Cu 6 Mil. EUR în Slovacia, Cehia si Ungaria, Etarget vrea locul 1 sau 2 pe piata online Pay-Per-Click din România
Miercuri, 11 Aprilie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Desi principiul de functionare al Etarget este acelasi (pay-per-click, sau PPC) cu serviciul AdSense de la Google, “cele doua servicii vin cu abordari diferite ale domeniului”, a declarat, pentru AdPlayers, Dusan Urban (foto) - Country Manager al Etarget Romania, referindu-se la diferentele intre propriul serviciu lansat de curand si in Romania, si cel promovat de Google.

Pay-per-click?

Dar ce sunt link-urile de reclama PPC Etarget ? Sunt anunturi text scurte care cu ajutorul sistemului Etarget sunt afisate pe portalurile partenere. Alaturi de reclama traditionala de tip banner, reprezinta cea mai utilizata forma de advertising online, mai afirma oficialii Etarget.

Avantajul serviciului pay-per-click, adauga reprezentantii companiei, este ca, in comparatie cu reclama tip banner, clientul nu plateste pentru afisarea anuntului, ci doar pentru clientul potential, in momentul in care acesta da click pe link si viziteaza pagina web a acestuia. 

6 Mil. EUR in Slovacia, Cehia si Ungaria

“Estimam ca piata de PPC in Romania se situeaza in jurul a 1 milion de euro”, a mai afirmat, pentru AdPlayers, Dusan Urban, intrebat cat este piata de profil romaneasca. Dusan Urban spune ca Etarget insumeaza in tarile in care serveste reclama PPC o cifra de afaceri de aproximativ  6 mil EUR, iar compania are 25 de angajati.

Avand 5 ani experienta si birouri in Slovacia, Cehia si Ungaria, ETARGET a decis sa se lanseze si pe piata locala ca urmare a dinamicii acesteia in domeniul advertising-ului online. Evolutia pozitiva a bugetelor alocate advertising-ului online (care au fost aproape duble in 2006 fata de 2005, conform celor mai noi date de piata citate de companie) au contribuit la cresterea atractivitatii pietei locale pentru investitorii straini.

Diferente intre Etarget si AdSense (Google)

“In timp ce Google este strans legat de search-engine-ul lor (o mare parte din venituri venind chiar de acolo), Etarget este independent din acest punct de vedere”. mai adauga Dusan Urban la diferentele intre Etarget si AdSense de la Google.

“Neavand propriile portaluri, serviciul oferit de noi permite derularea de campanii in paralel pe un numar foarte mare de portaluri cu care Etarget are incheiate parteneriate”, completeaza seful pe Romania de la Etarget. „Din acest punct de vedere, putem identifica o noua diferenta si anume aceea ca avem alte portaluri in portofoliu decat Google”.

„In ceea ce priveste costurile apar, de asemenea, diferente” a mai subliniat executivul companiei Etarget. „Stabilite prin licitatie in ambele cazuri, preturile cuvintelor cheie variaza la cele doua servicii, cele doua companii avand si tipuri diferite de clienti”.

Etarget promite si o abordare locala. „Pe de alta parte, abordarea Etarget este particulara pentru fiecare piata in parte, in timp ce Google se ocupa de acestea intr-o maniera globala”, completeaza seful Etarget.

„Ne-am propus sa devenim numarul 1 sau 2 in domeniul PPC pe piata autohtona”

Intrebat care sunt obiectivele de business, Urban a afirmat ca este prematur sa vorbim de estimari in cifre exacte, “fiindca acest tip de business depinde de cate portaluri vom avea in portofoliu si cati clienti vor fi interesati de acest tip de reclama”, motiveaza el. „Credem insa in potentialul pietei locale, motiv pentru care am decis sa ne lansam si in Romania, iar in decursul unui an ne-am propus sa devenim numarul 1 sau 2 in domeniul PPC pe piata autohtona”.

Marketing-ul motoarelor de cautare (SEM – search engine marketing), din care face parte si sistemul pay-per-click promovat de ETARGET, subliniaza oficialii companiei, este un domeniu care se bucura de o evolutie extrem de activa. Din ce in ce mai multe companii recurg la acest mediu pentru promovare, iar ETARGET vine ca solutia perfecta pentru cei care doresc sa aiba succes in era digitala.

Pay Per Click in Romania? Cu potential.

“Desi este un serviciu nou in Romania (prima initiativa de acest fel a aparut in 2005, serviciul fiind disponibil doar pe web site-urile furnizorului), suntem increzatori in potentialul pietei autohtone in ceea ce priveste reclama PPC”, sustine Urban. „Este una dintre cele mai inovative modalitati de promovare a brand-urilor, oferind avantajul de a atinge doar publicul tinta al clientilor nostri”.

Pe piata romaneasca, Etarget spune ca lucreaza astazi cu 38 de portaluri partenere. Printre ele, oficialul companiei spune ca se numara Acasa.ro, bloombiz.ro, ele.ro, kappa.ro, ziare.com, roportal.ro, rol.ro si ca numarul acestora este supus unei actualizari permanente. (http://www.etarget.ro/customer/help/faq.php#partnerstable)


PUBLICITATE: