„Romanul isi spala masina periodic, o parfumeaza, isi face poze cu ea (zambeste). Asa se explica de ce piata de leasing operational din Romania se afla la un nivel scazut in comparatie cu pietele vest europene. Asta insemna 19% din totalul de masini noi inregistrate intr-un an comparativ cu 30% , chiar 75%, cat reprezinta piata in tarile vest europene. Insa, potentialul in Romania exista si este mare”, afirma in adplayers Alina Melescanu, Marketing & PR Manager la New Kopel Group.
adplayers. Iulian Toma
In timp ce leasingul operational auto are cote intre 30% si chiar 75% pe pietele vest-europene, piata romaneasca se afla la un modest 19%, insa potentialul exista si este foarte mare. Nu o spune adplayers ci un grup cu afaceri de peste 25 milioane de euro pe an in acest domeniu, un business care estimeaza in jur de 30 milioane de euro in acest an.
New Kopel Group acopera servicii auto multibrand de care are nevoie cineva pentru a inchiria o masina o zi sau mai multe zile. Sau, daca vrea, o poate achizitiona. Un grup de companii unde clientul poate veni cu o masina veche ca sa isi ia una noua, sau care poate prelungi viata unei masini in serviciul unui client prin serviciile de asistenta auto oferite. Un grup cu servicii auto 360, sau „full services”, daca ar fi sa facem o paralela cu lumea serviciilor de comunicare din care, cu 12 ani de expertiza, Alina Melescanu a venit in prima parte a acestui an pentru a imbratisa marketingul si comunicarea la unul din liderii „full services” auto.
„Romanul isi spala masina periodic, o parfumeaza, isi face poze cu ea (zambeste). Asa se explica de ce piata de leasing operational din Romania se afla la un nivel scazut in comparatie cu pietele vest europene. Asta insemna 19% din totalul de masini noi inregistrate intr-un an comparativ cu 30% , chiar 75%, cat reprezinta piata in tarile vest europene. Insa, potentialul in Romania exista si este mare”, afirma in adplayers Alina Melescanu, Marketing & PR Manager la New Kopel Group.
Intr-un interviu in exclusivitate in ultimii ani intr-o revista de marketing si comunicare, adplayers a rugat-o pe Alina Melescanu sa ne povesteasca ce inseamna masina pentru romani dar si marketingul si comunicarea ei, din perspectiva unui grup de companii care faciliteaza accesul individual sau corporate la toate serviciile pe care le ofera o masina, sau de care are nevoie un client ce isi doreste o masina sau chiar mai mult. O flota de masini.
Masina, frate cu romanul. O spala, o parfumeaza, isi face poze cu ea
adplayers: Cum este piata in care activeaza New Kopel Group?
Alina Melescanu: New Kopel Group este un grup de companii care beneficiaza, prin insasi sinergia grupului, de avantajul serviciilor integrate. Am in vedere aici conceptul “One Stop Shop”, adica toate serviciile existente pe piata intr-un singur loc - rent a car, leasing operational, SH, service autorizat Opel / Dacia / Renault first degree si multi-brand second degree si dealer autorizat pentru masinile noi marca Opel. Suntem compania care a adus leasingul operational in Romania si, totodata, participanti activi in cadrul procesului de evolutie a pietei.
Poate cea mai importanta bariera cu care ne-am confruntat noi ca entitate care ofera servicii de leasing operational, dar si piata in ansamblul sau, este mentalitatea romanilor care prefera sa cumpere masina, sa o aiba ca proprietate personala si nu sa o inchirieze. Pentru romani, masina este un bun valoric si, de multe ori, chiar parte din familie.
Romanul isi spala masina periodic, o parfumeaza, isi face poze cu ea (zambeste). Asa se explica de ce piata de leasing operational din Romania se afla la un nivel scazut in comparatie cu pietele vest europene. Asta insemna 19% din totalul de masini noi inregistrate intr-un an comparativ cu 30% , chiar 75%, cat reprezinta piata in tarile vest europene. Insa, potentialul in Romania exista si este mare.
Se vede si in modul cum a evoluat piata in ultimii 3 ani, perioada in care industria de leasing operational a crescut in fiecare an cu cate 2 procente, in contextul in care companiile au inceput sa inteleaga ca este mai avantajos sa inchiriezi o flota si nu sa cumperi masinile. O decizie care se reflecta in mod direct in business si, indirect asupra pietei.
adplayers: Ce distributie aveti in teritoriu - in Bucuresti si prezente locale
Alina Melescanu: Suntem prezenti in Oradea, Tg. Mures, Cluj, Timisoara, Iasi, Suceava si Arad insa sediul central este in Bucuresti. Toate cele 4 divizii de business se afla aici, la sediul din Bucuresti – Ploiesti, 145.
adplayers: Cifre de afaceri si cote din busines pe produse/servicii pe companie si ce vreti sa cresteti / faceti push
Alina Melescanu: In 2015, New Kopel Group a atins o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro si estimam peste 30 de milioane de euro cifra de afaceri pana la finalul anului 2016. Ca strategie de comunicare, ne-am directionat toate eforturile dinspre divizii, servicii si produse spre construirea unui brand cu reputatie, cunoscut si credibil.
