Clienti noi de 200.000 EUR pe strategie si creatie in contul Friends Advertising
Marti, 23 Noiembrie 2010

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Friends Advertising estimeaza in 2010 un business similar cu cel de anul trecut, preponderent din servicii de creatie si strategie, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers Sorin Tranca (foto), Managing Partner si Director de Creatie al agentiei. Compania de publicitate incheia anul trecut cu o cifra de afaceri de aproximativ 1 Milion EUR (3,8 Milioane LEI), avand in structura venituri majoritare din servicii de strategie si creatie.

Fara previziuni. Doar asteptari.

Intrebat ce previziuni are pentru 2011, managerul spune ca nimeni nu poate fi sigur cum va fi la anul. „Toate estimarile de pana acum legate de cum va evolua piata in 2010 au fost gresite”, motiveaza Sorin Tranca de ce nu vrea sa faca previziuni pentru anul viitor. Managerul spune ca putem avea maxim niste asteptari legate de ceea ce ar putea sa aduca anul, si atat.

La final de 2010, Friends Advertising are o echipa de 18 angajati dupa un an in care in echipa agentiei de publicitate s-au alaturat sapte oameni noi, in timp ce numarul celor care au parasit compania este de doi. „Agentia investeste intr-o noua atitudine si orientare in business”, afirma Tranca.

Despre clientii care ii plac, directorul de creatie spune ca este foarte multumit de cei pe care ii are agentia in prezent, si ca in general echipei pe care o conduce ii place sa lucreze pentru clientii care vor idei, sau implementeaza concepte spectaculoase.

Cristian Mesaros (foto jos), Managing Director al companiei, subliniaza ca la Friends Advertising nu exista interes pentru bugete mari sau mici, si ca agentia acorda atentie in egala masura atat licitatiilor de publicitate, cat si relatiei directe construite in timp cu clientii, in urma careia Friends le cunoaste business-ul, si le propune solutii la momentul potrivit.


New business de 200.000 EUR pe strategie si creatie

Daca Friends Advertising a castigat doi clienti din licitatii in 2010, numarul celor pentru care agentia a propus proiecte sau servicii de marketing si comunicare, fara ca acestia sa organizeze un pitch, se ridica la sase. Potrivit estimarilor AdPlayers, valoarea business-ului nou castigat de compania de publicitate pe strategie si creatie de aproape 200.000 EUR, insa oficialii agentiei nu au comentat valoarea exacta.

Clienti cum sunt Cetelem, WBS, Sibex, F64, un investitor din domeniul restaurantelor si unul din industria farmaceutica sunt cei mai recenti clienti pe care Friends Advertising i-a castigat propunand proiecte sau servicii de marketing si comunicare pe care managementul le-a acceptat.

De cealalta parte, in urma licitatiilor, agentia a castigat un client din domeniul bancar si unul din industria auto. Oficialii companiei de publicitate nu au dezvaluit numele acestora, motivand clauze de confidentialitate contractuale active pana la comunicarea clientului.

3 licitatii refuzate. Motivul? Lipsa de transparenta

Pe langa cele doua licitatii castigate, agentia de publicitate a refuzat alte 3 pitch-uri, din lipsa de transparenta a organizatorilor.

„Participam la pitch-uri unde oamenii sunt transparenti”, spune Tranca. „Nu credem ca agentia trebuie sa fie un simplu executant, ci trebuie sa cunoasca detalii privind obiectivele clientului, informatii de piata si pozitia clientului pe acea piata, si multe alte detalii de care avem nevoie pentru a construi ideile si solutiile din raspunsul la brief”.

Despre cum apreciaza calitatea organizarii licitatiilor in Romania, Sorin Tranca raspunde sec, cu doua taisuri: „Multumim colegilor nostri din organizatiile industriei de comunicare pentru statutul pe care agentiile de publicitate il au in fata clientilor”.

Mai mult in AdPlayersREPORT, BUSINESS


PUBLICITATE: