Daca, potrivit declaratiilor aparute in presa, business-ul de media reprezinta 75-80% din cifra de afaceri The Group de 108 mil. EUR, atunci aproape jumatate din piata agentiilor de media locale ar avea obloanele trase este concluzia lui Cristi Mucichescu (foto), Managing Director la agentia de media OMD, parte a OMG Romania, legat de disputa cifrelor de afaceri raportate de The Group.
Declaratia managerului de la OMD:
“Inainte de a combate orice declaratie legata de cifrele oricarui grup din piata, sa facem niste calcule. Pornim de la premisa ca anul 2010 a insemnat o piata de aproximativ 320 mil EUR. Fara sa faca vreo precizare legata de cum a administrat bugetele de media, un grup de comunicare din Romania care sustine ca business-ul de media a fost in jur de 80% din cifra de afaceri de 108 mil EUR spune, de fapt, ca a avut un business de aproape 80 mil. EUR din piata de media. Din pacate, niciun grup de comunicare din Romania nu are 25% din piata locala.
Potrivit rapoartelor RECMA din 2009 pe piata de media locala existau in jur de 10-12 jucatori agentii de media cu diverse cifre de afaceri. Chiar daca nu avem rapoarte si pentru 2010, acest lucru nu inseamna ca nu putem extrapola datele pietei pentru anul trecut, cu mici corectii de clienti castigati / pierduti ale jucatorilor din piata.
Un mic calcul ne arata ca, scazand cifra de 80 mil. EUR de media The Group din toata piata de media de 320 Mil.EUR pe 2010, pentru restul de aproximativ 10 agentii din piata nu mai raman decat 240 de Mil. EUR. Insa acest volum de media nu acopera decat jumatate din numarul jucatorilor din Romania. Practic, un numar de 4-5 jucatori agentii locale sau multinationale, reprezentand jumatate din numarul companiilor de media locale prezente in rapoartele internationale RECMA, nu ar mai avea cifre de afaceri de raportat pentru piata romaneasca.
Ca vicepresedinte UAPR, am propus demararea unui proiect de promovare a transparentei cifrelor de afaceri ale agentiilor membre in relatia cu media si investitorii din piata. Speranta mea este ca, in viitorul nu foarte indepartat, putem avea un auditor independent care sa ne spuna in fiecare an ce bugete au fost investite pe toate canalele media, care sa reuneasca toate bugetele investite pe diverse canalele media. Doar asa am putea avea o valoare a investitiilor in media cat mai apropiata de realitate.
Pana atunci, pentru a vedea pozitia agentiilor din piata, nu ramane decat sa avem rabdare sa urmarim rapoartele de media locale RECMA pentru 2010, sau cifrele de afaceri ale companiilor de media de la Ministerul Finantelor.