Mai multe profile de client
adplayers: Cine este clientul pe companii/grup
Alina Melescanu: E dificil sa punctez un singur profil al clientului. Exista, practic, mai multe profile, incepand de la companiile mari, vizate de leasingul operational, pana la IMM-uri si companiile de tip Start Up. Sunt si turistii straini care vin in Romania si sunt interesati de inchirierea unei masini, in sezon.
Pentru noi, segmentul cheie este clasa de mijloc. Ne place sa o numim motorul economiei. Sunt oamenii care dau Romanei energia de care aceasta are nevoie pentru a se dezvolta.
De asemenea, in service-ul nostru, Union Motors, usile sunt deschise pentru orice persoana interesata sa isi repare masina indiferent ca vorbim de branduri ca Opel, Dacia, Renault sau multi brand. Daca insa un client potential este interesat sa cumpere o masina noua marca Opel, suntem dealer autorizat Opel in Romania.
adplayers: Strategie de comunicare, canale studii de caz
Alina Melescanu: In 2016, ne-am construit strategia de marketing luand in calcul forta cu care a crescut social media, fara insa a ignora media clasica, in special cea on-line. Si nu am plecat de la accentul pus pe canale, de tipul: „Anul acesta trebuie sa fim pe TV si in on-line”, ci am luat-o invers, de la filosofia noastra de grup: „Always Yes” si, in aceeasi masura, de la clientii nostri. Am incercat sa gasim o idee creativa, care sa poata fi usor declinata atat intern cat si extern. De-abia ulterior am cautat cele mai bune activari si canale pentru a o implementa.
Ora de sport. AlwaysYes. Energy.
Am avut deci filosofia „Always Yes”. Care este punctul comun care ar putea reuni filosifia de Grup in comunicarea interna si externa, ce ne insufleteste pe noi ca Grup si ca echipa? Energia. Si am creat conceptul „AlwaysYes. Energy”. Absolut toate ideile si proiectele pe care le implementam se inspira si sunt desfasurate sub umbrela, „AlwaysYes. Energy”.
Si nu vorbim de o simpla platforma de comunicare ci de o atitudine pe care fiecare angajat New Kopel Group o are in ADN. Stim asta inca de la angajare. Stim daca o persoana este potrivita sa faca parte din echipa New Kopel Group. In final, deoarece totul pleaca de si se termina cu oamenii, „Alwaysyes.Energy” se afla in ADN-ul companiei.
Intr-o exprimare plastica, este vorba de atitudinea pozitiva fata de colegi, fata de clienti, fata de o idee sau actiune oricat de imposibila ar parea ea. Este vorba de atitudinea fata de propria ta persoana. Suntem deschisi la idei indraznete, implementabile. Ne plac proiectele speciale si ideile „out of the box”. Venim cu o idee frumoasa, facem brainstorming, o nuantam si trecem la treaba.
sursa: youtube.com
La drum, prin locuri mai putin umblate. #AlwaysYesToRomania.
Doar anul acesta, sub platforma AlwaysYes. Energy, am gandit si demarat proiectul #AlwaysYesToRomania. Din pacate, sunt putini romani care au o imagine pozitiva despre tara lor si o promoveaza in Romania si peste hotare.
#AlwaysYesToRomania este initiativa New Kopel Group. Proiectul a fost creat de noi pentru cei indragostiti de Romania si este o provocare la a descoperi locurile mai putin umblate din tara noastra. Gasiti aici video-ul campaniei: https://www.youtube.com/watch?v=hvHjadevtyY
Campania isi propune implicarea influentatorilor digitali care, alaturi de echipa New Kopel Group, pornesc in explorarea locurilor minunante din Romania si povestesc pe platformele lor (Blog, Facebook, Instagram) experienta lui Hezi Shayb CEO New Kopel Group si a echipei in aceste tripuri.
Printre influentatorii implicati pana acum: Blogawards.ro (concurs cu 81 de bloggeri), Marius Calugaru, BusinessCover.ro, Ioana Budeanu si Carmina Nitescu. Proiectul este in desfasurare.
Campania este comunicata in toate mediile noastre: Newsletter, Site, Facebook, LinkedIn Hezi Shayb si LinkedIn New Kopel Group. Ca parte din proiect, urmeaza sa pornim un concurs #AlwaysYesToRomania pe Facebook. Picturile sau desenele a 12 copii vor deveni paginile calendarului New Kopel Group 2017.
