Crazy Toys: lansare cu 30.000 EUR, vanzari online de 587.000 EUR
Luni, 27 Aprilie 2009

 ( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Lansat pe 16 decembrie 2005 cu o investititie care a depasit 30.000 euro, magazinului online de jucarii Crazy Toys (www.crazytoys.ro), operat de compania Nexus Trading, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 587.000 de euro. Pe langa magazinul online CrazyToyz.ro administrat de Warner Howlett Interactive, afacerea a pornit si cu o campanie de promovare, desfasurata la inceput de drum. 

„Apropos de investitita in lansare, pentru ca am auzit tot felul de povesti cu magazine online lansate cu 5.000 de euro, cred ca sunt cel putin nerealiste, daca vrei sa ajungi cu adevarat la un public pe care il vizezi” spune Andrei Dragut, Managing Partner la Crazy Toys. „Din cei peste 30.000 de euro in lasare, mai mult de 20.000 a reprezentat-o campania promovare. O campanie cu o componenta pe tranzit ( cu autobuze ), completata cu o campanie online in perioada respectiva” isi aminteste managerul magazinului online.

Compania in care Andrei Dragut detine 55% nu a avut intotdeauna vremuri bune: „2006 a fost anul in care ne-am zbatut sa supravietuim”, spune el. „Daca pe IT&C exista deja o piata, in cazul jucariilor aceasta era practic inexistenta. Exista o piata doar pentru articole pentru nou nascuti”.

Fondatorul Crazy Toys spune ca magazinul online de jucarii a fost un proiect mai vechi, iar etapa documentarii a durat. La fel si toate calculele magazinului online care au fost puse pe hartie. Ideea a pornit de la o nevoie personala a lui Dragut:

„Dupa ce s-a nascut fiica mea, mi-am dat seama ca nu exista niciun magazin specializat unde sa ii pot gasi jucariile pe care mi le-as fi dorit. Am pornit asadar un magazin online, pentru ca are avantajul de a se putea adresa la nivel national, fara restrictii regionale tuturor celor care s-ar fi aflat in situatia mea”

De la un portofoliu de 900 de produse, la 5.000 in prezent

Daca initial magazinul online a pornit cu 900 de articole, in prezent platforma de vanzare Crazy Toys opereaza cu un portofoliu de 5.000 de produse. Despre media vanzarilor magazinului, Andrei Dragut spune ca este vorba de 1000 de comenzi pe luna, cu varfuri mai mari de sarbatori – Craciunul si Pastele, sau de 1 iunie.

Primavara se vand foarte mult jucariile outdoor: leagane, tobogane, spatii de joaca, biciclete, triciclete, si alte diverse jucarii diverse specifice iesirilor in aer liber, in timp ce iarna se vand jucarii indoor – trenulete, masinute, papusi si altele.

Intrebat care este pozitia pe piata a Crazy Toys, Andrei Dragut afirma ca magazinul online pe care il conduce se afla in fruntea segmentului pe care il reprezinta cu un avans de cel putin 70-80% fata de urmatorul clasat.

Cos de vanzari: de la 50 la peste 10.000 de lei

Valoarea cosului mediu este de aproximativ 150 de lei, acesta variind in functie de sezon, mergand de la 50 de lei, rareori mai putin, pana la peste 10.000 de lei (peste 100 Milioane lei vechi). „Exista parinti care au bani si sunt dispusi sa cheltuiasca pentru copiii lor”, explica Dragut. „Daca te gandesti la papusi, sau la masinute 10.000 de lei poate parea o suma mare, dar luati in calcul si spatiile de joaca, sau ca avem si articole cu preturi de aproximativ 5.000 de lei”.

Desi nu a riscat sa ofere o cifra exacta, managerul Crazy Toys spune ca Romania reprezinta o piata de jucarii de mai multe milioane de euro, din care sumele mari se invart pentru moment in magazinele de tip hypermarket. Desi a evitat sa ofere o pondere exacta, Andrei Dragut spune ca toti importatorii sunt concentrati pe hypermarket-uri.

Daca de curand, magazinul online deruleaza promotii pentru 50 de ani de la nasterea celebrei papusi Barbie, aceasta nu este singura in planul de marketing al magazinului. „Desfasuram mai multe promotii in cursul anului: promotii cu livrari gratuite, promotii cu diverse cadouri si multe altele”, detaliaza Dragut. „Incercam sa le facem cat mai des posibile, si incercam sa antrenam in aceste promotii si importatorii sau distribuitorii de jucarii”.

80.000 vizitatori unici vizualizeaza, in medie, intre 14 si 18 pagini

Vorbind despre numarul de oameni care viziteaza magazinul online, managerul Crazy Toys spune ca acesta se situeaza undeva pe la 80.000 de vizitatori unici lunar, care vizualizeaza, in medie, intre 14 si 18 pagini ale platformei de vanzare online.

„Daca din punct de vedere al traficului exista si alte magazine care se apropie, diferenta intre noi si ei este ca avem o rata de conversie a vizitorilor in cumparatori mult mai mare”, explica fondatorul magazinului. „In plus, am dezvoltat o relatie speciala cu clientii pe care i-am avut si avem o rata de intoarcere a lor foarte mare. In prezent avem clienti care se afla si la 20-30 de comenzi, de la prima vanzare”.

„Pentru ei, si pentru aceea care au depasit un volum de vazari, am conceput un card special cu ajutorul caruia beneficiaza de o reducere suplimentara, peste programele si promotiile pe care le desfasuram pentru toate articolele”, conchide fondatorul Crazy Toys, care crede ca piata magazinelor online de jucarii este inca la inceputurile sale.

PUBLICITATE: