Credit. Telekom Romania
Cresterea EBITDA are loc in ciuda veniturilor mai mici inregistrate, comparativ cu aceeasi perioada din 2020, de 210 milioane de euro in primul trimestru al anului 2021, reflectand in mare masura baza de comparatie ridicata din primul trimestru al anului trecut, datorita etapizarii proiectelor ICT si a efectelor negative generate de pandemie.
AdPlayers. info
Grupul Telekom Romania anunta indicatorii cheie de performanta pentru primul trimestru al anului 2021, incheiat la 31 martie 2021.
Potrivit informarii, in concordanta cu obiectivul de a tine Romania conectata, in timp ce isi imbunatateste performanta in toate ariile, compania a inregistrat o crestere a EBITDA ajustata dupa IFRS-16 cu 2%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 34,5 milioane de euro in T1 2021. Rezultatul arata o crestere continua, in ciuda efectelor de lunga durata ale pandemiei COVID-19 asupra economiei romanesti. Fluxul de numerar liber ajustat a ramas pozitiv in primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv.
Cresterea EBITDA are loc in ciuda veniturilor mai mici inregistrate, comparativ cu aceeasi perioada din 2020, de 210 milioane de euro in primul trimestru al anului 2021, reflectand in mare masura baza de comparatie ridicata din primul trimestru al anului trecut, datorita etapizarii proiectelor ICT si a efectelor negative generate de pandemie.
Veniturile din activitatea traditionala de voce fixa au scazut la 12,1 milioane de euro in primul trimestru al anului 2021, ramanand insa la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuand sa incetineasca tendintele de scadere.
Veniturile din internet fix se situeaza la 16,9 milioane de euro, inregistrand o scadere in comparatie cu nivelurile pre-pandemice, insa o crestere de 4% fata de T4 2020. Numarul de abonati TV a scazut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonati a fost partial atenuat de cresterea semnificativa continua a clientilor pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% fata de T4 2020. Produsul permite clientilor sa-si transforme, fara efort, televizorul obisnuit intr-unul inteligent, fara a fi nevoie de interventii tehnice.
In ceea ce priveste activitatea de telefonie mobila, numarul de contracte postpaid de telefonie mobila a continuat sa creasca, ajungand la 1,66 milioane, o crestere de 8% fata de aceeasi perioada a anului precedent, marcand al patrulea trimestru consecutiv de crestere a numarului de abonati. In acelasi timp, a continuat sa creasca si numarul abonatilor in cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungand la 924.000 de clienti, cu 8% mai mult de la an la an.
Realizarile inregistrate in ceea ce priveste abonamentele de telefonie mobila fac din Telekom Romania furnizorul cu cea mai rapida crestere a abonatilor de pe piata din Romania, potrivit studiului de masurare a cotelor de piata ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane fizice, realizat de Institutul de Marketing Mia, pe un esantion reprezentativ national, in ianuarie-februarie 2021 (6.000 de respondenti).
Veniturile din telefonia mobila au scazut cu 3% de la un an la altul, pana la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum si de restrictiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totala de clienti mobili era de 3,55 milioane la sfarsitul primului trimestru al anului 2021.
Un factor important care a determinat cresterea sustinuta a EBITDA si a fluxului de numerar al companiei este programul de succes si cuprinzator de transformare a costurilor, care a fost inceput in a doua jumatate a anului 2018 si care continua sa genereze imbunatatiri semnificative in baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, compania si-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a imbunatatirilor structurale din toate categoriile.
„Ca parte a transformarii noastre strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o baza financiara solida pentru compania noastra si pentru a fi mai rezistenti in fata presiunilor pietei externe. Rezultatele din primul trimestru arata ca acest efort a reprezentat directia strategica potrivita si da roade, intrucat am reusit sa crestem in continuare EBITDA de la an la an, in ciuda unui piete dificile, dupa un an de pandemie si chiar compensand efectele unice sezoniere din trecut”, a spus Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania.
„Un ingredient cheie pentru succesul nostru financiar consta in concentrarea riguroasa pe gestionarea fluxurilor de numerar si eforturile concertate de revizuire structurala a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, am implementat aproape 200 de initiative incepand din 2018 si continuam sa ne optimizam activitatea, pentru a supracompensa orice efect al pandemiei asupra rezultatelor noastre.” A adaugat Mahler.
„In acelasi timp, sunt fericit ca putem sa ne surprindem clientii. Produsele noastre inovatoare, Smart WiFi si Smart TV Stick, continua sa atraga noi abonati, permitand tot mai multor clienti sa beneficieze de serviciile noastre, fara a fi nevoie de instalari sau echipamente scumpe. In acelasi timp, un numar tot mai mare de clienti de servicii de telefonie mobila decid sa se alature Telekom, pentru a beneficia de serviciile companiei, care inregistreaza cel mai mare ritm de crestere a abonatilor de mobil din Romania” a mai spus directorul eecutiv financiar al Telekom Romania.
„Produsele noastre inovatoare, cresterea numarului de abonati in segmente cheie ale afacerii si efortul de digitalizare a serviciilor noastre, impreuna cu programul continuu de transformare a costurilor, ne permit sa ne consolidam in continuare situatia financiara, chiar si in fata provocarilor externe semnificative, precum continuarea pandemiei COVID-19. Strategia noastra de afaceri ramane aceeasi si vom continua sa o implementam, pentru a ne asigura ca atat compania de servicii fixe, cat si cea de servicii mobile continua performanta financiara solida, in timp ce vom depune toate eforturile pentru a ne servi clientii la cele mai inalte standarde”, a conchis Nicolas MAHLER.
Mai mult in Business, Telecom, Rapoarte