De asemenea, la nivel intern, am creat un program special dedicat angajatilor, sub platforma AlwaysYes. Energy. Am plecat de la ideea ca o minte activa va face intotdeauna casa buna cu un corp bine intretinut. Am provocat echipele la energie, mai concret la o ora pe saptamana de miscare. Pana acum, am avut in medie 60 de inscrieri pe sesiune, ceea ce e foarte bine.
Echipa de management AlwaysYes. Energy a fost, simbolic premiata prin proiectul Supereroilor. Toti managerii au fost reuniti intr-o brosura care ii reprezinta ca supereroi. Un concurs pe Facebook care isi propunea sa stranga admiratori ai Supereroilor a fost implementat cu succes.
Si povestea filosofiei nostre sau a platformei nostre de comunicare, AlwaysYes. Energy continua si cu campania „Spune DA!”, aflata la cea de-a 6-a editie anul acesta. De Craciun, cu sprijinul World Vision, vom merge in Ialomita, intr-un sat cu un nivel de trai scazut si vom imparti cadouri celor 170 de copii (scoala si gradinita), proveniti din familii defavorizate.
Nu inventam rota, dar lucram mult la detalii.
adplayers: Pozitionare pe piata si diferentiatori?
Hezy Shayb, CEO, New Kopel Group, multumeste "super-eroilor" grupului: Tal Lahav, Silvana Sima, Alina Melescanu, Eugen Maciuca, Valentin Matei, Sorina Ardelean, Florin Trifu, Leonard Mazilu, Marinela Tache, George Man, Magda Hrestic, Monica Neagu, Ilona Armangic, Stefan Ichim.
Alina Melescanu: Ne pozitionam ca o companie activa, dominata de atributul energiei pozitive. Nu suntem doar o alta companie de leasing operational, sau de rent a car, ci o „familie” care propune servicii tailor made, integrate, clientilor.
Ne place sa facem lucrurile diferit. Nu inventam rota, dar lucram mult la detalii. Produsele nostre au ancore sociale, asa cum a fost si cazul produsului Prima Masina SH sau a programului #AlwaysYesToRomania.
Cum sa inchiriezi o masina cu doar 9.99 Euro pe zi
adplayers: Ce obiective si tinte de business pe produse sau servicii are grupul?
Alina Melescanu: Unul dintre obiectivele cheie ale companiei noastre este acela de a crea posibilitatea ca fiecare roman sa aiba o masina. De exemplu, am creat un produs adresat pietei locale prin care poti inchiria o masina cu doar 9.99 Euro pe zi, in week-end, in sezon. De asemenea, am creat Prima Masina SH, o premiera in Romania si care nu are inca un competitor pe piata. “Prima Masina SH” sau “pachetul fara griji” pentru clientii din Romania a insemnat peste 2.000 de masini vandute in 2 ani.
Un alt obiectiv este dezvoltarea unei echipe eficiente si adaptabile la schimbare, in mod creativ. In legatura cu serviciile nostre, strategia New Kopel Group vizeaza crearea de solutii personalizate adaptate nevoilor reale ale clientilor. Ne-am dorit sa oferim toate solutiile existente pe piata auto si am creat sistemul “one-stop shop” prin care oferim servicii integrate. Clientii au astfel posibilitatea de a opta pentru unul sau mai multe servicii in functie de nevoile lor concrete. In prezent aproximativ 80% dintre clientii nostri acceseaza 4 sau 5 servicii simultan.
De asemenea, datorita sinergiei Grupului si pentru ca dispunem de serviciile de rent-a-car si de leasing operational, de anul trecut, ne-am indreptat atentia spre IMM-uri si spre companiile de tip Start Up. Le oferim acestora accesul la beneficii pe care doar marile companii le au.
adplayers: Cat investiti in comunicarea de marketing?
Alina Melescanu: Doar in 2016, am investit in jur de 100.000 de Euro in comunicarea de marketing (proiecte speciale si parteneri).
adplayers: Ce servicii / canale si furnizori utilizati in comunicare?
Alina Melescanu: Comunicam zilnic prin canale precum: mailul AlwaysYes.Energy, Newsletter, Site, Facebook, LinkedIn, YouTube, presa on-line, scrisa si TV (proiecte speciale). Totodata, suntem activi in zona de B2B prin participarea activa la evenimente de business si workshopuri.
Anul acesta am demarat campania de rebranding in care au fost incluse toate mediile incepand cu site-ul care va fi activ in cel mai scurt timp in noua forma, si continuand cu pagina de Facebook, LinkedIn, filmul corporate, sediile diviziilor de SH si Rent a Car si absolut toate materialele corporate (carti de vizita, brosuri, etc).
Mai mult in Business.