pentru clienti, peste 75 milioane vizite din SEO, crescand prezenta organica in Google a companiilor. In 2023, five elements digital a fost nominalizata a 4-lea ani la rand Best (Small) SEO Agency la European Search Awards 2023 si al 3-lea ani la rand Global Search Awards.

Mai mult in Business, Campanii, Digital, Marketing Digital, SEO

 

 

 


PUBLICITATE: